דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג - לא רק כתיבה שיווקית 

מאת    [ 10/11/2007 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2706 פעמים ]

קופירייטינג - לא רק כתיבה שיווקית


לא רק כתיבה שיווקית
קופירייטינג נודע כמקצוע המחבר בעזרת מילים ורעיונות בין המוצרים או השירותים השונים לבין קהל היעד שלהם. זו הסיבה שלקוחות רבים שלא מודעים לקשת הנרחבת של מקצוע הקופירייטינג ותפקיד הקופירייטר מוצאים עצמם מופתעים, בדרך- כלל באמצע פגישת בריף לקוח, כשמוטלת על כתפיהם האחריות הרבה להתמקד ולהגיע להחלטות גורליות בדבר התדמית המילולית שתבחר לייצג אותם באינטרנט ובכל מדיה אחרת.

להיות מדויק זה שם המשחק
כשקופירייטר מקצועי ניגש לכתיבת הבריף הפרסומי עם הלקוח, הוא חייב לקחת בחשבון שבמקרים לא מעטים הלקוחות אינם מגיעים מוכנים לפגישה במאת האחוזים. במקרה זה, מוטלת על הקופירייטר מלאכת הליטוש של כל המרכיבים הבונים את הפאזל שבסופו של תהליך יהפוך לתדמית מילולית, תוכן לאתר אינטרנט, קמפיין פרסום, מודעה, מייל פרסומי, ניוז-לטר או כל מוצר פרסומי אחר. הקופירייטר המקצועי חייב לבצע את עבודת ההכנה הזו מול הלקוח על-מנת לקלוע במדויק לצרכים הייחודיים לו ולמוצר שהוא מוכר.

על קוצו של יוד
אחד מתפקידיו העיקריים של הקופירייטר וללא ספק ההחלטה הקשה ביותר שמוטלת על כתפיהם של רוב הלקוחות היא להגיע למילה אחת שתתאר את המוצר או השרות שהם מוכרים. מילה אחת בלבד. לא שתיים. אחת. נקודה.

תהליך הזיקוק של מגוון איכויות לידי תוצר תפיסתי אחד אינו עניין של מה בכך. המהפך התפיסתי אינו פשוט משום שצריכים לוותר על הרבה רעיונות ודימויים בדרך או להיפרד ממשקל עודף אם תרצו (וזו כידוע, משימה לא קלילה כלל וכלל, בעיקר אם אתם מעל גיל 40), אך היא חשובה, הכרחית ואף גורלית כשמעוניינים להעביר מסר פרסומי צלול, חזק ומשכנע.

לתפוס את הרעיון
מקצוע הקופירייטינג אינו רק כתיבה שיווקית במובן נוסף: על הקופירייטר להיות בעל ראייה רחבה ויצירתיות נשפכת כשמדובר בבניית תדמית כוללת לעסק או למוצר, בקמפיינים פרסומיים ובבניית מותגים.
על קופירייטר מקצועי למצוא רעיונות מקוריים לתפיסה כוללת של מה שהוא מפרסם. הוא זה שבמקרים רבים יכתיב לא רק את המילים אלא גם את הנראות החיצונית והסממנים החיצוניים שמתלווים למותג ולתדמית. זו הסיבה שחשוב, אם כי לא הכרחי, שקופירייטרים ואנשי קריאייטיב אחרים כגון מעצבים דיגיטאליים ואינטראקטיב ידעו להבין אחד את השני, יוותרו על האגו מידי פעם ויעצימו אחד את היצירתיות של השני בפרויקטים משותפים.

להיות משוכנע ולשכנע
לאחר איסוף הנתונים מגבש לעצמו הקופירייטר עמדה תפיסתית ויצירתית לגבי עבודת הכתיבה השיווקית שעליו לבצע. לאחר גיבוש הכיוון הקריאטיבי עליו להסביר ללקוח ולשכנעו בנימוקים שונים, מדוע הכיוון שבחר הוא המסלול הטוב ביותר להצגת המוצר או בניית המותג. יכולת השכנוע הזו חשובה למקצועיות של הקופירייטר מכמה טעמים: חיזוק בטחונו של הלקוח באיש המקצוע שבחר, יצירת אקולוגיה בטוחה המעודדת יצירתיות פורה ובניית עמוד- שדרה רעיוני שיוביל את הקריאייטיב.

להגיע מוכנים
עבודתו של קופירייטר מקצועי אינה מסתכמת במילים שנכתבות בז'רגון שיווקי בלבד. הקופירייטר צריך לדעת להביא את לקוחותיו להכרה ולחשיבות של מציאת המילה האחת המייחדת אותם מול מתחריהם, להמציא רעיונות שיתפסו את המוצר או השרות בתודעה של קהל היעד ולשכנע את הלקוח בנכונות הדרך הפרסומית.

כשלקוח עמוד לפני פגישת הבריף עם הקופירייטר המקצועי, רצוי שיעשה עם עצמו שיעורי בית והכנה מבעוד מועד. כך, יוכל להגיע צלול וברור יותר לפגישה וחשוב מכך - להפיק מהקופירייטר עבודה מדויקת יותר.
אסף גופר- קופירייטינג | קופירייטר בפואנטה - נקודת יתרון מפורסמת http://www.puenta.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב