דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול אצל פסיכולוג קליני או פסיכיאטר? 

מאת    [ 11/11/2011 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2177 פעמים ]

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין מקצועות בריאות הנפש השונים ואינם יודעים לאיזה בעל מקצוע לפנות, מיהו בעל המקצוע שמתאים ביותר לבעייתם ואיך אותו בעל מקצוע יכול לעזור לו בתחומו. בלבול זה, לרוב, מתרחש סביב הפנייה לטיפול אצל פסיכולוג קליני או לפסיכיאטר. למי יש לפנות? ובאיזה מצבים יש לפנות לכל אחד מהם.

אדם הנתקל למצוקה נפשית או לבעיה כזו או אחרת בפעם הראשונה לרוב אינו יודע כיצד לטפל בה או במי להעזר. בדרך כלל אותו אדם פונה לבן משפחה קרוב או לחבר טוב בכדי לשתף בכאב – דבר במקרים רבים יכול לעזור לאותו אדם לפרוק את כאבו וכעסו. אך קיימים מקרים בהם אותו אדם אינו יכול להתמודד עם הצרה לבד או שכלל לא יודע כיצד להתמודד עימה ומחליט כי עליו לפנות לבעל מקצוע לקבלת ייעוץ או טיפול מקצועי.

מבין כלל אנשי המקצוע המטפלים בנפש האדם, ישנם את הפסיכולוגים והפסיכיאטרים. הבלבול הקיים בין פסיכולוג קליני לפסיכיאטר הוא מוכר ורב. לפני פנייה לאחד מהם, בואו ננסה להבין מי הוא פסיכולוג קליני ובמה הוא עוסק וכך גם לגבי פסיכיאטר:


    • פסיכולוג קליני הוא פסיכולוג אשר סיים תואר שני בפסיכולוגיה במגמה קלינית וקיבל היתר ממשרד הבריאות לעסוק בתחום לאחר התמחות של כ-4 עד 6 שנים במוסדות בריאות הנפש המוכרים בארץ. רק אדם שעבר את מסלול ההכשרה הנ"ל ובעל רישיון רשום במשרד הבריאות רשאי להיקרא פסיכולוג קליני. עיסוקו המרכזי של פסיכולוג קליני הוא בניתוח ופתרון בעיות נפשיות בעזרת טיפול פסיכולוגי, ייעוץ או אבחנה ברמה הנפשית של האדם, מציאת המקור האמיתי לבעיה ופתרונה מהשורש במטרה ללמד את המטופל להתמודד עם אותה תופעה בעתיד בשונה מטיפול אצל פסיכיאטר (לפי התפיסה הכוללת) מטפל בתופעה במקום בעזרת תרופה כימית כזו או אחרת אך לא מחייבת לפתרון הבעיה בעתיד במידה ובעיה זו תופיעה בשנית.
    • פסיכיאטר הוא רופא אשר סיים לימודי רפואה בעל רישיון לעיסוק בפסיכיאטריה שיכול מעבר למתן טיפול פסיכולוגי כזה אחר לאותו מטופל בדומה למטרותיו של פסיכולוג קליני , טיפול והקלה בהפרעות נפשיות. אך מעבר לכך,לכלל ההתמחויות ברפואה, אך בנוסף לכך – הוא רשאי לתת טיפול תרופתי בהתאם לסימפטומים אותם זיהה הפסיכיאטר.

ההחלטה לאיזה מטפל לפנות תלויה מאוד במקרה עצמו ולעיתים גם בהשקפה הפרטית של המטופל – האם הוא מאמין בטיפול תרופתי, ממוקד ומהיר? או לחילופין בטיפול נפשי, מורכב, ארוך תווך אך גם עמוק בעל יכולת מציאת פיתרון להמשך?

קיימים מרכזים רבים בהם קיימים יועצים ומכוונים שיכולים לעזור למטופל להגיע אל מטפל שהוא פסיכולוג קליני או לפסיכיאטר התאימים לו בהתאם למצב בו המטופל נמצא לאחר שיחת היכרות קצרה והבנת הסיטואציה באופן כללי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב