דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע כדאי לחתום על הסכם ממון 

מאת    [ 02/11/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 1598 פעמים ]

בני זוג רבים חותמים על הסכמי ממון טרם החתונה ולאחריה על מנת להסדיר את נכסיהם בהתאם למה שמתאים להם. ההסכם מעניק לזוגות ביטחון וידיעה מראש על אופן חלוקת הממון, מונע סחטנות של אחד מבני הזוג, מאבקים ממושכים ומחלוקות שגורמים לבזבוז כספים, זמן וכוחות.

 

 

הסכם ממון טרם החתונה

 

החוק של יחסי הממון בין בעל ואישה משנת 1973, קובע כי במידה ובני הזוג מתגרשים או אחד מהם נפטר, בן הזוג השני מקבל 50% מהרכוש שצברו כולל: בתים, קופות גמל, מכוניות, כספי פנסיה, ניירות ערך ועוד. בני זוג המעוניינים לחלק את נכסיהם באופן שונה, עורכים   זוגות הרוצים לקבוע צורת חלוקה אחרת יכולים לערוך הסכם ממון לפני הנישואין, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. ההסכם חייב להיכתב ולעבור את אישורם של  בית משפט לענייני משפחה, או בית דין רבני וכן על ידי נוטריון. גם  זוגות שכבר נישאו, יכולים לחתום על הסכם ממון ולהסדיר את חלוקת רכושם.

 

למה חותמים על הסכם ממון?

אנשים רבים מתחתנים לאחר שיש ברשותם בתים וחסכונות והם אינם מעוניינים להפסיד חלק ממנו במידה ויתגרשו. למרבה הצער הסיכון בהפסד כלכלי הוא ממשי בעידן בו כל זוג שלישי מתגרש. ישנם מקרים רבים בהם יש הבדל ניכר ביציבות הכלכלית של בני הזוג ובמידה ואחד מבני הזוג מסודר כלכלית יותר מבן הזוג, הוא מבטיח לעצמו כי הנישואין לא יתבססו על רצון לחבור לכסף ובן הזוג לא יצטרך לחלוק את נכסיו במקרה של גירושין.  ומצד שני, בזכות ההסכם בן הזוג שיש לו פחות אמצעים לא נותר חסר כל במקרה של גירושין. אם ההורים  של אחד מבני הזוג העניקו עזרה גדולה יותר ברכישת בית הדבר ייכנס להסכם. עם החתימה על ההסכם, הפן הכלכלי של הנישואין יורד מסדר היום, משום שהם מודעים לו ואם התם מתגרשים, הם חוסכים לעצמם מאבקים מיותרים. על ידי ההסכם, הבעל והאישה נותרים עם הרכוש שצברו לפני הנישואין ולא סופגים את החובות שהותיר אחריו בן הזוג.  מעבר לצד הכלכלי, הסכם ממון מכיל פרטים הקשורים לילדים של בני הזוג.

 

מה קורה במידה ואין אישור עבור הסכם ממון?

הסכם ממון חייב להיות מאושר על ידי בית דין רבני, בית משפט לענייני משפחה או נוטריון. הסכם ללא אישור כזה אינו קביל בבית משפט   או לאכיפה בהוצאה לפועל. ישנם מקרים בהם ההסכם יכול להיות תקף בבית משפט גם ללא האישור, במידה ומוכח כי הבעל והאישה הגיעו להסכמה לגביו. מקרים מיוחדים מסוג זה מצריכים עו"ד מומחה לענייני משפחה שיחתור לקבלת ההסכם.

 

ביצוע שינויים בהסכם ממון

שינוי בהסכם ממון פירושו כתיבת הסכם חדש. כל שינוי שנערך בהסכם הממון לאחר שקיבל אישור של בית משפט, חייב להיות מאושר שנית על ידי הסמכות המתאימה ולהיות חתום על ידי שני בני הזוג ומוסכם על ידם. כדאי לנסח את ההסכם באופן חד משמעי שלא יהי פתח למחלוקות או אי הבנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב