דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זו לא הקופה שנשדדה אלא האמון שנשדד כאן לנגד עיננו 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1945 פעמים ]

זו לא הקופה שנשדדה אלא האמון שנשדד כאן לנגד עיננו

נמרוד נוי

15/11/2011

ציפי לבני היא יושבת ראש קדימה וככך היא נושאת באחריות העליונה להידרדרותה אלי תהום. אך לא רק ציפי לבני נושאת באחריות, חברי הסיעה בכנסת כולם שותפים למחדל זה. וארחיק ואומר כאן שגם אנחנו, שדרת הפעילים המרכזית במפלגה, גם לנו חלק בכך.

כמי שמלווה את המפלגה כבר מעל לחמש שנים, חוקר אותה ומסתכל עליה, ועל המערכת הפוליטית כולה בישראל, בעיניים קצת יותר מקצועיות, אותי דבר לא הפתיע. כתבתי על כך במאמריי הרבים שהופצו באינטרנט וקיבלו גם ביטוי בספר שפרסמתי והוצאתי לאור לאחרונה. התהליכים כולם הצביעו על כך. הם זעקו לשמיים. ולא רצינו לשמוע,  לראות ולדעת. יש במערכת הפוליטית משהו רע. היא מתאפיינת באינפנטיליות רבה ובאנרכיה גדולה. מתקיימת בה איזו חולשה דורית רב ממדית המייצרת למדינה ולחברה בה הפסדים עצומים. היא חולה אנושה. היא בלתי רלוונטית. אנו מומחים במיחזור חומרים ישנים ובעשיית עוד מאותו הדבר ונכשלים בחדשנות ובתעוזת הרוח בכל האמור לחיינו הציבוריים במדינה.

איש מאתנו לא עסק בשאלות היסוד והאמת האלו של המערכת הפוליטית. ואיש מאתנו לא שאל את השאלות הגדול המתחייבות מכך על קדימה. דחינו בזלזול ושאט נפש כל הצעה שכזו ובזנו למי שפעל לשם כך. והגדילו לעשות כן נבחרינו, והעומדת בראשם אף הצטיינה בכך. גבה לבבה עד מאוד. לא התקיימו בקדימה כל דיוני עומק באשר להצדקות האמתיות לקיומה של המפלגה ולשליחותה ההיסטורית והדורית. גם לא תהליכים מקצועיים של חשיבה, עיון והגות באשר ליסודותיה האסטרטגיים: שאלת זהותה ודרכי התנהלותה. ממפלגה של תקוה חדשה הפכנו לפלטפורמה ריקה מתוכן ומהות, שכל יעודה הוא להריץ מועמדים לכנסת. מפלגה שאיננה יותר מסנטימטר וחצי מחזה של יושבת הראש שלה.

ציפי לבני, קיבלת אשראי ענק מכולנו, וכך גם חברי הסיעה כולה, ושניהם בזבזו אותו בגדול. זו לא הקופה שנשדדה אלא האמון שנשדד כאן לנגד עיננו. איש מהם לא התרומם לגודל האחריות והעשייה הנדרשים. איש מהם לא קרא כראוי את פני המציאות המשתנה. ואיש מהם לא הבין את עומק המשמעויות הנגזרות. ולזאת אנו קוראים בעברית צחה בשם הפרת אמונים יסודית. ומה כבר חמור יותר מכך.

לא כאן המקום להרחיב בכך, אך כל עוד נתייחס כולנו, וזה כולל גם את התקשורת בישראל, לפוליטיקה כסרח עודף של חיינו, כדבר שהשלכנוהו לחצר האחורית הנטושה והמוזנחת שלהם, כל עוד המערכת הפוליטית היא המקום היחידי במדינה בו אנו מרשים לעצמנו לחשוב ולהתנהג כמטומטמים, זו תהיה התוצאה המידית והישירה שנקבל. כשאין מקצוענות ולא עובדים, מתנהלים ומקבלים החלטות בתהליכים איכותיים גם התוצאות המתקבלות אינן איכותיות. אין אפס, וזה הדבר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב