דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח בריאטרי - החוויה המשפחתית 

מאת    [ 17/11/2011 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 2237 פעמים ]

ניתוח בריאטרי ? החוויה המשפחתית

ניתוחים בריאטריים מסייעים לאנשים רבים להשיל ממשקלם ק"ג רבים. מחקר חדש מראה כי ניתוחים פופולאריים אלו יכולים אף לסייע לכל המשפחה לרדת במשקל.

על פי המחקר, בני משפחה הסובלים מהשמנת-יתר נוטים לנהל אורח חיים בריא יותר ואף להשיל ממשקלם, לאחר שיקיריהם עוברים ניתוח בריאטרי.

"היה ידוע לנו שאנשים שבני משפחתם או בני זוגם סובלים מהשמנת-יתר, נמצאים בקבוצת סיכון גדולה יותר לסבול מהשמנת-יתר בעצמם", כך אומר ד"ר ג'ון מורטון, מנהל המח' לכירורגיה בריאטרית בביה"ס לרפואה בסטנפורד, "חשבנו, למה לא להפוך את המשוואה הזו? ומצאנו שזה עובד".   

במסגרת המחקר נחקרו 35 מטופלים מעל גיל 30 הסובלים מהשמנת-יתר, שעברו ניתוח למעקף קיבה, ובנוסף נחקרו בני משפחתם, ילדים ומבוגרים, הסובלים גם הם מעודף משקל.

המטופלים השילו משקל רב מגופם, כאשר התופעה שעוררה פליאה בקרב החוקרים היא שלאחר שנה מזמן ביצוע הניתוח, ממוצע משקלם של בני משפחתם של המטופלים ירד מ ? 234 פאונד (כ ? 106 ק"ג) ל ? 226 פאונד (כ ? 102 ק"ג), וממוצע היקף המותניים המשפחתי ירד מ ? 47 אינצ'ים (כ ? 119 ס"מ) למתחת ל ? 44 אינצ'ים (כ ? 112 ס"מ).

אז מה בעצם קרה? במחקר נתגלה כי גם המטופלים וגם בני משפחתם שינו את הרגלי האכילה שלהם. ילדים של מטופלים, פי 2 מיתר הנחקרים, פצחו בדיאטה בעקבות הניתוח שעברו הוריהם, הגבירו את הפעילות הגופנית בה עסקו והפחיתו את הזמן בו צפו בטלוויזיה.

השמנת יתר היא סוגיה משפחתית. מחקר זה מדגים כי לביצוע ניתוח בריאטרי במטופל יש שלל השפעות חיוביות על כלל בני משפחתו ? על משקלם, הרגלי האכילה שלהם, תכיפות העיסוק בפעילות גופנית ומצבם הבריאותי הכולל.   

אחד הגורמים העיקריים להגברת הסיכון בקרב ילדים לסבול מהשמנת יתר הוא היות אחד ההורים בעל עודף משקל. ההורים משמשים דוגמה שלילית לילדיהם, שמאמצים את הרגלי האכילה שלהם.   לכן, מקווים החוקרים שהילדים ילמדו לקח ויפנימו את ההשלכות של הרגלים אלו, בכך שיהיו עדים לתהליך שעוברים הוריהם לאחר הניתוח.

יותר מ ? 225,000 ניתוחים בריאטריים מסוגים שונים מבוצעים מדי שנה. פרט לניתוח למעקף קיבה, מבוצעים ניתוחים כגון: ניתוח לפרוסקופי לקיצור קיבה, ניתוח שרוול קיבה ועוד.

 

 

ד"ר מייליק הוא רופא בכיר, מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר בהסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) ובאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית (Israel Society of Plastic Surgeons). הוא מנהל את "השירות לכירורגיה פלסטית ועיצוב הגוף לאחר ירידת משקל" שבמרכז הרפואי "סוראסקי" בתל אביב (בי"ח איכילוב), ומנתח גם באופן פרטי בבתי החולים של "אסותא", "מרכז רפואי רמת אביב" ו"הרצליה מדיקל סנטר".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב