דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דת-ומדע 

מאת    [ 08/11/2007 ]

מילים במאמר: 1754   [ נצפה 2828 פעמים ]

דת-ומדע.


המדע המודרני התחיל תוך כדי מאבק איתני בין דת, ומדע, חשוב לזכור מזה דת, דת זה הנצרות, הדת ששלטה בעולם לפני מאות שנים שהתחילה המהפכה המדעית היתה הנצרות, הנצרות ננעלה עם גישה פילוסופית מסויימת, הגישה של אריסטו, לפי הגישה הזאת כדור הארץ במרכז וכולם צריכים להסתובב מסביבו, כי הרי האדם הוא מרכז הבריאה, והאדם חי על כדור הארץ וכל הכוכבים ו גרמי השמיים אמורים לשרת אותו (מה שנכון נכון!) אבל, זה לא יכול להגיד שום דבר לגבי איך הקדוש ברוך הוא תיכנן את גרמי השמיים מבחינה אסטרונומית כדי שהם ישרתו אותנו.
ובעיניין הזה יכולים להיות הרבה מודלים, והנה הגיעו כמה מדענים מבריקים, ג'ורדנו ברונו, גלילאו גלילאי, וקופרניקוס, ופה רואים מודלים הרבה יותר טובים, במקום להעמיד את כדור הארץ במרכז, אלא את השמש במרכז, וכוכבי הלכת מסתובבים מסביבה, אז אפשר להסביר בצורה הרבה יותר פשוטה את ההתנהגות של גורמי השמיים (לפחות הקרובים אלינו) עוד במסגרת של כוח הגרביטציה העולמית.
אז וודאי שהמודלים של ג'ורדנו ברונו, גלילאו גלילאי, יוהנס קפלר, הם הרבה יותר טובים מהמודלים של אריסטו,פתולמאוס, שהם מדענים קודמים מתקופת חכמי יוון שתיארו את גורמי השמיים כמן נקודת מבט ש-כדור הארץ במרכז.
הנצרות נלחמה בהם מלחמת חורמה, את ג'ורדנו ברונו שרפו, את גלילאו גלילאי ואת קופרניקוס עינו, ומהר מאוד הדת הצטיירה כגורם שמעכב את המדע, הדת הצטיירה כגורם שניתקל בכל מני פינות.
ולכן נוצרה מלחמה הראשונית בין דת, ומדע, והרצון של המדענים להראות שהם יכולים להסתדר גם בלי הדת, כי אם הדת קושרת להם את הידיים, והם רואים את הקידמה מולם, אז וודאי שיש נטיה פסיכולוגית טבעית לחפש להשתחרר מהדת, כגורם שכובל.
בפרט שזה דבר שהומצא, ונוסח, מאות או אלפי שנים לפני אותה קידמה מדעית שאני מדבר אליה.
ככול שהתקדמה המהפכה התעשייתית, והמדעית, ואנשים הגיעו ליותר השגים, נכנס פה עוד גורם פסיכולוגי חשוב שהוא "כוחי ועוצם ידי", ובפרט האפשריות לחיות יותר בקלות, ובתנאים כאלה שהאדם מתקדם בקצב מסחרר, אז וודאי שמה- שקודם הוא יותר פרמיטיבי, יודע פחות, מסוגל לרכב פחות על חוקי הטבע, ולכן באופן טבעי נוצר מצב שהקידמה האנושית דחפה את האנשים לזלזל במה שהיה קודם.
כאשר מי שעומד נגד המדע המודרני הוא לא היהדות, אלא הנצרות, ליהדות אין שום בעיה עם המדע המודרני, אדרבה, אנחנו שומעים במקורותינו כמה פעמים "הודו חכמי ישראל לחכמי אומות העולם"
לחכמי ישראל לא היה שום עיניין להתווכח עם תגליות מדעיות, אדרבה, כל תגלית מדעית שהושגה בצורה אובייקטיבית, הרי היא רק לברכה, וחכמי ישראל ידעו להודות עליה, ואפילו לשמוח איתה, ולנצל אותה למטרות הלכתיות.



פרסי נובל רבים ניתנו לכימאים על סינתזה של חומרי טבע. מה עושה הכימאי המוכשר? עובד במעבדות משוכללות עם כלי זכוכית רבים וצנרת מורכבת. מבצע שלבי תגובה רבים ומשאיר אחריו כלים מפויחים והרבה הרבה פסולת. ומה התוצאה - המדען הוביל סינתזה רב-שלבית שנשלמה כשבידו כמה מיליגרמים של חומר, שבקושי מספיקים לאנליזה. נו, הוא הצליח לייצר מה שהטבע מייצר באופן טבעי, והוא מקבל ''פרס נובל'' - בצדק רב.

בהחלט השקיע מאמצים רבים ועבודה קשה. אבל עלה של עץ עושה את כל הדברים האלו, בגאונות רבה, בלי להשאיר קילוגרמים של פסולת. כל עלה לוקח מהסביבה בדיוק מה שצריך בכמות של מ''ג, ואלפי תגובות בו זמניות מתבצעות בו תוך תגובות שרשרת. בסופו של דבר נוצר אותו חומר טבע בדרגת סלקטיביות יוצאת מן הכלל, בלי להשאיר שום חומר מיותר שיפריע לעוד מאות או אלפי תהליכים מקבילים. ומדובר בתהליך שמתבצע יומם ולילה ביעילות נפלאה וניצולת של %100, למרות שמדובר בעשרות ומאות שלבים. לשם המחשה - בתהליך מקביל ומורכב שמבצעות ידי אדם שמחוברות למוח האנושי הן מגיעות לניצולות כוללות של תת-אחוזים.


אם אנו לוקחים עלה של עץ או עלה של דשא, כל עלה ירוק, עלה ירוק לוקח מולקולות פשוטות לוקח מים, דו פחמוצת הפחמן, חנקן, עוד חומרים נוספים יסודות נוספים, ומייצר סוכרים, חלבונים, והוא עובד למעשה נגד החוק הבסיסי של הבריאה כל תהליך הבניה לקחת מולקולות קטנות ולבנות אותם זה תהליך למעשה תהליך לא ספונטני,האפשרות שתהליך כזה קורה ושכל עלה בעצם הוא מתנהג לפי חוקי הטבע זה בגלל הקרינה של השמש שנופלת עליו ומאפשרת למעשה ליצור את העיזון, אבל כדי שהמערכת הזאת אכן תעבוד מישהו צריך להנדס אותה מישהו צריך לבנות אותה מראש,היא לא יכולה להיבנות מאליה, אם אנו לוקחים את אותו עלה ירוק של כל דשא של כל עץ העלים האלה מייצרים בדיקנות מדהימה חומרי טבע, במהלך השנים לא מעט מדענים קבלו פרסי נובל על יצור של חומרי טבע כאלה שמייצרים הצמחים,ובכן מדען שקיבל פרס נובל על סנתזת של חומקר טבע היה צריח להתחיל מי כילוגרמים של חומרי מוצא לעשות עשרות שלבים בכלי זכוכית מגושמים, להשעיר אחריו הרבה כלים מפוייחים, ומכילוגרמים של חומרי מוצא הגיע בסוף למיליגרמים בודדים שבקושי מספיקים לאנאליזה, ועל הדברים האלה מקבליפ פרס נובל-ובצדק כי יש הרבה מאוד כישרון נדרש כדי לתכנן את הסנתזה הזאת, אבל כל עלה ירוק עושה את הדברים האלה בדייקנות מדהימה לכל עלה יש מערכת כלים מולקולרים שנקראים הנזימים שלוקחים את המולקולות הרלוונטיות בדיקנות מדהימה ובתזמון מדהים ומעבירים אותם את כל השלבים, הצמח לוקח בידיוק את המיליגרמים הדרושים,ויוצא עם המילגרמים המתאימים, בלי שהוא משאיר אחריו את כל אותם פסולות וכלים מפוייחים שמשאיר אותו מדען שקיבל על אותה סנתזת פרס נובל, ועל כל צעד מתנהלים כל תא חי וכל תא צומח אלפי תהליכים סימולטניים. אנחנו מסתכלים היום על הצופן הגנטי אנחנו טוענים שאנו קרובים לפנח מה שקוראים צופנים גנטיים על הצופן הגנטי אני יכול לדבר שעות מדובר על מערכת היחסון אינפורמציה מדהימה, זאת מערכת איחסון אינפורמציה שקולתת למעשה 4 אותיות שבצירופים שונים נותנת למעשה את ההוראה ליצור את החלבונים המתאימים ובעצם את כל המערכות החיים, הצופן הגנטי "קשור בכספת" ובתהליכים מחזוריים הכספת נפתחת האינפורמציה יוצאת החוצה לתהליכי בניה ןהכספת נסגרת. בפינוח הצופן הגנטי, בכל שינוי גנטי שעושים היום למעשה מעורבת אינטלגנציה אדירה של מאות ואלפי מומחים.
הטבע לא יודע לעשות את זה, לטבע אין אינטלגנציה, הטבע יודע לעשות בלגן. התהליכים הספונטנים הם תהליכי הפרוק התהליכים שלמעשה לוקחים חומרים מורכבים ומפרקים אותם. האפשרות שחלבון היווצר במקרה מדומם, האפשרות שצופן גנטי היווצר במקרה היא בלתי מסתברת לחלוטין, ואני רוצה להסביר לכם עד כמה הרעיון של דומם הופך לחי במקרה הוא אבסורדי, תארו להצמכם שבא מישהו ומספר לכם שהוא ראה רוח סערה נכנסת לתוך מגרש גרוטאות יש רוחות סערה שנקראות טורנדו, שזו רוח במהירות סיבובית של מאות כילומטרים לשעה והרוח הסיבובית הזאת משאירה החריה חורבן נוראי, ותארו להצמכם שבא מישהו ומספר לכם שטורנדו עבר מגרש גרוטאות ואוצי אחרי זה מכונית,או מטוס קטן,או מוצר כלשהו, שמוגמר ומוחן לשימוש שאפשר רק להכניס את המפתחות להתניע ולנסוע, הרי כל מי שהיה מספר לכם דבר כזה ישר היו שולחים אותו לבית משוגעים, או לפחות היו מחריכים אותו להוכיח מול עינייכם שדבר כזה יכול לקרות, ההסתברות שהטבע הבלגניסת שלנו היבנה את החלבון הכי פשוט ביותר שאנו מכירים את האנזין הפשוט ביותר, וכל שכן חתיכת צופן גנטי, האפשרות הזאת פחות מסתברת מהסיפור של הטורנדו שנכנס למגרש גרוטאות, ויתרה מי זאת אני רוצה להדגיש את זה שמדברים על עיבריים שלמים, אני יכול לדבר 10 שעות על העין, מי שתיכנן את העין שולט שליטה מוחלטת על חוקי הפיסיקה, וחוקי הכימיה, כדי ליצור תמונה צריח חדר אפל שלתוחו האור נכנס דרח נקב קטן, מכיון שאם האור נכנס בפתח גדול אז לא יכולה להיתקבל תמונה, ולכן כדי שתתקבל תמונה צריכים שאור הכנס לחדר אפל דרך נקב קטן ואז על הכיר מול הנקב מתקבלת תמונה, אפשר להשתשמש בפטנת יותר טוב מי נקב והוא "עדשה" עדשה מרכזת מאפשרת לקבל את התמונה בחדות יותר טובה תוך הכנסת קמות יותר גדולה של אור, בעין שלנו יש תא אפל עם עדשה מתכווצת ממול יש מערכת קליטת אור מדהימה שבא יש למעשה פילים, מה שאנו קוראים פילים אותו דף צילום שמקבל את האור ומשתנה וממנו מפתחים את התמונה, יש איזה מערכת שמתחדשת כל הזמן קולטת את הצבעים השונים יודעת להפריד בין הצבעים להביר את התישדרות למוח ובמהירות מסחררת לארגן את עצמה כדי לקלוט מחדש בתזמון של שברירי שניות שוב עוד ועוד אינפורמציה, ופה מדובר בהיתרחשות סימולטנית של מאות ואלפי תגובות גם תגובות פיזיקליות, גם תגובות כימיות, וגם תגובות חשמליות, אין שום דרך שדבר כזה יכול להיווצר במקרה, נותנים לטבע יכולות שאין לו, לטבע אין אינטלגנציה, הטבע הוא בלגניסט, הטבע עובד עם חוקים שרירותיים ואין לו שום יכולת תכנון.


ברוב תחומי הכימיה והפיזיקה והביולוגיה, המדע המודרני מתקדם מאוד יפה, והמדע המודרני זה ללא ספק שפה שדרכה אפשר להתפעל מהבריאה, המדע המודרני הוא כלי יוצא מן הכלל להתפעלות, אברהם אבינו הגיע למסכנה שיש בורא לעלום דרך
התבוננות בעין בלתי מזויינת, ודרך הסתכלות בארמוניה של הבריאה, ובעיזון בין חלקי הבריאה.

עכשיו אני רוצה לתת דוגמא:
הצופן הגנטי משכפל את עצמו, למעשה אפשר בקלות להראות שהדורות מועברים מדור לדור, הדברים מועברים מערכת אל-כשל, ומדור לדור אנו מעבירים (הצופן הגנטי) מערכות הולדה ורבייה, מעבירים את האינפורמציה מי דור לדור כמערכת אל-כשל בדייקנות מדהימה, יחד עם זאת, יש לצופן הגנטי דרגת חופש מסויימת שקוראים לה מוטציות, זאת אומרת יש במעבר מי דור לדור ישנם שינויים גנטים, השינויים הגנטים האלה ניתנים למיון, זאת אומרת הסביבה יכולה למיין וכמובן ששינוי גנטי עדיף, הסביבה תיתן לו עדיפות, הדוגמא הכי טובה זה חיידקים, שיש כל מיני תהליכים כימים שקשורים למעטפת התא שלהם, וברגע שנלחמים עם חיידקים באנטיביוטיקה, אנטיביוטיקה פוגעת בדופן התא, השינויים הגנטים המיקריים יכולים ליצור בהחלט מידי פעם דפנות המידים מאנטיביוטיקה ספציפית,ואז נוצר זן עמיד של חיידקים ובזה למעשה הרופאים מתמודדים בבתי חולים.
פה רואים השפעה מסויימת של הסביבה שהיא יכולה לתת עדיפות לשינוי גנטי, תצפיות כאלה שבהם הסביבה ממיינת, שהסביבה נותנת עדיפות לשינוי גנטי מיקרי בהחלט רואים.
אבל השינויים האלה הם שינויים מיזעריים והם חשובים אך ורק כשמדובר ביצורים פרימיטיבם, ככול שהיצור יותר משוכלל, ההשפעה של הסביבה, הקשר בין גנטיקה לסביבה הוא אפסי עד זניח.
לא ייתכן לתת לשום שינויים גנטים מיקריים יכולת לבנות איברים, עין לא יכולה להבנות על ידי זה שחבורת תאים מתחילה להשתגע ופתאום נוצרת עין, פתאום נוצרת עדשה בעין (שזה דבר שלא דומה לכלום), ופתאום נוצרת רישתית.
ולא יעזרו לזה לא אלפי שנים ולא מיליוני שנים ולא מיליארדי שנים, כי הטבע הוא בלגניסט! גם בעיניין של הצופן הגנטי, והמוטציות, הטבע עובד בצורה אקראית, ומה שאנו רואים זה על כל צעד ושעל תיכנון, אז לוקחים למעשה מנגנון הגנה, שאלוקים נתן ליצורים פרימיטיביים, שהוא האפשרות שהסביבה יש לה קושר מיון מסויים, ועל ידי מוטציות מיקריות ניתן למיין ברמה מוגבלת ולייצר זנים יותר מוצלחים, ועל זה בונים למעשה יכולת הנדסה גנטית, הרי כולם יודעים איזה אינטיליגנציה צריך בשביל לעשות הנדסה גנטית שכבר הצופן הגנטי קיים, וכמה אנו צריכים להתאמץ כדי לעבוד עם הצופן הגנטי הקיים, אז על אחת כמה וכמה לתת לטבע הבאלגניסת לתת לא יכולת בניה זה ממש אבסורד.

יש דיסאנפורמציה גדולה מאוד בציבור לגבי מה בעצם המדע אומר, המדע מגיע לציבור לא דרך המדענים ישירות, אלא דרך מערכת של פסיכולוגים ואנשים שהם בעצם יותר מדעי החברה והרוח, וקולם של אנשי המדעים המדוייקים מגיע לציבור בצורה הרבה יותר מינורית, פעם נערך סקר באוניברסיתאות במערב, שאלו מדענים האם הם מאמינים בכוח עליון, במדעי הטבע אחוז גבוה מאוד של מדענים אמר כן, במדעי החברה והרוח ברוב המיקרים התשובה היתה לא, כי במדעי הטבע הוכיחו שהוא לא קיים, זאת אומרת יש איזשהו נתק בין מה שהמדע האמיתי אומר, בין מה שאומרים המדעים המדוייקים ואיך שבעצם הדברים מגיעים לציבור, אפילו דרך האינציקלופדיות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב