דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המאנייקים 

מאת    [ 13/11/2007 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3089 פעמים ]

חלקים מהאליטה ואנשים קובעים בצמתי הכוח בישראל הם טיפוס אנושי של "מאנייקים". המאנייקיות הופנמה גם על ידי לא מעט מזרחים בעמדות כוח, תוך חקיינות מתוך התבטלות עם האליטה האשכנזית, ומתוך תחושה שזה יגדיל את חינם בקרב השדרה השלטת. למה הכוונה? מה שורש המושג הזה, שאינו רק סלנג עממי, אלא, מבטא דבר חשוב שזוהה מצד מזרחיים בישראל בגורמי דיכוי בשכבה האשכנזית השלטת? ניטול דוגמא מנושא שיחרור כמה עצירים לקראת וועידת אנאפוליס.

שחרור כמה המבוקשים לקראת אנאפוליס הוא גמביט חסר ערך - והרי אין משחררים אנשים משמעותיים כמו מרואן ברגותי ראש התנזים, אחמד סעדאת מפקד החזית העממית וראשי החמאס. הגמביט הוא טריק מחושב, שתמורת ויתור על נזיד עדשים, נועד להפגין עד כמה הפלשתינאים, מצידם מתעקשים ומכשילים כל דבר. למה טוענים אצלנו ש"הפלשתינאים מתעקשים" והרי זה עם שנושל מאדמתו, ומבקשים מעט יחסית ביחס למה שניגרם להם - פליטים, סבל רב, מעשי טבח, אובדן ארצם, והכפשת דמותם ודתם על ידי התעמולה הציונית. למה אומרים שהם "מתעקשים"? זו השלכה, פרוייקצייה ברורה, של הישראלים, שעיקשות פורעת היא מאפיין שלהם בראש וראשונה. להלן נבהיר את פשר העניין. להלן פנייה למנהיג פנתרים שחורים החי בפאריז, מוני יקים האנטי ציוני, הכותב גם לציבור בישראל.

מוני, אינך שם לב לדבר פשוט. כתיבתך מלאה חיים ונותנת חיים. בדרכך. אך אינך מבחין בכך שאתה משחת את דבריך על מאנייקים. יש זיהוי קולע שנעשה מצד מזרחיים בישראל כלפי מתעלקיהם וגוזלי נישמתם, חלקים באליטה האשכנזית: "מאנייקים".

מה מהות העניין? שתלטנות, פנאטיות, ראייה בזולת אובייקט ומושא להפקת טובין, והצורך לאיין. אך בעיקר: דפוס השיילוקיזם, שזוהה באירופה מצד המחזאי הגאוני וויליאם שייקספיר, באותם מאנייקים.

מהו שיילוקיזם? עקשות פנאטית מוכוונת פגיעה וגדימה תוך חישובים דקדקניים על קוצו של יוד, כיצד לפרוע באנשים באנשים נושאי חיים ואור ובעלי רוח חופשית ובכל אלה שבאישיותם מגלמים את ההפך מהמאנייק.


תצורת פעולה אופיינית של המאנייק היא ההתעקשות להמשיך ולפגוע באלה שהפכו תחת פורענותו לחסרי אמצעים ומעמד, וכאן יש גבורה על חלשים, שזה גם אופן של גבורה כנגד גוויות, שמפגינים צבועים. את זה אנו רואים בפריעה בלבנון ובעזה, כלפי חלק מהמזרחיים, וכלפי רבים אחרים בישראל. המנושלים והמדוכאים מצידם, הפגיעות בהם ותגובות רגשות הזעם מנוצלים על ידי מאנייקים אחרים, להציע שרותים חסרי ערך למדוכאים ולמנושלים, על מנת למלא הארנק ולהשיג ג'ובים ויוקרה באקדמייה ובשורת מקומות נוספים, בצד כספים מקרנות בחו"ל ולעיתים ממשרד החוץ הישראלי.

סממן היכר מרכזי למאנייק במקומותינו, בניגוד לשמאל בעולם, הוא הדרה של כשרונות ואנשים אמיתיים שכן מביאים תועלת. אלה - רעיונותיהם ניבזזים על ידי המאנייקים לטובת ארנקם וקשרים מועילים עם אנשי שמאל בעולם, אירגון טיולים בכסף מלא לקובה ולשאר מקומות אקזוטיים, וכן לקשרים עם פלשתינאים ואינטלקטואלים וגורמים במדינות ערביות, אך רק למען קידום ארנקם ומעמדם האישי והאגו שלהם - אצל השיילוק המאנייקי אין דבר אחר, הוא חסר נשמה, ולעיתים במקום נשמה באה אצלו שכלתנות עקרה ופלפול ריק.



Michael M. Sharon, born 1950, is a researcher in experimental psychology (Cognition, neuropsychology, attention, complex performance; emotions, psychopathology) and is the author of two books: Divided Attention - Organizers and non-Organizers (1997) and (2003) The Emotional Roots of Systematically Inefficient Behavior. He is a journalist and commentator implementing a multi-disciplinary approach encompassing issues and problems in economy, national security, corruption and economic crime, social criticism, study of cultures, general philosophy and philosophy of science, theology חוקר מדעי בפסיכולוגיה ניסויית; עיתונאי, פובליציסט, פרשן ותחקירן הנוקט בגישה רב-תחומית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב