דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התזונה הבריאה שלכם מתחילה בבחירה נכונה של שומנים 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2551 פעמים ]

ישנן דרכים רבות לשמור על תזונה נכונה, אך ניתן לייעל את המאבק במידה ושמים את הדגש על מרכיבי המזון אשר פוגעים בבריאות בצורה הבולטת ביותר. הנושא של שומן טרנס עורר את מודעות הצרכנים בשנים האחרונות בעיקר עקב הההשלכות שלו על הגוף. היכרות עם המושג שומן טרנס, וזיהוי הקשר בין תזונה נכונה לבין הפחתת צריכת שומן טרנס יכולה ליצור תפריט מאוזן עבור צרכני מזון בכל הגילאים.

העלאת הכולסטרול הרע על חשבון הכולסטרול הטוב

בניגוד לסוגים אחרים של שומן, כמו שומן רווי או שומן בלתי רווי, שומן טרנס נוצר בעקבות תהליך תעשייתי של חמצון. למעשה, בעת התהליך הופך השומן הצמחי ממצב נוזלי למצב מוצק בעזרת הידרוגנציה. התוצר המתקבל משמש את תעשיית המאפים והעוגות, וצריכה גבוהה של שומן טרנס יכולה להביא לעלייה משמעותית ברמת הכולסטרול LDL. בנוסף, שומן טרנס לא רק מעלה את רמת הכולסטרול הרע אלא גם פוגע בפעולתו של הכולסטרול הטוב. בחיי השגרה אפשר למצוא שומן טרנס גם במוצרי מזון יבשים ומעובדים, מוצרי מאפה תעשייתיים, מרגרינה ועוד. המטרה של יצרניות המזון בעת הפיכת השומן הנוזלי לשומן טרנס היא הענקת עמידות ויכולת שימור גבוהה יותר. התוצאה, לצערם של הצרכנים, היא פגיעה באיכות המזון, הגוררת גם פגיעה מיידית במד הבריאות. על חלק מאריזות המוצרים אפשר למצוא סימון של שומן טרנס כ"שומן מוקשה חלקית", ובכל מקרה אין בו שום צורך פיזי ולכן כדאי לצרוך אותו ברמה נמוכה ובהתאם לתפריט מאוזן. תזונה נכונה חייבת להפחית בצריכת השומן, אך עדיף לעשות זאת תחת פיקוח.

מה הן האלטרנטיבות לשומן טרנס?

זכרו כי צריכה של שמנים נוזליים מן הצומח, המגיעים בטמפרטורת החדר, תמיד עדיפה על פני צריכת מרגרינה או חמאה. כמו במקרים של השומן הרווי, בדקו כיצד אתם יכולים להגביל את צריכתו של שומן הטרנס או להחליפו במוצרים בריאים יותר. שומן טרנס הוא חלק בלתי נפרד מעוגות ועוגיות, סופגניות וקרקרים ולכן יש להגביל גם את צריכתו של המזון המטוגן. על מנת להילחם בכמות גדולה של שומן טרנס מומלץ במסגרת תזונה נכונה לדאוג לאספקה של סיבים תזונתיים מסיסים עבור הגוף, ולשלב בתפריט שיבולת שועל, אפונה יבשה, שעועית, אורז מלא ומוצרי קמח מלא אחרים. ישנם גם לא מעט מוצרים אשר מטבעם דלים בשומן, כמו דגנים מלאים, פירות וירקות, ולכן תזונה נכונה חייבת להתחיל בהם. כמו בהרבה דברים הקשורים למזונות בריאותיים, גם לשומן יש תפקיד חיוני בתפעול התקין של הגוף. מצד שני, הפרזה בכמות השומן או צריכה מוגברת מונעת את יתרונות השומן ומבליטה את החסרונות. נסו לזכור זאת בפעם הבאה שאתם בונים תפריט, ושמרו על עקביות והתמדה על מנת להבטיח רמת בריאות גבוהה. 

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב