דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנעולנית פורצת מקצועית הראשונה בישראל 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 3381 פעמים ]

אמנית פורצת דרך וגם מנעולים


 
אף על פי שאת התואר הראשון שלה עשתה בבצלאל, רני ששון, המנעולנית – פורצת המנעולים -הראשונה בישראל, תמיד נמשכה לצד הטכני. עוד מילדות, היא אהבה להרכיב ולפרק דברים ותמיד תהתה כיצד דברים נוצרים, מורכבים ונבנים. כבר בגיל 18 היא התקבלה לבצלאל, כאשר המציאה סכין שחותכת בתלת מימד. היה זה אותו חוש טכני שמשך אותה ללמוד במחלקה לצורפות, אותו החוג בו למדו ולימדו גם סבה ואבי-סבה, צורפים גם הם.

למרות שכבר אז הרגישה ששון שהיא אמנית בכל רמ"ח איבריה, בגלל האופי שלה והחשיבה יוצאת הדופן בהם ניחנה, היא בחרה ללכת למחלקה לצורפות בגלל האספקט הטכני אליו נמשכה, ורצונה ללמוד את הצד המדעי והפיזי של האופן בו פועלים הדברים.לאחר הלימודים בבצלאל, המשיכה ששון ללימודי תואר שני במחלקה לפיסול בבית הספר לעיצוב פרסונס בניו יורק, שם זכתה במלגת הצטיינות, כיוון שתמיד נמשכה לחלק הפיזי שבפיסול, ובפרט לבנייה ולהרכבה של אובייקטים שונים. גם בעבודותיה האומנותיות ששון בונה מכונות, כמו מכונת הכנפיים שיצרה, המחקה תנועה של כנף ובה באים לידי ביטוי הכישורים הטכניים שלה.

כשהתחילה לעבוד כאמנית עצמאית, היא נוכחה לדעת שאינה רוצה לערבב אמנות וכסף, שכן לא רצתה שבעל הון יכתיב לה את האופן בו היא יוצרת, ולא רצתה להיות תלויה באמנות שלה כדי להתפרנס. באופן משעשע, שברגע שויתרה על האפשרות להתפרנס מאמנות, דווקא אז התחילה ששון להצליח במכירת עבודותיה, אך בכל זאת חיפשה מקור פרנסה שלא יגביל את חייה ושיאפשר לה להתפרנס בכבוד מבלי להיות כפופה לחוקים ותנאים של עבודה מסודרת. חבר טוב הציע לה להפוך למנעולנית, והיא החליטה לקחת את הצעתו ברצינות.

בניגוד לפעמים אחרות, בהן בחרה ללמוד את המלאכה בעצמה, היא ניגשה לקורס מנעולן מקצועי שיסמיך אותה להיות מנעולנית מקצועית, אצל יו"ר העמותה למנעולנים מר בועז פמסון שהוא מנעולן בירושלים ופורץ מנעולים מנוסה ואף תרגלה איתו בחנותו . היה זה בועז שגילה לה כי היא המנעולנית הראשונה בישראל. היא מתארת אותו כאדם מיוחד ומקסים שהיה שמח וגאה ללמד אותה את המקצוע. בעזרתו, למדה ששון לתת שירותי פריצה לרכב ולכל סוגי הדלתות והכספות. ששון מאמינה כי יש לה יתרון כאישה, שכן לדעתה הן גברים והן נשים ישמחו יותר לשכור אותה. יתרה מזאת, בגלל היכולות הטכניות שלה היא הפכה לפורצת מצוינת, היא חברה בעמותה הבינלאומית למנעולנים מקצועיים ומוכנה לשרת לקוחות בכל אזור גוש דן .

בברכה, בועז פמסון - מייסד ומנהל פרויקט "קורס מנעולן מקוון". בית הספר למנעולנות מקצועית מזה 13 שנים, ובית הספר הראשון למנעולנות מקוונת באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב