דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן אמיר או מבחן אמירם? 

מאת    [ 01/11/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2545 פעמים ]

מבחן אמי"ר הוא מבחן מיון בשפה האנגלית. ראשי התיבות של אמי"ר הן אנגלית מיון לרמות. הבחינה הינה כרטיס הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה בכל הנוגע להערכת רמת האנגלית של הסטודנט.

המוסד להשכלה גבוה בו ילמד הסטודנט יתאים לפי הציון שקיבל התלמיד בבחינת האמי"ר כמה קורסי חובה באנגלית על הסטודנט יהיה לקחת במהלך לימודי התואר. סטונדט אשר קיבל ציון גבוה בבחינת האמי"ר יוכל לקבל פטור מאנגלית, כלומר, אותו סטודנט יהיה פטור לקחת קורסים באנגלית במהלך כל לימודיו האקדמיים. הציונים בבחינת האמי"ר הינם בין 150 לציון מקסימלי של 250. הפטור ניתן למי שקיבל ציון של 234 ומעלה. מבחן האמי"ר מורכב שלושה פרקים כאשר לכל פרק מוקצבות 25 דקות. בניגוד לבחינה הפסיכומטרית, במבחן האמי"ר אין פרקי "פיילוט" וכל פרק נכלל בחישוב הציון. המבחן בוני משאלות רבות ברירה בלבד.  

מבחן האמי"ר נערך, נכתב ונבדק, על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה. זהו הגוף אשר אחראי על הבחינה הפסיכומטרית, ובשל כך, בחינת האמי"ר זהה לחלוטין בתוכן ובכמות השאלות לפרקי האנגלית שבבחינת הפסיכומטרי. הלימוד לפרק האנגלית בבחינות הפסיכומטרי ולבחינת האמי"ר הוא זהה, טכניקת המענה על השאלות והזמן המוקצב לכל שאלה הינו זהה ומאפשר למידה משותפת. הניגשים לבחינת אמי"ר לרוב הם סטודנטים שבחרו שלא לגשת לבחינה פסיכומטרית, או מי שברצונו לשפר רק את הציון על חלק האנגלית בבחינה הפסיכומיטרית.

מבחן אמיר"ם הוא מבחן אנגלית אשר נערך באופן ממוחשב (מכאן תוספת האות "מ" לשמו). גם בחינה זו נועדה כדי לבחון את רמת האנגלית של הסטודנטים בטרם הירשמם למוסדות להשכלה גבוהה. מבחן אמיר"ם נערך מול מחשב והנבחן עונה על השאלות בעזרת מקשי המחשב. שתי הבחינות נועדו לשם אותה תוצאה, בחינת רמת האנגלית של הנבחן. ואולם, האופן בו הבחינה נערכת היא שונה ועל כן תלמיד המתלבט איזו מבין הדרכים טובה לו יותר, צריך לבחון מספר אלמנטים אשר מבדילים בין הבחינות.

בניגוד למבחן אמי"ר, בשל היות המבחן ממושב, במבחן אמיר"ם לא קיימת לנבחנים האפשרות חזור אחורה במבחן אמיר"ם, זמן אשר נותר במענה על שאלה אחת לא יתקבל כתוספת בשאלה שלאחר מכן.

לכל שאלה יש את פרק הזמן שהוקצב לה. הבדל נוסף הוא כי המבחן אמיר"ם מסגרת הזמן היא אישית וגמישה יותר. אם סיים נבחן את הבחינה בזמן קצר יותר מהמוקצב הוא יוכל לצאת מהחדר וזאת בניגוד למבחן אמי"ר בו הוא יאלץ להישאר בחדר הנבחנים עד תום הזמן שהוקצב לכל הבחינה.

במבחן אמיר"ם לא ניתן לבצע תיקון של תשובה. לאחר לחיצה על מקש האנטר התשובה היא מוחלטת וסופית. בבחינת אמי"ר לעומת זאת, ניתן לחזור אחורה ולתקן תשובה לכל כל הפרק בו אתם נבחנים כרגע.

כדאי לשקול גם את מיקום הבחינה לפני שבוחרים דרך. מבחן אמיר"ם נערך במכללות שונות ברחבי הארץ, בעוד שמבחן אמי"ר נערך אך ורק באוניברסיטאות. כל תלמיד צריך לדעת באילו תנאים יוכל הוא למקסם את יכולותיו ולעבור את הבחינה בציון הגבוה ביותר. 

 

אם אתם עומדים בפני תואר ראשון, חשוב שתדעו שפטור באנגלית זהו תנאי הכרחי לקבלת התואר במכללה או באוניברסיטה. ניתן לקבל פטור אנגלית באמצעות מבחן אמיר או מבחן אמירם, מבחני סיווג רמות באנגלית. הציון שתוציאו במבחן אמיר, ייקבע כמה קורסי אנגלית תעשו במהלך הלימודים, עד שתגיעו לרמת פטור.  הנה כל המידע http://www.english2learn.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב