דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב, היקף הכיסוי, תנאיו ועוד 

מאת    [ 17/11/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 1735 פעמים ]

מגיע לכם מזל טוב, רכשתם רכב חדש וכמוצר לוואי עליכם לרכוש כעת ביטוח רכב, אך נשאלת כעת השאלה איזה ביטוח רכב כדאי, האם ישנו ביטוח חובה, או ניתן לנהוג ללא ביטוח רכב כלל? על כל שאלות אלו ועוד תקבלו מענה קצר במאמר זה.

ראשית, בהתאם לחוק הפלת"ד, כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח רכב חובה, חד וחלק, ובמידה ולא תעשו כך אתם מבצעים עבירה פלילית וצפויים לקנס כספי ואף עונש מאסר בפועל, היות וכיום בתי המשפט רואים עניין זה בחומרה. ביטוח רכב חובה מוצע לרכישה מטעם חברות הביטוח, כאשר המטרה היא אחת, כיסוי נזקי גוף ונפש שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים עקב שימוש ברכב המבוטח. בין אם אתם כנהגים נפגעתם, נוסעיכם או הולכי רגל, כולם ללא הבחנה חוסים תחת ביטוח רכב חובה.

אותם נפגעים יזדקקו כמובן לטיפול רפואי כאשר כל אותן הוצאות רפואיות, אשפוז, ניתוחים, ימי מחלה, רכישת תרופות, ביקור רופאים פרטיים ועוד, הכל מכוסה במסגרת ביטוח רכב חובה. נוסף על כך ביטוח רכב חובה כולל אף פיצוי בגין אובדן כושר עבודה וכן כאב וסבל שנגרמו לנפגעים.

אין ספק כי מדובר בביטוח חשוב מאין כמוהו שמטרתו אחת, השבת הנפגעים למצבם התקין והבריא טרם התרחשות תאונת הדרכים. אך ביטוח רכב זה אינו מתייחס כלל לנזקי הרכוש שנגרמו לרכב, ואם ברצונכם לכסות גם נזקים אלו עליכם לרכוש ביטוח רכב נוסף, העונה לשם ביטוח רכב מקיף.

ביטוח רכב מקיף אינו חובה להבדיל מביטוח רכב חובה אלא נתון לשיקול דעתכם האישית. עם זאת אין ספק כי ביטוח רכב מקיף יעניק שקט נפשי וביטחון כלכלי כאשר תדעו לבטח כי השקעתכם הכספית לא תושלך לריק במקרה שהרכב יינזק או ייגנב. תארו לעצמכם שהעדפתם לחסוך ולא לרכוש ביטוח רכב מקיף, התעוררתם השכם בבוקר וגיליתם לחרדתכם כי הרכב שקניתם רק לאחרונה נעלם ממקום החנייה כלא היה. עקב כך רבים רוכשים ביטוח רכב מקיף, וכך מבטיחים את השקעתם הכספית.

ביטוח רכב מקיף נכנס לפעולה בהתרחשות מגוון אירועים ביטוחיים בהתאם להיקף פוליסת הביטוח. כאשר גם היקף הפוליסה עצמה נתון לשיקול דעתכם הבלעדי, האם ברצונכם לבטח את הרכב מפני גניבה, תאונת דרכים, רעידת אדמה, השחתה, שריפה ועוד, היקף הכיסויים נתון להחלטתכם. בפועל כאשר ביטוח רכב מקיף מופעל עליכם לשלם מכיסכם דמי השתתפות עצמית. עם זאת אין מדובר בעניין חובה היות ובאפשרותכם לבטל תשלום זה בעבור תוספת מחיר לפרמיה החודשית, הכל עניין של סיכוי מול סיכון.

בכדי שאכן ביטוח רכב מקיף יוכר בפועל בידי חברת הביטוח, עליכם להקפיד ולפעול בהתאם להוראות סוכן הביטוח, ברוב המקרים יידרש מכם להתקין עזרים בטיחותיים שמטרתם להקשות על גניבת הרכב, כדוגמת אזעקה, קודן, אימבולייזר וכדומה, ואם אמצעים אלו לא הותקנו או לא פעלו כראוי, חברת הביטוח אינה מחויבת כלל לכיסוי הנזקים במקרה והרכב נמצא או בהחזר שווי הרכב במקרה ונאבדו עקבותיו. גם מקרים של רשלנות מצידכם עלולים לפגוע בתוקף הביטוח, לדוגמא השארת הרכב דולק עם המפתח בסוויץ' ללא השגחה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים וכו'. נהגו בזהירות, סעו באחריות ושמרו על עצמכם.

רם מור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב