דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגוונים את המזון הבריא 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2751 פעמים ]

מזון בריא או תזונה נכונה הם חלק בלתי נפרד מהתקדמות המדע והרפואה המודרנית. בעבר היה נהוג לחשוב כי צריכת מזון בריא היא עניין יקר, או לחילופין לא מהנה. כיום כבר ידוע כי תזונה נכונה יכולה להיות מורכבת מתפריטים מגוונים, המכילים תחליפים ראויים לכל סוג של מאכל. אימוץ הנושא של תזונה נכונה בעולם המערבי הגיע מתוך הבנה כי רק בצורה כזו ניתן למנוע השמנה, מחלות דם ופגיעה בבריאות הציבור הרחב. גם בישראל ניתן לראות ביטוי לכך, אם בצורת הסימון התזונתי על גבי המוצרים או דווקא בהגברת המודעות לנושא. האפשרויות להרכבת תפריט מאוזן רבות, אך ניתן להתמקד במספר מזונות בסיסיים אשר מתאימים לכל גיל ומצב בריאותי.

מעגבניות ועד אגוזים

הרצון לשמור על תזונה נכונה אולטימטיבית מתחיל בהבנה כי אין אלטרנטיבה אחרת לבריאות תקינה. אורח החיים של כולנו מצריך לעיתים ויתורים, אך המודעות לנושא של מזון בריא הביאה לכך שכיום קל יותר לצרוך אותו ולהגיע אליו. למעשה, ישנם מזונות בסיסיים אשר בעת הצריכה שלהם ניתן להבטיח תפריט דיאטטי, מגוון, בריא ומזין. עבור רובנו המזונות הללו נמצאים בהישג יד, אך מעולם לא יוחסה להם החשיבות הראויה. נסו לכלול בתפריט שלכם לפחות חלק מן המזונות הללו, ותרגישו שיפור מיידי בתחושת הבריאות. ראשית, אכלו הרבה ירקות. גם אם אתם אוהבים אותם מאודים, או חתוכים בצורה גסה בתוך סלט, נסו לשלב ירקות בכל ארוחה ביום. בנוסף, אל תוותרו על עגבניות משום שהן מכילות ויטמין C ואף מסוגלות להקטין את הסיכון לחלות בסוגים רבים של סרטן. אם אתם מעוניינים לגוון את התפריט, אל תוותרו על שילוב שקדים ואגוזים. ניתן להכין שקיות קטנות של אגוזי מלך, ולקחת אותם איתכם לעבודה. תזונה נכונה היא כאמור עניין של מודעות לתפריט, ובמידה ובסביבה שלכם יש סוגי מזונות חיוביים יהיה לכם קל הרבה יותר לשמור על אכילת מזון בריא בלבד.

תפריט מרענן בהישג יד

מבחינת מוצרים פחות אלמנטאריים, אכילת סלמון ופירות יער יכולים גם הם לתרום להרגשת הבריאות שלכם. במידה ואתם אוהבים מוצרי חלב, הקפידו על צריכת יוגורט וקפיר העשיר בפרוביוטיקה. זכרו כי תזונה נכונה נמצאת סביבכם, ולכן נסו לשלב גם אכילת בצלים ושיבולת שועל. כשתרצו להתפנק, תוכלו לבחור שוקולד מריר לצורך הקינוח. השוקולד מאיץ את פעילות הכולסטרול הטוב, מעניק לגוף מנה גדולה של נוגדי חמצון ועשיר בפלבנואידים. כמו שאפשר לשים לב, מזון בריא הוא מגוון הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב ולכן קל לאמץ אותו. לסיום, נסו לשתות כוס מיץ תפוזים טבעי בכל בוקר ותוכלו להרוויח מעבר לויטמין C גם התגוננות מסרטן ומחלות לב. השתכנעתם? הצטרפו בהקדם למיליוני אנשים בריאים ברחבי העולם, אשר כבר הרכיבו לעצמם תפריט בריאות מרענן.

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב