דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בהנדסת כימיה 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2576 פעמים ]

תואר ראשון בהנדסת כימיה
הפקה וייצור של כימיקלים באופן תעשייתי הוא תפקידו של מהנדס כימיה. התפקיד הוא למעשה המשך ישיר לעבודתו של הכימאי. כאשר הכימאי מוצא דרך להפיק חומר כימי במעבדתו על המהנדס הכימי להפוך את התהליך לתהליך תעשייתי בקנה מידה גדול. המטרה היא שהתהליך יהפוך ליעיל, יספק את צרכיו של המשק והתעשייה ויחד עם זאת יישאר כדאי מבחינה כלכלית.

כאשר חושבים על מקצוע הנדסה כימית קשה להעריך עד כמה הוא חיוני לחיים של כל אחד ואחד מאיתנו. המחשבה בתחילה יכולה לנוע סביב מעבדה מלאה בחומרים מבעבעים אשר הופכים לאותם "חומרים מסוכנים" אשר מובלים במשאיות ברחבי הארץ. אולם, מחשבה מעמיקה יותר תוביל למסקנה כי מהנדס כימיה אינו מדען מטורף, אלא מי שעבודתו משפיעה על חיי רבים בשל העובדה שהוא אחראי על ייצור חומרים דוגמת דשנים, תרסיסים המשמשים לצרכי חקלאות, תרופות, חומרי ניקוי, גזים לבישול ותעשייה, פולימרים ופלסטיק, צבעים, נפט ותזקיקי דלק, נייר ואפילו בשמים.

בשל כך, הביקוש לעובדים בעלי הכשרה של מהנדסי כימיה גדולה ואף עולה עם השנים. מהנדסי כימיה עובדים במספר רב ענפים ותחומים והידע המקיף שלהם בתכונות הפיזיקאליות והמכאניות של חומרים הוא שמניע את תהליך הייצור וההפקה.

עבור סטודנטים במסגרת תואר ראשון בהנדסה כימית הקורסים הראשונים יהיו קורסים בסיסיים הן בתחום הכימיה והן בתחום ההנדסה, כאשר מאוחר יותר ישנם קורסים המשלבים את שני התחומים יחד. בין הקורסים השונים ניתן למנות: כימיה, תרמודינאמיקה של חומרים, תכונות של חומרים מתכתיים והשימוש בהם, תכנון ריאקטורים כימיים, בקרת תהליכים, כימיה אי אורגנית, קורוזיה ושיטות הגנה, כימיה אורגנית ופולימרים, חומרים קרמיים ורפקטורים, אלקטרומגנטיקה, חומרים מתקדמים, איכות סביבה, מבנה ותכונות של חומרים הנדסיים, תכונות של חומרים פלסטיים והשימוש בהם, תכונות חומרים אלקטרוניים, ביוטכנולוגיה, תהליכי ייצור ועיבוד חומרים, מכאניקת מוצקים ועוד.

עם סיום התואר הכשרה מלאה וטובה של הסטודנט תבוא לידי ביטוי ביכולתו לחקור ולפתח מרכיבי חומרים שונים.
מבחינה תעסוקתית, כפי שנכתב, בוגרי תואר ראשון בהנדסה כימית יכולים להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה. הבוגרים יוכלו לעסוק באבטחת איכות מוצרים; ניהול טכנולוגי; זיהוי, אפיון ושיפור תכונותיהם של חומרים שונים; בחירה בחומרים המתאימים ביותר לצורך הנדסי ספציפי בכל שלב של פיתוח מוצרים; ועוד.

החברות השונות המעסיקות מהנדסי כימיה הן מתחומי תעשיית המיקרו - אלקטרוניקה, תעשיית המזון, תעשיית הנפט ומוצריו, תעשיית התרופות, תעשיית הביוטכנולוגיה, תעשיית הזכוכית, תעשיית הפלסטיקה, תעשיית הדשנים, תעשיית המחצבים, תעשיית ההייטק ונוספים.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב