דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


PMS - כאבי מחזור, גזירת גורל או בעיה הניתנת לפתרון? 

מאת    [ 04/11/2011 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 2075 פעמים ]

במשך שנים רבות מקובל היה לחשוב שכאבים ותופעות שונות ומשונות סביב המחזור החודשי הן "חלק מלהיות אישה" וככה זה. כיום,  זו היא המחלה הנפוצה ביותר בעולם המערבי ונשים רבות הבינו כי יש להן בעיה רפואית לגיטימית שכדאי ואפשר לטפל בה בהצלחה ולהפחית את הסבל משמעותית. כ-90% מהנשים בגיל הפיריון סובלות מאוסף תופעות ותסמינים המתחילים לאחר הביוץ ומסתיימים מספר ימים לאחר תחילת הוסת, הוגדרו כ150 תופעות שונות חלקן פיזיות כמו: כאבי ראש, כאבי בטן, בחילות, צבירת נוזלים, כאבים בשדיים, כאבי גב וחלקן רגשיות כמו: דיכאון, רגישות יתר, עצבנות, חוסר ריכוז, בלבול ושכחה, תיאבון מוגבר למתוק ועוד. רוב הנשים יסבלו בין 7-10 ימים, עוצמת וחומרת התופעה נשארת קבועה יחסית וחוזרת על עצמה במשך רוב חודשי השנה. ישנן נשים הסובלות מתסמינים ברמה קלה ביותר עם הפרעה מינימאלית לאיכות החיים וישנן כאלו שעבורן הוסת היא סבל מתמשך ומשתק המפריע מאוד למהלך החיים התקין.

המנגנון המדויק מאחורי התופעה עוד לא ברור עד סופו ואין תשובה חד משמעית בעניין הגורמים לבעיה, אך סטטיסטית נמצא קשר בין PMS ו:


    • וסת ארוכה מעל 6 ימים
    • מתח רב בחיי היומיום.
    • היסטוריה של דיכאון.
    • גנטיקה.
    • התעללות מינית בעבר.

 

הטיפול המערבי כולל:


    • תרופות ומשככי כאבים.
    • גלולות למניעת הריון.
    • טיפול תזונתי ותוספי תזונה.
    • פעילות גופנית.
    • הפחתת מתח.

 

ראייה סינית:

הרפואה הסינית מחלקת את מחזור האישה ל4 חלקים:

1)   הביוץ – מסמל את תחילת עליית היאנג של התהליך, לאחר 14 ימים של שגשוג היין והתעבות רירית הרחם, הגוף זקוק לחום       המאפשר לביצית אחת להשתחרר מהשחלה. באחריות הכליות לדאוג לחום מספק לתהליך.

2)   לפני הוסת – לאחר הביוץ טמפרטורת הגוף עולה בהדרגה עד לשיא התהליך ביום הוסת. באחריות הכבד לדאוג לזרימה טובה של        דם וצ'י כדי שהוסת תגיע בזמן.

3)   הוסת – 3-4 ימי הדימום, באחריות הכבד להניע את הדם והצ'י בצורה חופשית.

4)   אחרי הוסת – יש חוסר יחסי בגוף האישה בדם ויין, תלוי בכמות הדם שאבד בוסת. היין מתחיל לעלות מחדש, רירית הרחם               מתחילה שוב להתעבות.

ניתן להדגים כמה מקרים שונים בפשטות עפ"י האבחנה הסינית:

חוסר:

וסת לרוב קצרה ומעט דם, כאבים בעיקר לאחר הוסת. נוכל לראות סימנים נוספים כמו: כאבי ראש, סחרחורות, ראייה מטושטשת, נדודי שינה, זיכרון חלש ועייפות, פנים חיוורות ועוד. מדובר על חוסר בדם (כדאי לציין שחוסר דם בראייה הסינית לא תמיד מקביל וחופף לחלוטין להגדרה המערבית של אנמיה). תפקיד הטחול ברפואה הסינית הוא לעבד ולפרק את המזון שאנו אוכלים, לזקק ממנו אנרגיה ולייצר דם. אורח חיים הכולל הרבה מזון תעשייתי מעובד, ג'אנק פוד, סוכר לבן, קמח לבן, מוצרי חלב ומתוקים ובנוסף הרגלי אכילה גרועים, דילוג על ארוחות ואכילה מאוחר בלילה, כל אלו מחלישים את צ'י הטחול. מבחינה רגשית הטחול מושפע מדאגות רבות ומחשבות או  מלמידה אינטנסיבית. תשוקה למזון ולמתוק במיוחד, מאפיינת אנשים בעלי טחול חלש.

מטרת הטיפול הסיני היא לחזק את הטחול ואת ייצור הדם באמצעות טיפול שיאצו מחזק, לחיצה בנקודות מחזקות צ'י טחול ודם, עבודה על מרידיאן הטחול.

עודף:

כאבי בטן תחתונה, נפיחות ורגישות בשדיים,  וסת מאחרת.' בנוסף נוכל לראות בעיות עיכול, גזים, בטן נפוחה, כאבים בצלעות, חוסר שקט נפשי ועצבנות. התסמינים פוחתים לאחר הופעת הוסת. מדובר על סטגנציה בצ'י הכבד. תפקיד הכבד  הוא לשמש כמעבדה לפירוק רעלים בגוף והוא אחראי על התנועה החופשית של הצ'י בגוף. צ'י הכבד נוטה להיתקע וכתוצאה מכך זרימתו החלקה של הצ'י נפגעת כתוצאה מאורח חיים הכולל הכנסת רעלים רבים לגוף כמו ג'אנק פוד, מונוסודיום גלוטומט, צריכה מופרזת של אלכוהול, קפה ובשר אדום, מזון שומני ומטוגן, שתייה תוססת ומוגזת וחוסר בפעילות גופנית. הגורם הנפוץ ביותר לפגיעה בצ'י הכבד הוא רגשי. הכבד נפגע מרגשות חזקים כמו כעס, זעם ותסכול לאורך זמן הנשמרים בבטן ולא נפרקים החוצה. רבים מאיתנו מפחדים להביע כעס ונוטים להדחיק אותו פנימה. חשוב לפרוק את הכעס החוצה בדרך נכונה ובריאה, אך חשוב לשים לב שגם התקפי כעס וזעם מרובים מזיקים ופוגעים בכבד. כדאי למצוא את השביל הנכון באמצע בין ביטוי הרגשות והחצנתם ובין בחירה מודעת בכל רגע בו נמצאים בסיטואציה מרגיזה, להתעצבן או לשמור על הבריאות?

מטרת הטיפול הסיני היא לפתוח ולהניע את הסטגנציה באמצעות טיפול שיאצו או טווינה מניע ופותח חסימות, לחיצה בנקודות פותחות סטגנציה ומרגיעות נפש, עבודה על מרידיאן הכבד.

פנימי:

מחזור קצר, דימום רב, ווסת ארוכה (מעל ל5 ימים) בנוסף נוכל לראות כאבי בטן, כאבי ראש וסחרחורות, עצבנות והתפרצויות כעס וזעם, יציאות יבשות, שינה מופרעת, סיוטים. מצב כזה מופיע בדרך כלל לאחר המקרה הקודם. לסטגנציה של צ'י יש נטייה להתחמם עם הזמן וללא טיפול נכון שיניע ויפתח אותה, האנרגיה העודפת נוטה להתפרץ בהתקפים כלפי מעלה או בתופעות חום שונות וכך להתפרק. מטרת הטיפול הסיני היא לפזר את עודף החום שנוצר ולפתוח את הסטגנציה באמצעות טיפול טווינה או שיאצו מניע ומפזר, לחיצה בנקודות מפזרות חום, מניעות סטגנציה ומרגיעות נפש, פעילות גופנית ארוכה מעולה לפירוק עודף החום בצורה בריאה.

 

טיפול עצמי:


    • בזמן הוסת הקפידי לנוח ולהימנע מפעילות גופנית או עבודה מתישה .
    • ניתן לבצע עיסוי בטן עצמי, פשוט לשכב על הגב ולהניע בתנועות מעגליות את הידיים על גבי הבטן. ניתן ללחוץ בנקודות רגישות בעדינות.
    • תרגילי נשימות, יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג, מדיטציה ודמיון מודרך מעולים להנעה עדינה של הצ'י בגוף, להרפיית המתחים ושחרור הכעסים.
    • איכלי ארוחת בוקר טובה, זוהי הארוחה החשובה ביותר ביום, היא מאפשרת לגוף לפתוח את היום בצורה טובה לאחר הצום של שנת הלילה, מערכת העיכול נכנסת לעבודה והמזון מפיק אנרגיה בה  נשתמש לאורך כל היום. חשוב שהארוחה תהיה מזינה ומגוונת ככל האפשר.
    • הרבי בשתיית מים.  עדיף להימנע ככל האפשר ממשקאות מוגזים, מיצים ממותקים וכו'.
    • הקפידי לעשות פעילות אירובית גופנית מתונה, כשעה 3-4 פעמים בשבוע הליכה, ריצה, שחייה, ריקוד או כל דבר אחר שאוהבים. 
    • תני ליצירתיות שבך ביטוי.
    • תדאגי לעצמך. תני לגוף שלך את המנוחה לה הוא זקוק. שנת לילה טובה מאפשרת למערכת העצבים להירגע ולעשות restart לכל המערכות בגוף.

 

 

 

היי, נעים מאוד. אני יפתח בר, בן 30 מתל אביב. מוסיקאי מושבע ומתופף מגיל צעיר, למזלי הגדול הצלחתי למצוא חיבור מופלא בין עולם המוסיקה והקצב לעולם טיפולי המגע. אני מתייחס אל הטיפול שלי כאל יצירה מוסיקלית שלמה המכילה קצב, משקל, הרמוניה וזרימה פשוטה וברורה, ממש כמו שיר שיש לו התחלה, אמצע, סוף ודינמיקה מסוימת שמתפתחת בכל טיפול בצורה אחרת מחדש. הגעתי לתחום הטיפולים לפני כ6 שנים ופשוט נדהמתי מיופייה ופשטותה של הרפואה הסינית, המביטה על העולם, הטבע והאדם ביניהם ובתוכם באופן כל כך שונה ממה שאנו רגילים לו במערב. לשמחתי, עם הזמן הבנתי שיש בידיי כלי חזק ויעיל המאפשר לי לעזור לאנשים לשפר את איכות חייהם בקלות ובטבעיות.
בשנתיים האחרונות טיפלתי גם במסגרת קופת חולים מאוחדת וצברתי ניסיון וידע רב בטיפול ושיקום מטופלים לאחר פריצת דיסק.
בוגר תמורות, מסלול תלת שנתי לימודי שיאצו מקיפים וברמה הגבוהה ביותר. כולל שימוש בעזרי טיפול ייחודים לרפואה הסינית – מוקסה, כוסות רוח, מגנטים ועוד.
בוגר מדיסין – מסלול דו שנתי לימודי טווינה ותזונה סינית, ענף חשוב ברפואה הסינית וכלי טיפולי מעולה הנשאר בידי המטופל גם לאחר שהטיפול הסתיים, המלצות תזונה המותאמות אישית לכל אחד.
אתר:
www.karada.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב