דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטוטלת הפנימית שלכם - מאת עופר סעד, קואצ'ר עסקי ואישי 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 1762 פעמים ]

איזון מופלא

דמיינו מטוטלת קטנה הפועלת בתוך גופכם. היא מייצגת את נקודת האיזון שלכם. המטוטלת נעה מצד לצד בקדחתנות - אתם לא באיזון, אתם מאבדים אנרגיה, מיקוד ושליטה עצמית. המטוטלת נחה או מרפרפת קלות סביב נקודת האפס - אתם במצב של שלווה, של אותנטיות, של איזון. איזון מופלא.

"הוא חש כאילו גילה את סודם של החיים הארוכים. אריכות הימים נובעת משלווה. השלווה היא המקור לביטחון העצמי, והביטחון העצמי עוזר להיפטר מדאגות מיותרות וממפנים שאינם הכרחיים. בזכות הביטחון העצמי קיבל ויקטור את ההחלטות שהאריכו את חייו" (אנדריי קרקוב, המוות והפינגווין).

אז מהו המקור לשלווה ולאיזון? רבות דובר ונכתב על כך בהקשר של הכלים המוכרים - רוחניות, מדיטציה, טיפוח מודעות עצמית ועוד. האיזון שניתן להשיג בכל אחד מכלים אלה כרוך במידה רבה בהאטה של חיינו, באיטיות. האיטיות נועדה לאתגר את הקצב המהיר שכופים עלינו החיים המודרניים המתבססים על המרוץ המתמיד נגד הזמן, על "חיסכון בזמן", מאבק נגד הזמן ועוד. האיטיות מציעה להתחבר אל הזמן, להתענג עליו, להפעיל שיקול דעת, לטפל במחלה ולא בסימפטום. לא למהר. האיטיות היא בפירוש לא נרפות, או בטלנות ואף לא שלילת המהירות. זו המהירות הנכונה. היא מזריקה לחיינו יותר מודעות, חשיבה, רוגע. היא מקדשת את ההפוגה והמנוחה החיוניות לנו. "ניתן לתאר את תנועת ההאטה במילה אחת: איזון. היה מהיר כשהגיוני להיות מהיר ואיטי כשהאיטיות היא צו השעה" (קרל אונורה, בשבח האיטיות).

כמה מאפיינים יכולים להיות לאיטיות בחיינו: זו עצירה לשם הסתכלות פנימה, אל הנשמה שלנו, האם אנו מתנהלים לאורה או שאנו מזייפים. זו בחינה של דברים לעומק - לא לפעול על-פי דחפים רגעיים אלא להיכנס לרבדים העמוקים יותר. זהו גם מיצוי ההנאה עד תומה, לחוות את הרגע: הבנה שהעונג נובע לא רק מהשגת המטרה אלא מהדרך ומהציפייה אליה.

האיטיות מתרגלת את החושים שלנו במלוא הנפח: כשאתם פוסעים ברחוב בו אתם עוברים יום - יום, עצרו, הרימו ראשכם מעלה ובחנו את המראה, את הנוף, את סגנון הבניה, את צבע העצים, את קו האופק הנשקף מאחורי קו הבתים. התמוגגו על הריחות הטריים מהמאפייה הסמוכה, או על ריח הפרחים מהמוכר בקרן הרחוב. תרגלו את עצמכם בהקשבה לשקט.

גם השינויים המשמעותיים שאנו מייחלים להם בחיינו אינם חייבים להופיע כהרף עין. שינוי עמוק מתרחש דווקא באיטיות, בצדודית נמוכה, מחלחל בהדרגה עד שהוא הופך בן בית: "הדרמה של חוויה מכריעה בחיים היא לרוב חרישית להפליא. הקשר בינה לבין פיצוץ, התלקחות אש או התפרצות הר געש קלוש כל כך, עד שלא פעם אין משגיחים כלל בחוויה ברגע התרחשותה" (פסקל מרסיה, רכבת לילה לליסבון).

סיגול האיטיות בחיינו הוא רב משמעות: כך נוכל להתפנות ולהעריך את מה שיש לנו, להודות על מה שהעולם נתן לנו ולא לראות את הסובבים אותנו כמובנים מאליהם. ההתבוננות האיטית והמעמיקה תאפשר לנו לצייד את הזיכרון שלנו בתמונות רבות ומדויקות יותר של חיינו. כפי שהגדיר זאת מילן קונדרה בספרו הנפלא ההנאה שבאיטיות: "דרגת המהירות עומדת ביחס ישר לעוצמת השכחה".                                                          

לאיטיות הקשר רחב הרבה יותר מהפן האישי. תנועת ההאטה העולמית עוסקת בכל תחומי החיים: במזון, בתכנון העירוני, בקריירה, בגידול ילדים ואפילו במין. אך בואו נתחיל בעצמנו פנימה, נפסיק את ההתמכרות למהירות ונחשוב על האטה, נרווח את לוח הזמנים, נתמקד בעיקר ולא בטפל וכך ניגע בדברים החשובים באמת. "בכל פעם שאני תופס את עצמי ממהר לשם המהירות, אני עוצר, נושם עמוק וחושב: אין סיבה למהר. תירגע. האט" (קרל אונורה, בשבח האיטיות).

עתה בדקו את המטוטלת הפנימית שלכם, האם היא בנקודת האיזון ?

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב