דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת מחירים בטרם רכישת ביטוח רכב 

מאת    [ 29/10/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 1660 פעמים ]

כיצד נקבעים תעריפי ביטוח רכב -

עד לשנת 2001 הייתה נהוגה בישראל בענף ביטוח רכב מדיניות הקרויה בשם תעריף ביטוח אחיד. כל חברות הביטוח הציעו תעריפי ביטוח זהים ואחידים, הדבר גרם בסופו של דבר לחוסר תחרותיות והתייקרות מחירים ולכן באפריל 2001 הוחלט לשים קץ לעניין ואושר לחברות הביטוח להציע תעריפי ביטוח מותאמים ואישיים כל אחד על פי שיקול דעתו תוך כדי הסתמכות על מאגרי מידע ובאישורו כמובן של המפקח על הביטוח.

עקב כך בטרם רכישת ביטוח רכב בכלל וחובה בפרט מומלץ לבצע השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות, כיום ההפרשים בין חברות הביטוח יכולים להגיע עד מאות שקלים ואתם יכולים בקלות לחסוך מכספכם, ולקבל במחיר מוזל את אותו מוצר.

במקרה של ביטוח רכב חובה חברות הביטוח משקללות מספר פרמטרים הנוגעים למאפייני הנהג ונתוני הרכב ובהתאם מציעות תעריפי ביטוח רכב חובה מותאמים ואישיים, אמנם הפרמטרים זהים אצל כל חברות הביטוח אולם בפועל כל אחת נותנת משקל שונה לכל פרמטר, ישנם כאלו המחשיבות יותר את נתוני הרכב וישנן אחרות שנותנות משקל כבד יותר למאפייני הנהג וכך בפועל מתקבלות הצעות מחיר שונות לאותם פרמטרים בדיוק. 

הנחת העבודה שבהתאם אליה פועלות חברות הביטוח היא שנהגים זהירים וותיקים ישלמו פחות מאשר נהגים צעירים בעלי עבר בעייתי, חברות הביטוח משקללות את הסיכון הנובע מהפרמטרים ובהתאם מציעות תעריף מותאם. בין הפרמטרים המדוברים תמצאו את נפח המנוע, הימצאות אביזרי בטיחות ברכב, מינו של הנהג הצעיר ביותר המשתמש ברכב דרך קבע, גילו של הנהג הצעיר ביותר, הוותק של הנהג הצעיר ביותר, הרשעות קודמות שהסתיימו בשלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות, תביעות קודמות שהוגשו בשלוש השנים האחרונות.

עם זאת התעריף אינו הכל ועליכם לשקול בטרם רכישת ביטוח רכב חובה גם את ניסיונכם ועברכם עם חברת הביטוח, האם הקשתה עליכם בעבר בגין כיסוי נזקים, כיצד ניתן לפרוס את התשלום ועוד. בכדי להקל עליכם את הליך ההשוואה בין התעריפים המוצעים בנוגע לביטוח רכב חובה, העמידו לרשותכם באתר האינטרנט של משרד האוצר מחשבון לחישוב תעריפי ביטוח רכב חובה, מזינים את הפרמטרים, ואז מקבלים במיידי הצעות מחיר מטעם חברות הביטוח. דעו לכם כי הצעות אלו הן המחייבות, הצעות מחיר שאושרו על ידי המפקח על הביטוח ובמידה ומוצע לכם הצעות מחיר גבוהות יותר מטעם חברות הביטוח עצמן, מדובר בעבירה ועליכם לדווח על כך למפקח על הביטוח.

גם במקרה של ביטוח רכב מקיף נקבע תעריף ביטוח הרכב על פי אותם פרמטרים, אך בנוסף מתווספים פרמטרים נוספים כדוגמת שווי הרכב, אזור המגורים ועוד. אזור המגורים רלוונטי היות וביטוח רכב מקיף מכסה מקרי גניבות וישנם אזורים שבהם הסיכון לכך גבוה יותר, לדוגמא באזור באר שבע או הקו הירוק, ולפיכך הגרים באזורים אלו נדרשים לשלם תוספת סיכון. כמו כן ישנם דגמים פופולאריים שגנבי הרכב מעדיפים וגם הם יישאו בתוספת מחיר עקב הסיכון הכרוך באחזקתם.

כמו כן לעניין קביעת התעריף נלקחים בחשבון מגוון שירותים הנכללים במסגרת פוליסת ביטוח רכב מקיף, ככל שהפוליסה כוללת יותר שירותים וכיסויים ביטוחיים כך היא תעלה יותר בהתאמה. ולכן מומלץ לוודא מה בדיוק נכלל במסגרת פוליסת ביטוח רכב מקיף והאם ישנם שירותים או כיסויים כאלו או אחרים שאינכם זקוקים להם וכך להוזיל את המחיר.

יגאל מור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב