האדם כמותג
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האדם כמותג 

מאת    [ 13/11/2007 ]
מילים במאמר: 564   [ נצפה 3245 פעמים ]

 
 
לפניך מספר אמירות: בחן את עצמך:

"להתפאר היא מילה גסה"
"עבודה שנעשתה כמו שצריך מדברת בעד עצמה"
"אנשים מוקירים צניעות"
" אני לא צריך להתפאר, אחרים יעשו זאת בשבילי"
"התפארות היא דבר שעושים בשיחות משוב"
אומנות השיווק העצמי/פגי קלאוס

באם עניתי על 3 מהאמירות הנ"ל תשובה חיובית, מאמר זה מיועד לך. קרא בעיון!

בעולם השיווק בולטים מותגים מסוימים על פני אחרים.
מה עושה את המותג המסוים למוביל על פני האחרים? מדוע מותג מסוים מתומחר גבוה לעומת אחרים? מהו הדבר שעושה את ההבדל, למעשה מתי הופך מוצר למותג?

מותג מבטיח סיפוק תועלות. מותג עונה על ציפיות לקוחותיו, המטרה המרכזית של מנהל מותג, היא ליצור התאמה בין ההבטחה שיוצר המותג לבין התוצאה בפועל. אי התאמה ביניהם יוצר 'פער מיצוב' הפוגע בנכסיות המותג .

האם אדם יכול למתג עצמו? מה יכול לסייע לאדם להפוך למותג?

בתהליכי אימון אנו נתקלים לעיתים קרובות (מידי) במתאמנים שקשה להם לשווק את עצמם, בבואם להציג עצמם, הם הופכים להיות "חסכנים בתיאור"
מתאמנים בעלי יכולת וורבלית טובה מאוד, מאבדים את השטף המילולי, עוברים לחיוכים נבוכים ומוציאים מתחת לידם, תיאור אפור, כביכול צנוע, לא מושך, אינו מאתגר, ובוודאי שאינו משאיר רושם בל ימחה.

שיווק עצמי הוא בניית קמפיין אישי - השגת הכרה אשר תסייע לקידום בקריירה השגת כל יעד מוגדר והוא מופעל בכל אינטראקציה: אישית - עסקית - חברתית .
כמו בשיווק מוצר מוחשי כך גם בשיווק עצמי אני מספק צרכים של לקוחות: הערכה, שייכות ועוד,
מיהם הלקוחות הפוטנציאליים? לקוחות פנים ארגוניים: מעסיקים, עמיתים, עובדים, וכל מי בארגון אשר אני עובד מולו/בשיתוף פעולה עימו ואשר הערכתו חשובה לי.

ייעוד וחזון - לא מילים גבוהות

על מנת שנוכל לבנות קמפיין אישי שבמרכזו מותג עצמי - אני בע"מ נידרש לשני נדבכים מרכזיים :

ייעוד - זהו הדבר אותו אנו אוהבים לעשות ורוצים לעשות בחיינו, מטרת קיומנו, ערכי הייסוד המנחים אותנו. אחרת כל מה שנעשה יהיה בעל תוחלת חיים מוגבלת.

חזון - חזון הוא הכיוון, חזון הוא הדרך , חזון הוא המטרה, חזון הוא המצפן והמפה. בהיעדר חזון עסקי ואישי - אין כיוון אין מטרה.

הכנת תוכנית לשיווק עצמי: איך להתייחס אל עצמי כאל מוצר ?

יצירת מותג עצמי הינו תהליך הבנוי משלושה שלבים:

בניית מוצר
בחן את תיק הנכסים האישיים שלך - מהן היכולות המרכזיות שלך?
בניית קמפיין אישי הכולל את הייעוד והחזון: מהו הדבר המניע אותך?


קביעת מטרות ויעדים אישיים להשגה מהם התכנים המרכזים אותו הינך מבקש להעביר? הפגן את הצדדים הטובים ביותר שלך.


בצע ניתוח נקודות חוזק ועוצמה אישיים

שפת גוף ותקשורת לא מילולית

זיהוי רשתות וקשרים חשובים בארגון - פיתוח רישות בארגון .

נראות - לבוש, בחירת צבעים, בחירת אביזרים.

קביעת מחיר המותג

עבר - מנה לפחות 10 פרויקטים, אירועים, פעולות מיוחדות שביצעת.
מהם המכשולים, האתגרים והקשיים שנתקלת בהם וכיצד
סייעו לך לשפר את המותג?

הווה - ציין ושאל מבנים תומכים בסביבתך (חברים, מכרים, קולגות) על
חמש תכונות חיוביות שלך.
כיצד הינך פועל לפיתוח עצמי - רכישת מיומנויות, הכשרה
מקצועית, הכשרה מנטאלית.
באיזו דרך הינך משפיע על אחרים?

עתיד - כיצד הינך מתכוון ליישם את הייעוד והחזון שלך.

ומה שווה המותג? המחיר הינו סיכום של כל המרכיבים הנ"ל והוא יסייע לקבוע מי יהיה קהל היעד שירכוש את המותג.

הפצה ופרסום

המיתוג האישי מושפע ממידת הקשר שיש לאדם עם קהל היעד שלו. האם הוא בונה סביבו חומות או בעל גישה של דלת פתוחה.

מהי מידת הנגישות לקהל היעד
מה יודעים על הצלחותיך והישגיך?
באיזו מסגרת מתבצעת התקשורת השיווקית?


האנשים המתקשים לשווק את עצמם הם אלו שלא יקודמו ושלא יוזמנו לסיבוב שני לראיון קבלה לעבודה. על פי רוב, הם עצמם לא יוכלו למנות את רשימת הישגיהם.
רות בידרמן הינה מנכ"ל אינסייטס-ייעוץ ופיתוח עסקי
http://www.insights.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב