דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות לקוחות - חשיבותו והשפעתו על שוק התקשורת בישראל 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 3430 פעמים ]

כאשר חברות הסלולאר והאינטרנט נכנסו לשוק הישראלי נוספו עשרות אלפי מקומות עבודה ,הביקוש היה רב, הרף שהציבו חברות התקשורת השונות היה גבוה מאוד, מרכזי הערכה עם חוקים נוקשים,סינונים קפדניים, וכל זה בשביל..

??ניחשתם נכון , שכר מינימום , 20.70 ש"ח לשעת עבודה , מקבלי ההחלטות היו צריכים להבין כבר מזמן שברגע שהשכר ההתחלתי למוקדנים, נותני השירות, הפנים והקול של החברות יהיה כה נמוך , כך גם השירות יהיה - נמוך.

כבר מזמן הביקוש למשרות מהסוג הזה פחת, וכבר מזמן משרות אלו קיבלו את הסטיגמה המוכרת: " שוק עבדים" ולפי מיטב ידיעתי עבדים לא אצים להיות עבדים , ועוד לא דיברנו על יחס משפיל מצד ההנהלה, חוזים חד צדדים שבאים אך ורק לטובת המעסיק, קנסות מנופחים על התפטרות , קידום איטי, ובקיצור כמו שציינתי מקודם - שוק עבדים. נקודה. 

עכשיו כללי המשחק מתחילים להשתנות , השר כחלון החליט בצעד יוצא דופן להכריז על מלחמה בשוק התקשורת , מה שאף שר תקשורת בממשלות הקודמות לא ההשכיל לעשות , ביטול קנסות יציאה, הכנסת מפעילים סלולארים חדשים , צעד שיגרום להורדת מחירים של כ- עד 50 אחוזים , יצירת תחרות הוגנת מה שאמור לתרום הן לכלכה הישראלית והן לציבור הלקוחות הרחב, אך חברות הסלולאר לא נשארות אדישות , הם מבינים שבעקבות השינויים בשוק הסלולאר הם צפויים לירידה ברווחים (לא הפסדים) - ירידה ברווחים, לכן הם כרגע נמצאים בתהליך של פיטורי מאוד עובדים , אישית , אני שמח שיפוטרו עובדים , במקרה זה תהיה להם הזדמנות לצאת משוק העבדים הבזיוני הזה ולמצוא משרה בעלת כבוד. כמובן שמפוטר שממש יקבל את גזירת הפיטורין בצורה קשה , החברות החדשות ישמחו לקבל אותו , ואני מאמין ומקווה שבתנאים הרבה יותר טובים מזו של החברה הישנה שבה עבד.

נחזור עתה לבעיה העיקרית לשם כך התכנסנו כאן מול מסך המחשב - בעיית שירות הלקוחות בשוק התקשורת- כל סטודנט לכלכלה, מנהל עסקים ובכלל כל פרט עם היגיון בריא יודע שברגע שתנאי העובד טובים , כך עבודתו תהיה טובה, תפטרו עובדים , אין בעיה , אבל חברות התקשורת , תשכילו ותשפרו את תנאי העובדים , לא של ההנהלה, של העובדים הפשוטים , נציגי המכירות, התמיכה הטכנית, נציגים פרונטאלים, תעלו את שכרם , וכך המשובים שאתם כל כך מתעקשים שאנחנו הלקוחות נמלא יראו טוב עם מספרים יותר גבוהים.

שירות טוב הוא ליבת העסק, ואם השירות לוקה בחסר, גם העובד לוקה בחסר, ואם העובד לוקה בחסר השם של העסק יהיה לוקה בחסר, נותני השרות הם הפנים של העסק, דבר כל כך בסיסי שמקלי ההחלטות לא מוכנים להפנים.

אני ממליץ למקבלי ההחלטות לרדת מהעץ הגבוה שעליו הם נתקעו ולרדת לעם , ללמוד להקשיב ולא לעבוד בשיטת פס ייצור, יום יבוא והוא בהחלט קרב, שהפס ייצור המשומן הזה שנקרא חברות הסלולאר, אינטרנט , כבלים ולווין יחליד, ואף יתקע.

תמיר דניאל נחום,
בעל תואר ראשון במנהל עסקים,
מבעלי firmut.CO.IL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב