דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון למיומניות ניהול הדלת פתוחה והמנכל ברח 

מאת    [ 07/11/2007 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 3944 פעמים ]

ניהול הדלת הפתוחה אבל המנכ"ל ברח
בשנות ה80 וה90 התפתחה בעולם גישת ניהול חדשה ומבריקה בשם "מדיניות הדלת הפתוחה" שבה המנהל זמין תמיד לשמוע את עובדיו, השיטה הנ"ל פתחה ערוץ תקשורת ישיר בין המנהל לעובד ואפשרה לייצר פתרונות אפקטיביים במסגרת העבודה.
אולם בכל יתרון נסתר החיסרון שיטת זאת מייצרת עומס בלתי הגיוני אצל המנהל שצריך לטפל עכשיו לא רק בתפקידו אלה להיענות לכול שאלה של עובד באשר היא.
לאחרונה נפגשתי עם מנהל של חברה גדולה מצליחה שלא מסוגל לעמוד עוד בשעות המרובות של עבודתו, נפגשנו במשרדו (לרוב אני משתדל להוציא את המנהל מהמשרד ומאפשר בכך פתיחות חדשה) והמנהל הציג את הקשיים שלו- לטענתו האווירה בעסק היא משפחתית והוא רוצה שעובדיו יגיעו עם חיוך לעבודה על זה הוא לא מוכן לוותר.
לאורך הפגישה הדלת של חדרו נפתחה ונסגרה עשרות פעמים, ללא בעיה כול עובד נכנס שאל שאלה קיבל פתרון ויצא, כל הפרעה שכזאת גזלה מהמנכ"ל לא יותר מ5 דקות אבל אחריה לקח לו עוד 3 דקות להתאפס ולחזור לריכוז חלקי.
מהר מאוד נכנסו לאימון שעסק בהאצלת סמכויות נכונה וגמילה משיטת הניהול הכול כך ישראלית שאני נוהג לכנותה- סכנ"ה= סמוך עלי כשיטת ניהול הגיונית, כלומר המנהל יפתור את הבעיה, המנהל יראה את הדרך והסבתה לניהול כאימון כלומר כול עובד הפונה בשאלה מקבל שאלה ממנהלו ומחויב למצוא מספר דרכים לתגובה, המנהל בוחן רק פתרונות ולא בעיות.
גישת האימון מתבססת על כמה כלים הנשענים על עולמות תוכן רבים ולכן מאפשרת לכל אדם למצוא את הנתיב שלו בתוך עולם של ידע ללא הגבלה, רוב המנהלים או למדו אקדמית שיטות ניהול או צברו ניסיון בשטח ובכל זאת חלקם מתקשה לאמץ לעצמו שיטה אחת ולעבוד בא על פי דרכו וניסיונו, הקושי נעוץ באמונות, סיפורים ואי הצלחות קטנות שהופכות לחיפוש אחר אשמים, האם יש בנכם אדם האוהב להיות אשם באי הצלחה? לכן אנו מנווטים את דרכנו לפעולות שלכאורה מקדמות אך למעשה איבדו את האפקטיביות שלהם מזמן.
מה לעשות?
1. הגדרות ברמת איינשטיין- "כל תיאוריה תתורגם לרמה של ילד בן 8 אחרת לא שווה" בשלב זה אני יחד עם המתאמן מסבירים את מונחי המפתח של המתאמן ברמה פשוטה: מה הבעיה? מה הוא רוצה? מה בולם? מה משפט המפתח המייצג את ההתנהלות? למה כדאי לשנות אותו? מה היעוד? מה החזון? איך מודדים?
2. להיות אופטימי בפסימיות- פתיחת טווח ההתבוננות מהקיצון הכי רע לקיצון הטוב ביותר, כל נושא או פעולה יתורגמו ל טווח ויבחנו לקראת הבנה ליכולת הבחירה ואחריות אישית.
3. עיקרון הקירוס- חיפוש מתמיד להזדמנויות וניצול כל הזדמנות במלוא הכוח- מי יכול לעזור? מה הנכסים שתשמש בהם? ...
4. JUST DO IT - לקחת ולנצל כל הזדמנות בפירוק לצעדים קטנים וביצוע צעד ראשון, הראייה כי ברגע שהתחלת לבצע המציאות נבנית ויש את כל הכלים להצליח.
זוכרים את המנהל- כיום הוא עומד ביעדים, פעמיים בשבוע נמצא עם משפחתו עובדיו עדיין מגיעים עם חיוך ומרגישים עצמאיים
בהצלחה גם לכם.
יריב אליאב, מנהל "הדרכה וחוויה", בעל תואר MA בפסיכולוגיה ארגונית ומאמן עסקי מוסמך, יבחן אתכם את הצרכים המיוחדים שלכם כיועץ ארגוני, ימצא ויעביר את הסדנא שאתם באמת צריכים כמנחה מקצועי, ויאמן אתכם להשגת התוצאות הרצויות בארגון ובאופן פרטי
0544712244
keriv@012.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב