דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמורת על הילדים במסגרת הסכם גירושין 

מאת    [ 02/11/2011 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1948 פעמים ]


 

תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול  להוביל לחיכוכים  ומריבות. לרוב מעורבים ילדים בתהליך ואז המצב קשה עוד יותר. כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לשכור שירותי עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה. בין המרכיבים החשובים שיש לסכם הוא נושא של  המשמורת על הילדים.

 

ההורים על פי חוק צריכים לדאוג לרווחת ילדיהם מכל הבחינות ובמקרה של גירושין צריך להחליט   מי מבני הזוג ימשיך לגדלם. ברוב המקרים הילד נותר בחזקת אימו באופן אוטומטי בעיקר אם הוא מתחת לגיל שש.   כשיש ויכוחים לגבי  מי יהיה המשמורן, ההורים יכולים כל אחד לחוד להגיש תביעה על משמורת ילדים בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני.

 

 קביעת משמורת ילדים היא לפי טובת הילד. הרצון הוא להשאיר את הילד אצל ההורה המתאים ביותר לפי בדיקת  יציבות ההורה, מידת המעורבות של ההורה בחיי הילד, מסוגלות הורית ועוד. החלטת בית המשפט כוללת  גם את רצון הילד אם הוא מעל גיל עשר. לפני גיל זה מניחים שהילד עדיין לא יכול להביע  עמדה נחרצת. בנוסף, בית המשפט בודק שלא מופעלים על הילד לחצים   מצד אחד ההורים. לעיתים בית המשפט ממנה עובד סוציאלי שיערוך תסקיר על הילד או שהשופט נפגש עימו לבד.  יש הבדל בין רצון הילד ועקרון טובת הילד שהוא בריאותו הנפשית והפיסית, הדמויות החשובות בחיי הילד, גילו וכישוריו של הילד ועוד. בית המשפט בודק בצורה יסודית את טובת הילד בזמן הנתון ובהמשך.

 

אם בית המשפט לא מצליח לקבוע לגבי משמורת הוא יכול להחליט על סמך בדיקת מסוגלות הורית. ההורים והילדים עוברים בדיקות ואבחונים על ידי אנשי מקצוע כמו פסיכולוג לבדיקת הקשרים בין ההורה והילדים.  לאחר שאנשי המקצוע מגישים לבית המשפט את התסקיר, ניתן  לחקור את המומחים בבית המשפט  ולקבל החלטה לגבי  המשמורת.

 

ההחלטה לגבי משמורת היא ניתנת לשינוי בהמשך בעיקר עקב שינויים בנסיבות או ברצון הילד. בית המשפט דואג לכך שיהיה קשר גם עם ההורה שאינו משמורן שלא תהיה הסתה כנגדו מצד ההורה המשמורן.  בית המשפט מתחשב בצורך של ההורה הלא משמורן להיות קרוב לילדיו ומעורב בחייהם. בית המשפט קובע את הזמנים בהם יתקיימו הסדרי ראייה ובן הזוג יבקר את ילדיו. תכיפות המפגשים היא בהתאם לגילאי הילד. לרוב הסדרי הראייה כוללים מפגשים של פעמיים בשבוע בשעות קבועות ובכל סוף שבוע שני. החגים מתחלקים לסירוגין ובחופשות המפגשים תכופים יותר.

 

במידה ואחד ההורים פונה לבית המשפט לשינוי הסדרי הראיה הוא צריך לספק הוכחות ופירוט. שינוי של משמורת ילדים קורה עקב מעבר דירה, מעבר של ההורה לחו"ל, אלימות של ההורה כלפי הילד, הפרה של הסדרי הראיה. כאשר הפניה מגובה בהוכחות יש פתח לשינוי של פסק הדין בנושא המשמורת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב