דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת אוורור וסינון אוויר נגד איום הגרעין האיראני 

מאת    [ 09/11/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 1923 פעמים ]

  א. מהו האיום האיראני בנשק גרעיני?

 נשק גרעיני הינו אמצעי בעל פוטנציאל הרס עצום, המהווה את אחד מכלי הנשק העיקריים להשמדה המונית. פוטנציאל ההרס של הנשק הגרעיני נובע מאנרגיה המשתחררת בתגובות ביקוע גרעיני או היתוך גרעיני. כיום סוגיית התפשטות הנשק והשימוש בו על ידי מדינות וגורמי טרור עומדות במרכז תשומת הלב הבינלאומית.  כיום האיום הממשי על מדינת ישראל מגיע מכיוונה של איראן.

בד''וח עדכני של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא''א) נכתב בבירור כי איראן הקימה "נתיבים חשאיים" שבאמצעותם היא מעבירה חומרים לתוכנית הגרעין החשאית שלה, מבלי לדווח על כך כנדרש מהתחייבויותיה הבינלאומיות.  פירוש הדבר כי איראן פועלת לייצר נשק גרעיני. הדו"ח מדגיש כי איראן "חשודה בניהול ניסויים חשאיים שמטרתם היחידה יכולה להוביל לפיתוח נשק גרעיני". עוד נמסר בדו''ח החמור כי איראן המשיכה במאמצים לקדם תוכנית חשאית לייצור נשק גם אחרי 2003 וכי היא ממשיכה בכך גם עד לתקופה האחרונה. משפט זה סותר ומשמיט לחלוטין את הקרקע מהערכת המודיעין הלאומית של ארצות הברית ב-2007, שקבעה כי איראן הפסיקה לכאורה ב-2003 את פעילותה על תוכנית גרעין צבאית.

לאור הדו''ח המיוחד והאיומים החוזרים והנשנים של מנהיג איראן, מחמוד אחמדינג'אד,  ראוי להדגיש את הסכנות החמורות אשר קיימות באיום הגרעיני: אחת מתופעות הלוואי החמורות והמוכרות של פיצוץ אטומי היא הנשורת הגרעינית. מדובר באבק אשר מכיל חומר רדיואקטיבי, הפולט קרינה רדיואקטיבית ומהווה סיכון בריאותי חמור: קרינה בעוצמה גבוהה גורמת למחלת קרינה, ובעוצמה נמוכה היא עלולה לגרום למחלת הסרטן, גם שנים רבות לאחר החשיפה אליה. נשורת זו יכולה להתפשט על פני מרחבים עצומים, ולהזיק אף במרחק של מאות קילומטרים ממוקד הפיצוץ. בתרחיש כזה, עתידים לעבור ימים ואפילו שבועות עד שיטוהר האזור וההשפעה המזיקה המיידית של הנשורת תחלוף.

 ב. מהי דרך ההגנה של מערכת אוורור וסינון אוויר – "משפחתית" של "שלבי תעשיות"

 רק מערכת אוורור וסינון אוויר 'משפחתית' של "שלבי תעשיות",  עשויה להגדיל באופן משמעותי את סיכוי ההישרדות, במקרה של התקפה גרעינית והשפעת הנשורת הגרעינית. הדבר קשור ישירות לפעולת סינון אב''כ כפולה של המערכת  ולמיקום המיוחד של מסנן האב''כ של המערכת. 

א. מנגנון סינון כפול

ב'משפחתית', אוויר שזוהם בנשורת רדיואקטיבית עובר תהליך מדורג של סינון אב''כ כפול, המבטיח הזרמת אוויר נקי מנשורת רדיואקטיבית לחלל הממ''ד. בשלב הסינון הראשון, מסנן האבק (המסנן הגס) עוצר ו'כולא' בתוכו את מרבית חלקיקי הנשורת הרדיואקטיבית אשר נישאים על חלקיקי אבק. בשלב השני, מסנן האב"כ - שמורכב ממסנן אירוסולי ומסנן פחם פעיל - 'לוכד' באופן מוחלט את שאריות החלקיקים שהצליחו לעבור את המסנן הראשוני. כך, האוויר שמערכת 'משפחתית' מזרימה לחדר עובר תהליך סינון אב''כ כפול המוודא שהוא בטוח לנשימה.

 ב. יתרון המיקום הגבוה של מפוח אב''כ משפחתית' :

המסנן הגס ב'משפחתית' של 'שלבי' מורכב בנפרד ממסנן האב"כ והוא ממוקם בגובה של 1.90 מטרים, לפחות, מרצפת החדר. מחקרים מוכיחים שכדי להתגונן מפני הקרינה מומלץ לשמור על מרחק ביטחון מהמסנן של 1.0 מ' לפחות. רק 'משפחתית' של 'שלבי' מספקת מרחק ביטחון זה מפני הנשורת הרדיואקטיבית הכלואה במסנן הגס. לכן, מיקום המסנן בגובה 1.9 מ' (ואף יותר, בהתאם לדרישות האדריכל/הדייר) הוא היבט מהותי בבטיחות סינון אב"כ בממ"ד.

 

לסיכום:

איום הגרעין האיראני הופך ונעשה מוחשי יותר ויותר. בשל האיום החמור יש לדעת באיזו מערכת יש לבחור.

רק מערכת אוורור וסינון אוויר לממ''ד - "משפחתית" של שלבי תעשיות מבטיחה ביטחון מכסימלי מול איום האיראני.

 

 

 

המחבר עובד בחברת שלבי תעשיות אשר מפתחת ומייצרת מערכות אוורור וסינון אב''כ. מדובר בחברה המנוסה ביותר בישראל בעלת ניסון של שלושים שנים בתחום מיגון אב''כ.


לקריאה נוספת אודות החברה -http://www.shalbi.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב