דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב המטבח: דברים שכדאי לדעת 

מאת    [ 30/10/2011 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2838 פעמים ]

בפתחו של העידן האורגני והבריאותי, המתאפיין בין היתר באינפלציה של תוכניות בישול טלוויזיוניות, זוכה המטבח להערכה ולהכרה מחודשת. הוא אינו נתפס עוד כחלל פונקציונלי המשמש לבישול בלבד, אלא מהווה נקודת מפגש משפחתית וחברתית, צומת חשוב ומרכזי בבית, אם לא החשוב ביותר. משום כך זה יהיה לרוב האזור בבית שבו יושקעו סכומי כסף גדולים. בעלי דירה חדשה בדרך כלל לא יסתפקו במטבח הבסיסי אותו מציע הקבלן וגם רוכשי דירה מיד שנייה ממהרים לשדרג קודם כל את אזור המטבח ולהוסיף בו שטחי אחסון ועבודה. החזרה וההתכנסות אל תוך המטבח, כמקום מפגש משפחתי וכאזור אכילה ואירוח, מייצגת אף היא את החזרה למסורתיות ואת הכבוד המחודש לערכים כמו תזונה בריאה ושמירה על דיאטה מאוזנת.

שלא כבעבר, אז היה המטבח בעל פתח צר יחסית ואף סגור בדלת, כיום חלל זה חשוף ופתוח לעיני כל, ולכן חשוב להשקיע בו מבחינה אסתטית בנוסף להקפדה על איכות החומרים ולנוחות העבודה בו. מלבד השפע המוצע בתחום עיצוב ארונות מטבח, מוצעים גם שלל אביזרים משלימים כגון אביזרי פרזול, משטחי עבודה מחומרים מתקדמים, שיש, כיורים, פתרונות אחסון למיניהם ושלל גאדג'טים שכדאי להכיר רגע לפני שאתם מתחילים בתכנון המטבח האישי שלכם.

לאן הולך כל דבר?

נוחות מעל הכל: מעבר לפן העיצובי, המטבח צריך בראש ובראשונה לשמש מקום יעיל אשר נוח לבשל בו. תכנון וארגון נכון של מטבחים ברמת האחסון והנגישות יסייע ליעילות העבודה. במטבח שתוכנן נכון תהיה אפשרות לשלוף כל כלי בנוחות מבלי להוציא את כל תוכן המגירה וכן לאתר את השמן בקלות כשהמחבת על האש.

סדר וארגון: אין ספק כי סדר במטבח ותחושת רוגע של הנכנסים אליו מתקבלים כאשר מרבית האבזרים נסתרים מן העין ומאופסנים בתוך הארונות. אך הבעיה הינה שלעיתים הארונות עצמם יוצרים תחושה של עומס וכבדות בחלל. המטבח המודולארי נשען על התפיסה כי אין צורך בשטח נרחב כדי לבשל ובעזרת טכנולוגיה מתקדמת פותחו פתרונות אסתטיים למטרת חיסכון בשטחי עבודה ואחסון מגושמים. "ניצול מיטבי" הפך למושג המפתח בכל הקשור לשטחי האחסון וחברות המטבחים השונות עסוקות תדיר בהגדלת שטחי האחסון מבלי להתחייב למקום קבוע ויקר על הרצפה. כך לדוגמה אפשר להשיג יחידות אחסון המתפרשות על פני קיר שלם וחוסכות מקום יקר.

סידור החלל: על מנת ליצור חזית הומוגנית ולפנות שטח רחב לצרכי עבודה, כדאי לרכז את שטחי האחסון והעבודה בשני קירות סמוכים בצורת האות רי"ש. באופן זה מנוצל רק קיר מרכזי אחד עבור יחידות האחסון, המקרר ושאר מכשירי החשמל. כמו בכל מקום אחר בבית, גם במטבח רצוי לנצל באופן מיטבי את שטחי האחסון הקיימים ולהימנע מחללים "מתים" וחסרי תוחלת שסתם צוברים אבק. אם גם ארונות מטבח אצלכם תלויים בגובה של פחות ממטר מהתקרה, רצוי להוסיף שטחי אחסון עד התקרה ולא להשאיר מרווח צר שאינו יעיל.

מיקום מכשירי החשמל: מיקום מחושב של מכשירי החשמל הגדולים, כמו מדיחי כלים או מקררים, יסייע לזרימה של ההתנהלות והעבודה במטבח. על ה"אי" יש למקם את הכיור והכיריים והוא יכול לשמש לאחסון מכשירי החשמל הקטנים. לחובבי תורת הפנג שווי - מיקומו במרכז המטבח, מול הכניסה, הוא חיוני ונכון. אם שטח המטבח שלכם קטן מכדי להכיל "אי" כזה, תוכלו למקם את הכיריים בסמוך לחלון, תוך השארת רווח מתאים לצדם, לשם הנחת סירים גדולים וחמים בצד הקרוב לקיר ורחוק מספיק משפת משטח העבודה.  

צבע:
הגוונים הנפוצים במטבח הם לבן, חום, שמנת, אפור וכן גווני עץ טבעיים המדגישים את איכות החומר, זאת להבדיל מגוונים טרנדיים שעלולים לאבד את הרלוונטיות שלהם מהר יחסית. עיצוב המטבח תוך שימוש בגוונים שקטים וניטרליים יצור רקע ראוי שאינו מתחרה בצבעוניות הטבעית והמרהיבה של מוצרי המזון ושל הכלים המונחים לראווה.

guyal




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב