דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה מערבית 

מאת    [ 30/10/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2212 פעמים ]

בתרבות העולם המערבי אנחנו נתונים ללחצים רבים( עבודה,בית,משפחה ,התרוצצויות וכו').הלחצים הללו גורמים לנו לבנות הרגלי חיים גרועים ולהרגיל את עצמנו להגדיר עבורנו "נורמאל" המזיק לבריאות ולאיכות החיים.

הרגלים גרועים לדוגמה הם:

1-אכילת 2-3 ארוחות ביום- דפוס אכילה כזה הוא דפוס שגוי להזין את הגוף במיוחד אם אתם פעילים גופנית.כדי להגביר את חילוף החומרים,לשפר את ספיגת הנוטריאנטים,לשפר את הבריאות ואת הרכב הגוף יש לאכול כול 2-4 שעות.חשבו כמה שעות אתם ערים ביום חלקו ב-3 וזוהי כמות הארוחות הדרושות לכםן ביום.

2-מוותרים על ארוחת בוקר-אם גם אתםן מתחילים את הבוקר בכוס קפה בלבד דעו שזוהי דרך שגויה לאזן את האנרגיה בגוף.לאחר צום לילה יש למלא חזרה את מאגרי האנרגיה בגוף ולהתחיל "להניע" את המטבוליזם .ארוחת בוקר מסודרת ומאוזנת תעזור בחשיבה ובערנות טובה יותר במשך היום(לא סתם חייבים הילדים לאכול ארוחת בוקר מזינה(לא קורנפלקס) לפני היציאה לבית הספר).

3-מוותרים על ארוחות בכדי לרדת במשקל-רבים חושבים שאכילת ארוחה אחת ביום תעזור להם לרדת במשקל.אמנם נכון הדבר שמאזן קלורי שלילי עוזר לרדת במשקל וארוחה אחת כנראה לא תספק את הכמות הקלורית היומית הנדרשת,אך עם זאת אכילת כמות קלוריות מצומצמת כזאת מביאה עימה גם תופעות שליליות ומשפיעה לא רק על משקל הגוף כי אם גם על תהליכים פיזיולוגים שונים מהרמה התאית ועד לסטטוס ההורמונאלי של הגוף.ולכן דפוס אכילה כזה לאורך זמן יגרום לתופעות שיפגמו בתפקוד התקין של הגוף.

4-שתית יותר מידי קלוריות מסוכר-חוסר הידע של הצרכן בתיבול "עדין" של פרסומות בריאות גורם לשתית משקאות מסוכרים המוסיפים קלוריות עודפות וגורמים להשמנה כמו גם לבעיות בריאות המתחילות בפרופיל שומנים לקוי,רמת סוכר גבוהה בדם ,לחץ דם גבוהה וכו'.מיצים  טבעיים,מים בטעמים,משקאות אנרגיה ומשקאות נוספים ממשפחות אילו הם בעצם מים עם סוכר.יש להימנע מהם ככול האפשר ולשתות מים,סודה ואו תה ירוק בלבד(אם אתם רוצים להיות יותר בריאים הכוונה).

5-צריכת כמות קלוריות גבוהה ממזונות מעובדים-מזונות מעובדים הם בעצם מזונות ש"הפשיטו "מהם את רכיבי המזון החיוניים לבריאותינו .סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינראלים ופיטוכמיכלים הם רכיבי מזון  שלא תמצאו במזונות המעובדים והמתועשים(או בכמות ממש קטנה ולא שוות ערך למזונות טריים).אכילת מזונות אילו גורמת לחסרים תזונתיים ולשיבוש תפקוד אופטימאלי יעיל של מערכות הגוף.

6-אכילת מעט מידי פירות וירקות-הפירות והירקות חשובים כוון שהם מכילים ויטמינים,מינרלים ,פיטוכימיכלים וסיבים תזונתיים בכמות רבה.בנוסף הם מספקים "עומס בסיסי" לגוף המאפשר להתמודד ולנטרל את ה"עומס החומצי" הנגרם מחלבונים ומהעודף הרב של הדגנים בתפריט.עודף חומציות בדם יכולה לגרום לאיבוד מסת עצם-דבר שלילי שיש למנוע אותו.ולכן יש לצרוך כמות רבה יותר של פירות וירקות(עדיף יותר ירקות) בתפריט ולהכניס מנה או שתים בכל ארוחה.

7-מעט מידי אכילת חלבון איכותי-בשל האכילה הרבה של מזונות מעובדים ומשקאות מכילי סוכרים.יש צריכה מועטה של אכילה חלבון איכותי.דיאטנים יגידו שיש מספיק חלבון בתזונה המערבית(ברור שיהיה אם מחשיבים את החלבון שיש בקרקרים ובפסטות) וכי עודף חלבון מסוכן לבריאות,אך למעשה כמות החלבון האיכותי היא נמוכה מאוד ולא מספיקה וכי מחקרים אין ספור הראו כי לאנשים בריאים דיאטה עתירת חלבון היא בטוחה ואף חשובה להשגת בריאות טובה,הרכב גוף תקין ושיפור ביצועים ספורטיביים .יש לצרוך בכל ארוחת חלבון איכותי (כמות של גודל כף יד)כגון מנת בשר,דג,ביצים,גבינה ,חלב,או תוספות חלבון(כן גם לא ספורטאים יכולים להשתמש למרות מה שדיאטנים "מומחים" יגידו לכםן על עודף חלבון).

אז הסתכלו אם גם אתםן "סובלים" מהרגל גרוע ונסו לשנותו וליצור "נורמאל" חדש

 

אמברוסיה פיטנס מביאה את המהפכה בשיפור הכושר הגופני ,הביצועים הספורטיביים והחינוך התזונתי והורדת אחוזי השומן וחיטוב הגוף.
השרות הניתן כולל יעוצי תזונה פרטנייים,סדנאות בתחומי האימונים הגופניים,אימונים אישיים ברמה המקצועית הגבוה ביותר,סדנאות והרצאות בתחומי תזונת הספורט ותזונה לאורח חיים בריא.
החברה בניהולו של רועי משולם BSc במדעי התזונה,BSc בכימיה בילוגית,מאמן כושר גופני ומומחה לתזונת ספורט.כ-15 שנות ניסיון בתעשית הכושר הגופני והתזונה הן ספורטאי תחרותי והן כמאמן.בעל הכשרות בן לאומיות בתחומי הכושר הגופני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב