דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לכם עשר שנים להפוך למיליונרים 

מאת    [ 01/11/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 1621 פעמים ]

לרבים העשור האחרון היה רווי במתחים ובהפסדים. כיצד יראה העשור שהתחיל הבוקר? כיום, לאחר הרגיעה היחסית מהמפולות של 2008 אנו נוטים להניח כי קברניטי המשק למדו מטעויות העבר וצפוי לנו עשור יציב ורגוע ללא משברים וגאות בשוק ההון. כדי להפריך את ההנחה האופטימית הזו בואו ונערוך ניסוי קצר. נרכז את 50 המומחים המובילים בעולם ונבקש מהם לחזות את התהפוכות שיתקיימו בעשור הקרוב.       לרבים העשור האחרון היה רווי במתחים ובהפסדים. כיצד יראה העשור שהתחיל הבוקר?

כיום, לאחר הרגיעה היחסית מהמפולות של 2008 אנו נוטים להניח כי קברניטי המשק למדו מטעויות העבר וצפוי לנו עשור יציב ורגוע ללא משברים וגאות בשוק ההון. כדי להפריך את ההנחה האופטימית הזו בואו ונערוך ניסוי קצר.

נרכז את 50 המומחים המובילים בעולם ונבקש מהם לחזות את התהפוכות שיתקיימו בעשור הקרוב. מה דעתכם, האם הם יצליחו להגיע לתחזית אחידה? והאם התחזית תתברר כנכונה במבחן הזמן?

סביר להניח שלאחר ויכוחים מרים, הדבר היחידי שכולם יסכימו עליו ויתקיים בוודאות הוא שניים-שלושה משברים שאותם רובינו לא נצליח לחזות מראש. אם תקשו עלי ותשאלו: כיצד נצליח למנוע מעצמינו את חווית הכאב ולזהות את המשבר הבא לפני שהוא קורה? אגלה לכם מס’ סימנים מקדימים.

לפני כן, אקח אתכם לעבר הלא רחוק ונבחן את שני המשברים האחרונים: המשבר מגיע תמיד לאחר אופוריה ממשהו חדש, מהפכה עולמית שמלהיבה את הדמיון, דבר חריג הסוחף את ההמונים.

א. בשנת 2000 "כל אחד" שידע לכתוב אתר אינטרנט הנפיק חברה והרוויח מיליונים. דיברו על הכלכלה החדשה ולאחר ההתלהבות הגיע המשבר בוול סטריט.

ב. ב-2007 אמריקאים רבים רכשו, ללא השקעת הון עצמי דירות, עם משכנתא ללא בטחונות. בנקי ההשקעות לקחו את אותם משכנתאות חסרות גיבוי כלכלי שהיו מוצר חלוד ומתפורר ומכרו אותן לכל החמדנים בעולם באריזה נוצצת ומהודרת. כולם קנו. גם אנחנו. ואז הגיע ספטמבר השחור ב-2008.

אומרים שהזמן הטוב ביותר להשקיע הוא שיא המשבר! כיצד נזהה אותו?

הסוד אינו סוד, כותבים לנו על כך בעיתונים. נכון מפליא? כנראה שאנחנו לא רוצים להבין את הכתוב. בכותרות ענק בעמודים הראשונים מבשרים העיתונים על "ארמגדון" - סוף עולם ההשקעות, פאניקה בשווקים, הכל מתמוטט... זה הזמן להשקיע!!! רוצה להרוויח? להתעשר? צא מהשוק כשהוא באופוריה וכנס בשיא הפחד.

♦ במה מומלץ להשקיע?

ההנחה הטובה היא שלנו, כבודדים, אין את היכולת והמומחיות לבחור מניה כזאת או אחרת, לכן אם אתה רוצה לעשות טוב לעצמך תשקיע באמצעות תעודות סל.

♦ באיזה תעודות לבחור? בחר במדדים של:

א. חברות המחלקות דיבידנדים. חברות אלו יודעות לעשות כסף ולהתחלק איתנו המשקיעים.
ב. חברות גלובליות הפועלות בשווקים העולמיים. הן עושות את העבודה עבורך, מחלקות את משאביהן בין התחומים השונים על פי רגישותן לשווקים.

♦ באיזה ענפים להשקיע ?

כולנו רוצים לחיות יותר ולשפר את בריאותנו ובנוסף כולנו רוצים להגן על עצמנו מפני תוקפים, בין אם מדינות אויב או טרוריסטים. לכן, ענפי ההשקעה המומלצים לעשור הקרוב הם: הבריאות והביטחון.

אם לסכם, מומלץ להשקיע באמצעות תעודות סל, המשקפות את המדדים של החברות הגלובליות, המחלקות דיבידנדים ועוסקות בתחומי הבריאות והביטחון.

מי מאיתנו "יצחק כל הדרך אל הבנק" בשנת 2020? אותם אנשים בעלי היכולת להיות שקולים ולהימנע מהתנודות הרגשיות שגורמות לנו לנוע בין חמדנות לבין פחד.

אמיר דרורי, M.B.A, מומחה לתכנון פיננסי, כלכלן, מורשה מטעם הרשות לניירות ערך. www.amirdrori.co.il

רק אם מענין אותך לתכנן נכון את השקעותיך, לחץ על הקישור ותקבל בחינם את הדו"ח המיוחד לבעלי הון, החושף את הדרכים להצליח בהשקעות בשוק ההון. לקבלת הדו"ח המיוחד – חינם – לחץ על הקישור:http://gemel.amir-drori.com/?page_id=129




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב