דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב, הבנת המטרייה בטרם רכישה 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 1461 פעמים ]

רבים רוכשים ביטוח רכב מבלי להבין את המשמעות וההבדל בין ביטוח הרכב השונים המצויים בענף ביטוח רכב. חוסר ידיעה שעלול להסתכם בהוצאות מיותרות, וחבל. לכן מומלץ בטרם רכישת ביטוח רכב מכל סוג שהוא לעצור רגע ולהבין את המהות, את המטרייה.

ביטוח רכב הוא למעשה שם כללי של מספר ביטוחי רכב הפועלים יחדיו לשם הגנה מיטבית ומקסימאלית: ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף וביטוח צד ג', כאשר לכל ביטוח רכב שכזה אפיון וכיסוי משל עצמו. אין ביניהם קשר ולכל ביטוח מטרה וייעוד נפרדים.

ביטוח חובה לרכב הינו ברירת מחדל לכל בעל רכב מנועי וזאת בהתאם לחוק הפלת"ד, ומדוע? היות וביטוח חובה לרכב מכסה נזקים גופניים ונפשיים שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים. ביטוח חובה לרכב בא להבטיח שיהא מי שיכסה בעבור הנפגעים את ההוצאות הרפואיות הנדרשות בכדי שיוכלו להשתקם ולעמוד על רגליים במהירות האפשרית.

אי רכישת ביטוח חובה לרכב כמוה כעבירה פלילית, וכרוכה בקנס כספי גבוה ולעיתים אף בעונש מאסר בפועל. וכמובן כל אותן הוצאות רפואיות, של כל הנפגעים, , ייפלו על כתפיכם ללא כל עזרה וסיוע חיצוניים. רובם המכריע של הנהגים אכן רוכש בפועל כמתחייב ביטוח חובה לרכב, אך יש לזכור כי ביטוח רכב זה תקף אך ורק לשנה ולכן חובה לחדשו בטרם פקיעתו.

ביטוח חובה לרכב יכסה כאמור את ההוצאות הרפואיות של כל הנפגעים בתאונת הדרכים, בין אם מדובר בנהג הרכב, נוסעיו או הולכי רגל. כמו כן ביטוח רכב זה כולל כיסוי בעבור פיצוי בגין כאב וסבל ואובדן כושר עבודה.

ביטוח רכב נוסף הינו כאמור ביטוח צד ג' שמטרתו כיסוי נזקי רכוש שנגרמו לרכב אחר עקב תאונת דרכים עם הרכב המבוטח. ניתן לרכוש ביטוח זה בנפרד או במסגרת ביטוח מקיף לרכב, הביטוח הכולל ביותר בענף. ביטוח מקיף לרכב מטרתו כיסוי נזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח בגין התרחשות אירועים ביטוחיים שונים, כדוגמת השחתה, שריפה, שיטפון, תאונת דרכים, גניבה, פריצה, רעידת אדמה ועוד. במידה והרכב ניזוק כתוצאה מאירוע כזה או אחר, כל נזקי הרכוש מכוסים במסגרת ביטוח מקיף לרכב בכפוף לתשלום או ניכוי דמי השתתפות עצמית.

חברות הביטוח מחויבות להציע לצרכנים פוליסת ביטוח בסיסית בהתאם לתקנות הביטוח המכילה רף מינימאלי של כיסויים. חל איסור על חברות הביטוח להרע את תנאי המבוטחים אלא רק לשפרם, ואכן בפועל חברות הביטוח חורגות לטובה מפוליסת הביטוח התקנית ומציעות מגוון רחב של כיסויים ושירותים נוספים במסגרת ביטוח רכב מקיף לטובת המבוטח.

לפיכך בטרם רכישת ביטוח מקיף לרכב מומלץ לעיין בפוליסת הביטוח המוצעת ולבדוק האם ישנם כיסויים נוספים שברשותכם להוסיף או לחילופין להסיר, לדוגמא כיסוי בעבור גניבות במידה ומדובר ברכב ישן ששוויו אפסי באופן יחסי ואינו מצדיק תשלום פרמיה גבוהה או לחילופין ברצונכם להוסיף כיסוי בעבור רעידת אדמה שאינו הופיע במסגרת הצעת המחיר הראשונית וכו'. במקרה של ביטוח מקיף לרכב, הכל נתון לשיקול דעתכם הבלעדי, עצם רכישת הביטוח וכן היקף הפוליסה בפועל.

בן רן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב