דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת הפרמידה-שלטון הדימיון 

מאת    [ 30/10/2011 ]

מילים במאמר: 1671   [ נצפה 2226 פעמים ]

בס"ד

שיטת הפירמידה-שלטון הדמיון ויצר הרע   /גיא עמית

 

 

"אתה אוהב לעשות כסף?"

"אתה אוהב ליהנות?"

אתה סומך עליי?"

"אז תבוא לרח' אגרון 66 בשבע וחצי!!!"

 

גם אתם פגשתם לאחרונה איזה קרוב משפחה או מכר ששאל אתכם שאלות שכאלו בטון מתלהב ושמר על סודיות מיסתורית שלא מביישת אנשי שב"כ או מוסד?

אם התשובה היא כן, הרשו לי להשתתף בצערכם.

כנראה שעוד מכר שלכם נלכד ברשת שיווק פיקטיבית יותר או עוד יותר של איזו חברה קיקיונית חדשה שתפקידה העיקרי הוא למשוך כמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן ולהשיג כמה שיותר כסף.

 

איך זה עובד פחות או יותר?

יושבים זוג נוכלים איפשהוא (בד"כ בארה"ב, אבל זה יכול להיות גם בניגריה...), איזה סוג של "שמשון ויובב" מפינוקיו. שמנסים לחשוב איך לעשות כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן.

היום אפשר להרוויח הרבה כסף ומהר, אם יש לך איזה רעיון מבריק, או פיתחת תרופה ייחודית, או איזו המצאה אלקטרונית שימושית וגאונית בעל פנייה לשוק רחב וכו'...

אבל, החבר'ה האלה לא ממש רוצים להשקיע זמן בפיתוח. ואתם יודעים מה?? אולי גם אין להם את השכל לפתח משהוא...

אז הם אומרים לעצמם:"אם אנחנו צמאים לכסף קל ומהיר, אז בטח יש עוד מאות שכמונו, למה מאות? אלפים!! רגע, למה לחשוב בקטן? למה אלפים? עשרות אלפים!!! מאות אלפים!!! אפילו מיליונים!!!.."

אז מה הם עושים עם המידע הגאוני הזה? הם מחליטים לפתח שיטת הכנסה דמיונית שנקראת "שיווק ישיר" או "שיטת הפירמידה" או כל אחד מהכינויים שאפשר למצוא לשיטות הללו.

השיטה הזו אמור ליצור פירמידה שתגרום לאנשים להכניס יד לכיס להוציא כסף ולמסור להם את הכסף.

אבל מה יגרום לאנשים הראשונים (נקרא להם קבוצת "תמימים" א')  שבאים לפירמידה להכניס את היד לכיס? ההבטחה, שהם נמצאים בחברה ראשונית ובמיקום מצויין למעלה בראשית הפירמידה ושאם הם יביאו אחרים שיכניסו את היד לכיס, אז ההוצאה שלהם תכוסה במיידית .ואם קבוצת "תמימים" א' תגרום לכך שקבוצת "תמימים" ב' תיצור ע"י אותם טיעונים גם קבוצת "תמימים" ג', אז קבוצת "תמימים" א' כבר תתחיל להרוויח כסף. ואפילו מראים להם את זה בגרפים עם ציורי אנשים כמו שושלות משפחתיות..

וכולם חיים באושר ובעושר עד.... עד שהפירמידה ממצה את כמות האנשים ה"תמימים" שיש בשוק, או עד ששמשון ויובב מחליטים שהם עשו מספיק כסף וקנו מספיק בתים ומחליטים לפרק את החבילה.

אחרי כמה ניסיונות והפלות כאלה בשוק, מבינים השמשון והיובב הבאים (שנקרא להם הפעם "מקס ומוריץ") שרוצים להתעשר ומהר, שאי אפשר ממש לשכנע אנשים להוציא כסף על כלום ולהרוויח כסף מכלום. (באמת קשה להאמין על כמות האנשים שחשבו שזה כן אפשרי כולל בעבר כותב שורות אלה....) אז הם מנסים להיות יותר חכמים ולחשוב על איזשהוא מוצר שמסביבו יהיה אפשר לטוות את כל השיטה הזו.

ואז הם מחפשים איזה מוצר עם ייחודיות כלשהיא, ולפעמים אפילו בלי שום ייחודיות, מנסים לפתח שיטה פסיכולוגית על הסברת עירך המוצר וייחודיותו, ומסביב לכך הם בונים שוב שיטת פירמידה.

ע"מ שיהיה אפשר לתגמל את כל השורות שצריך בפירמידה, אז מנפחים את מחיר המוצר הרבה מעבר למחירו הראוי. מחיר ראוי, הכוונה, כמה כמות הרווח לעומת עלות הייצור, וכמה היו הצרכנים מוכנים  לשלם עבור המוצר הנ"ל אם הוא היה נמצא על המדף בחנות.

אבל בעצם, המוצר הוא פחות חשוב פה. מה שמושך אנשים להוציא כסף מהכיס ולקנות, זו לא הבדיקה אם המוצר הנ"ל אכן עוזר לבעיות הטחורים והנשירה שלהם, ולא אם זה באמת עוזר להם לרדת במשקל, או אם המשחת שיניים של החברה באמת יותר מנקה באופן טבעי את השיניים...(באופן טבעי לנקות שיניים??! מה? כמו החתולים והעכברים?) כמו שאמרנו, המוצר פחות חשוב. העיקר זה המחשבה שאם אתה תביא צרכנים ההוצאה שלך תכוסה. ואם אתה תביא עוד יותר אנשים, אתה תתחיל להרוויח כסף באופן פאסיבי. ומי לא רוצה להרוויח כסף באופן פאסיבי?? היפנים? הסנאים? כמעט כל בן אנוש היה

 

בס"ד

רוצה שיזרימו לו כסף ללא כל מאמץ מצידו. הרי אנחנו ממשפחת היונקים! מה תינוק צריך לעשות חוץ מלצרוח עד שהוא מקבל את מה שהוא רוצה? (בהנחה שמדובר בהורים לא מזניחים.)

ואז שוב נוצרת פירמידה של אנשים שמוטרדים ומתרוצצים בין משפחה וחברים כדי להציע להם עולם שכולו טוב. לפחות לפי הגרפים  שהראו להם....

טוב, אבל גם זה ממוצה באיזשהוא שלב, כי השוק באמת לא מוכן לשלם מחיר מופקע על המוצר הנ"ל מעניין ככל שיהיה אם בכלל.

ושוב מתרסקת לה פירמידה של הוזים וחולמי חלומות בהקיץ.

ואז מגיע הדור ג' של יוזמי הפירמידות. הם כבר סוג של הכלאה של דור א' ו-ב' ביחד. הפעם נקרא להם, "ביווס ובאטהד". יושבים להם השניים ואומרים איש לחברו ליוזמה הברוכה. "למה לנו לפתח מוצר בשביל שיטת הפירמידה? מה? לחפש מוצר ייחודי? לפתוח מפעל? לגייס עובדים? השתגענו??!! עוד זה יעשה שם רע לעצלנות שלנו!! בא ניצור מוצר וירטואלי. משהוא כמו...." יושבים וחושבים להם השניים, "מה יכול להיות מעניין? אך בה בעת וירטואלי?" פתאום, לאחר מנה גדושה של  עשבים-מעלי-עשן, לאחד מהם יש הארה! "אני חושב שמצאתי!!, המוצר הוירטואלי שלנו יהיה חברות במועדון הנחות!!" מדושני עונג ומאושרים מההברקה הגאונית שלהם יוצאים השניים לבניית הפירמידה שמסביב למוצר הוירטואלי שלהם. כשאנשים באים לשמוע מה יש לחברה שלהם להציע, כמובן הם לא ממש שמים לב לערך האמיתי של המוצר והאם זה באמת יעזור להם בחיים לחסוך כסף או לא, הם פשוט מסונוורים מהאפשרות שלהם להרוויח כסף בצורה פאסיבית תוך זמן קצר. יופי נחמה!! עכשיו ביווס ובאטהד יכולים לרכוש יותר עשבים...

 

קצת נתונים למחשבה:

 

שיטת הפירמידה באופן תמידי כמעט מתמוטטות אחרי מיצוי של כוחות התמימים בשוק.

באופן הסתברותי 83% (!!!) ממצטרפי הפירמידה יאבדו את כספם ללא כל רווח.

שיטת השיווק הישיר אמנם עובדת על מוצרים מסויימים במשך שנים, אך גם שם, חלק גדול מהמצטרפים לשיווק מתחייב לקניית המוצרים וחלק גדול מהמקרים הוא נתקע איתם כשהוא רואה שבעצם השוק לא מוכן לשלם את המחיר הגבוה והלא ריאלי שלהם.

שיטת הפירמידה ללא מוצר אמיתי מתרסקת בקביעות ובאופן ודאי.

ישנם לא מעט שיטות פירמידה שמתבררות כ"עוקץ" מתוכנן של היוזמים, ועוד בשלב הגדילה לאחר שהם הגיעו לטווח יעד הרווחים שלהם, הם סוגרים את העסק.

היו לא מעט מקרים של התאבדויות בעקבות קריסת פירמידה שכזו.

הרבה יותר מההתאבדויות, היו מפחיי נפש, איבוד כספים, השארות בעירום ובחוסר כל, ומריבות משפחתיות וחבריות.

 

איך משתלט הדמיון ויצר הרע על המשתתפים.

 

זה מופיע בכמה מישורים.

 

א.המחשבה לקבל הכנסה גבוהה. –

כמובן, כל הדוגמאות וההסתברויות והגרפים שמראים לאנשים המשתתפים גורמות לדמיון לראות עגלות עמוסות בשטרות כסף עומדות בתור לשער הבית. ואתם יודעים מה? גם ל"צנועים" שביניהם יש מחשבה של הכנסה חודשית נחמדה שהולכת להגיע אליהם.

 

ב. המחשבה על הכנסה פאסיבית-

כן, רק קצת מאמץ בתחילת הדרך ו... אני שוכב לי בחופשה בניו זילנד עם מיץ קיווי וכל המעגלים שבניתי מייצרים לי לקוחות נוספים שמזרימים לי כסף.. וואו!!... פשוט הכנסה אין סופית..!!

 

ג. המחשבה על קלות גיוס הלקוחות-

מה? אני בחור חברותי עם משפחה ענפה לא? אז צריך לדאוג קודם כל למשפחה!! הם בטח ישמחו לקבל הצעה עסקית שכזו! וכמובן, ללא חשש של הנאה עצמית ושוחד, הם גם יעזרו לי מיד לכסות את ההוצאה

 

 

 

 

בס"ד

 

הראשונית שהשקעתי בהצטרפות לחברה. הם בסופו של דבר יודו לי על כך. שנה-שנתיים מהיום, אפשר להחשיב אותנו מ-18 המשפחות שמשפיעות על המדינה.

 

אז מה הבעיות?:

 

א.      הכנסה גבוהה

   נכון שיש דוגמאות (מעטות יחסית למספר האנשים באוכלוסייה.) לאנשים שעשו הון רב תוך זמן           קצר יחסית. אבל בד"כ מדובר באלה שיזמו והקימו חברות ולא באלו שמצטרפים אל החברות הללו.

כן, גם באפט וטראמפ שיש להם חברות לשיווק ישיר מוכיחות את העובדה שהם אנשי עסקים טובים. הם יודעים שמי שנמצא בראש הפירמידה תמיד ירוויח על חשבון העבדים הקטנים בתחתית הפירמידה. העבד שמצטרף לפירמידה חולם להיות בעצמו פרעה, אבל הוא בסך הכל מחזק את מעמדו של האדון... ובכלל, מה היחס בין כמות האנשים שהתעשרו מהר לאלו שאיבדו את הונם שעמלו עליו שנים רבות?

 

ב.       הכנסה פאסיבית

      יופי!! ממש הגיוני לקבל הכנסה פאסיבית ממכירת מוצרים!

מקשקשים לאנשים על הכנסה פאסיבית, כשבפועל כל ה"מצליחים" של החברות הללו שמביאים לכל הרצאות השכנוע הם בעצם עובדים במשרה מלאה שמשקיעים המון זמן ואנרגיה כדי לגייס עוד הרבה אנשים כדי שיכניסו להם כסף. מהר מאד המשקיעים החדשים מוצאים את עצמם מטלפנים ללא סוף ומחוייבים להגיע לכנסים הרצאות והדרכות שיווק ללא סוף. (הכל בתשלום כמובן..). זו ההכנסה הפאסיבית הכי אקטיבית שאני מכיר...

 

ג.       קלות גיוס הלקוחות.

      זה אולי אחד החטאים הכי קשים!! מרגע שהמשתתף נכנס לחברה הוא לחוץ להביא עוד

משתתפים, וזה בעצם גורם לו לראות כל בן משפחה או חבר לקוח פוטנציאלי.

אם הם לא משתכנעים, אז הוא מאוכזב קשות. ואם הם מנסים להסביר לו שמדובר בעסקה גרועה אז בכלל מדובר באויבים חדשים! המשתתפים שטופי המוח והדמיון נמצאים במעין "כת" שחושבת שכל מי שלא רואה את האור והרווח כמוהם הוא מסכן. ואוי לו אם הוא ינסה לשכנע אחרים בכך... בקיצור, כמות המריבות  ומחיקת החברויות שדברים כאלה גורמים הם עצומים.

 

סיכום:

  • כשאתם נמצאים בערב שכנועים מאסיבי להצטרפות ל"כת" שכזו, אנא בדקו מהו בכלל המוצר המוצע. הדגשה: הזרמת רווחים ע"י צירוף לקוחות איננה המוצר אלא היהלום הדמיוני שמסנוור אתכם מלהבין מהו בכלל המוצר!
  • לאחר שהצלחתם לפענח בערב שכזה, מהו בדיוק המוצר המדובר, כדאי לכם לבדוק את הערך האמיתי של המוצר והאם תהיה לו דרישה בשוק. המוצר מצד עצמו! עסקה טובה, או עסקה טיפשית ומיותרת?
  • המחשבה שגיוס לקוחות נוספים יכסו על ההוצאה שלך זו מחשבה אכזרית ומטעה מאין כמוה!

            לא מספיק עשית עסקה דפוקה, עכשיו אתה מבקש מהמשפחה והחברים שלך לשלם על זה??!!

 

  • בכל אופן ולמרות החיוכים, ההתלהבות, טון הדיבור ומחיאות הכפיים, בחיים, אבל בחיים אל תחתמו באותו ערב על משהוא!!! (למרות הבטחות להנחות למשתתפי ערב זה וכדו'…)

            סעו הבייתה, לכו לישון, קומו בבוקר, תתפללו לבורא עולם שיחונן אתכם דעת , ותבחנו את סך                         הדברים המוצעים בשיקול דעת וללא "טחינת מח" של אחד מאנשי הכת. מניסיון, באם ה' אכן חנן אתכם דעת לאחר התפילה,  רוב הסיכויים שתבינו שמדובר בדבריי הבל, ו"שומר נפשו ירחק".

 

  • והכי חשוב! כדאי שתנסו לחשוב על דרך יותר אנושית נכונה וישרה להרוויח את פרנסתכם.

 

בברכת "החונן לאדם דעת" ו"פותח את ידך ומשפיע לכל חי רצון".

  גיא עמית.

www.facebook.com/tovahaaretz

 

גיא עמית-טובה הארץ:יעוץ משכנתאות,ייזום ותיווך נדל"ן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב