דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנות נאמנות, כיצד לבחור באחת המתאימה ? 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 1691 פעמים ]

שוק ההון מציע מגוון רחב של אפיקי השקעה, באפשרותכם להשקיע באמצעות ניהול תיקי השקעות אישי בבתי השקעות, דרך המערכת הבנקאית או באמצעות קרנות נאמנות, כאשר לאחרונה ישנם יתרונות רבים ומגוונים המותאמים במיוחד לקהל הרחב. קרנות נאמנות הן אופציה מעולה המתאימה כמעט לכל משקיע באשר הוא, אך כיצד נבחר נכונה את קרן הנאמנות המתאימה עבורנו, בהתאם לאילו פרמטרים נבחן ונקבל החלטה?

ראשית צריך להבין פנימה מהם הצרכים האישיים, לכמה זמן אתם מעוניינים להשקיע את כספכם, מהי נזילות ההשקעה, מצבכם המשפחתי והכלכלי ובהתאם התאימו ורכשו את קרן הנאמנות המעניקה מענה מותאם לדרישותיכם וצרכיכם. אתם לא חייבים לשים את כל יהבכם וכספכם בקרן נאמנות אחת אלא ניתן לפזר את השקעתכם על פני מספר קרנות נאמנות וכך בעצם לבזר את השקעתכם בצורה היעילה ביותר.

במידה ואתם מעוניינים בטווח השקעה קצר יחסית מומלץ להשקיע בקרנות נאמנות שקליות בעיקר המהוות מסלול בטוח וסולידי ללא סיכונים מיותרים היות ואין לכם זמן רב לתיקון. טווח השקעה בינוני פותח את האופציה לקרנות נאמנות המשקיעות באגרות חוב, כאשר גם במקרה זה ישנה חלוקה פנימית בין אגרות חוב ממשלתיות לאחרות, ובטווח השקעה ארוך טווח כדאי להשקיע במניות הנחשבות ליעילות ביותר לטווח ארוך. כמו כן תוכלו כמובן לבחור בקרנות נאמנות המשלבות בין אפיקי ההשקעה, בין מניות לאגרות חוב וכך מבזרות בצורה יעילה ונכונה את הסיכון בהשקעה.

קרנות נאמנות מחויבות על פי חוק בהצגת תשקיף המפרט את דרך ניהול השקעות הקרן, אפיקי השקעה נבחרים, מיהו העומד בראשה, מהם דמי הניהול, אופי הניהול, רמת הסיכון וכו', לאחר שקיים בידכם מידע זה מומךץ לבדוק באמצעות חיפוש באינטרנט מיהו אותו מנהל קרן הנאמנות העומד בראשה, האם אתם סומכים להפקיד בידיו את כספכם וחסכונותיכם, מהו ניסיונו בפועל, הכשרתו, עברו האקדמאי, אתם הרי מעוניינים כי הטובים ביותר ינהלו בעבורכם את קרנות הנאמנות כך שתוכלו לישון בשקט ובבטחה במיטתכם.

פרמטר המעיד על מקצועיות מנהל קרן הנאמנות בפועל הוא כמובן תשואת קרן הנאמנות. מומלץ שלא להתמקד בנקודת זמן ספציפית בבדיקה זו אלא להתרחב על פני מספר שנים וכך למנוע מצבים ייחודים שבהם השוק כולו נסק אל על או צנח מטה. בדיקת התשואה לאורך שנים תחשוף בפניכם את התמונה המלאה והנכונה. עליכם להשוות בין קרנות הנאמנות השונות באותה נקודת זמן, בתקופות שפל לראות מי עדיין שמר על יציבות ובתקופות שיא מי הרוויח, בצעו ממוצע ושקלול ובחרו נכונה. אתם יכולים כמובן גם להתייחס לדירוגי קרנות הנאמנות, כלי עזר המאפשר לבחור ביניהן.

פרמטר נוסף הוא כמובן עלות הניהול בפועל, מהו שכרו של מנהל קרן הנאמנות המנוכה מראש מרווחי קרן הנאמנות, וכן מהן עמלות המכירה והקנייה הנגבות מכם. עם זאת זכרו אין מדובר בפרמטר יחיד ומכריע אלא צריך להסתכל על התמונה במלואה, במידה וקרן הנאמנות משיגה בעבורכם תשואה גבוהה במיוחד, גובה דמי הניהול נבלע, ונהיה כמעט לבלתי רלוונטי. אתם רוצים לדעת כמה יוצא לכם בפועל מהשקעה בקרנות נאמנות ולא מה הוצאותיכם הראשוניות. אם זו השקעה נכונה תקבלו תמורה נאה בתמורה. 

בני אלון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב