דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרולה- הפלא מדרום אפריקה כאן בישראל! 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2814 פעמים ]

מרולה- הפלא מדרום אפריקה כאן בישראל!

 

הסיפור על המרולה מתחיל בימים קדומים של שבטים פרימיטיביים בדרום אפריקה. העץ המופלא- שמסוגל להתנשא לגובה של  10 מטרים ויותר, ומניב מעל  500 ק"ג פירות בשנה- מתקשר לסגולות בתחום הרפואה והארוטיקה.

פרי המרולה מבשיל בקיץ והופך מירוק אפרפר לצהוב. הפרי הבשל נושר על הקרקע. הנפילה גורמת לפציעתו, באוויר יש כידוע שמרים טבעיים, שנכנסים לפרי אוכלים את הסוכר שבו, ומשחררים CO 2 וכוהל אתילי (אלכוהול). ממש  כמו בתהליך תסיסה של יין. מתקבל אחוז נמוך של אלכוהול אבל מספיק... הריח הטרופי העז של הפרי התוסס נישא באוויר למרחקים ומושך בעלי חיים, בעיקר את הפילים הדרום אפריקאים. הפילים אוכלים משתכרים ומתחרמנים. וכך ניתן להיות עדים למרוץ מתנדנד של פילים המחפשים פילות. מרוץ מרתק אך גם מסוכן, שכן ילידים רבים נמחצו למוות מרגלי הפילים השיכורים והחרמנים.

מהפרי של המרולה נהגו להכין בירה עד שבשנות ה-80 התחילו לייצר משקה אלכוהולי חזק יותר. לאחר ניסיונות הוסיפו לו שמנת והתקבל משקה איכותי- אמרולה. תהליך הכנת האמרולה ( amrula cream ) כולל ריסוק הפרי, התססה עם שמרים, זיקוק ויישון למשך שנתיים. רק לאחר מכן מוסיפים שמנת איכותית טרייה. מתקבל משקה עדין חמצמץ-מתוק בעל חוזק של 17% אלכוהול. ממש ליקר אהבה, תשוקה וחרמנות... מושלם!

(אהד גניאל, גיא גיסר)

ועכשיו הפתעה- עץ המרולה נמצא כאן בישראל!!! פרופ' יוסי מזרחי, ראש המכון למחקר שימושי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הביא בשנות ה-80 את זרעי המרולה לארץ הקודש. בשל הצורך בתנאי חום ויובש הוחלט לגדלם בערבה כמובן. ביוטבתה מצוי המטע הגדול ביותר בארץ ובקיבוץ קטורה המטע הוותיק ביותר.

בקטורה מטע עצי המרולה מדהים ביופיו, והוא מטופח ומנוהל ע"י ד"ר איילין סולווי, מומחית גינון בעלת שם עולמי, בטיפוח אדמה צחיחה וחקלאות אמידה! אומנם אצלנו אין עדרים של פילים אבל רעיונות להפקת משקה אלכוהולי יש ויש...

מדרום אפריקה הרחוקה, דרך קטורה אי-שם, אתם מוזמנים להגיע למקום הפשוט אך הפסטורלי והזמין- בנימינה. ביקב של ארז "טעם ארז" מותסס פרי המרולה הציוני, וריחו המתקתק משגע את אנשי הסביבה. אכן מביקור ביקב אוכל להבטיח כי לפרי ריח טרופי משכר, אולי מחרמן- את זה תבדקו אתם. המבקרים ביקב יכולים לטעום ליקר מרולה ישר מהחבית, ובעוד מספר חודשים אף יין מהפרי המופלא. פרטים באתר www.taam-erez.co.il

 

עינת רזניק

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב