דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן נאמנות, אל תפחדו, זה לא יעקוץ אתכם 

מאת    [ 27/10/2011 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2508 פעמים ]

לא פעם נשמעים ביטויים הנראים לכם כלקוחים מעולם אחר, קופות גמל, קרנות פנסיה, חיסכון פנסיוני, ביטוח מנהלים וקרן נאמנות, אך כאשר תיכנסו לעניינים, תקראו ותחקרו טיפה תגלו כי לא מדובר בתורה בסיני, לדוגמא במקרה של קרן נאמנות, הסיפור אינו כה מורכב, מדובר למעשה באפיק השקעה שבו מתאחדים יחדיו מספר מסוים של אנשים במסלול השקעה משותף, משקיעים את כספם בשוק ההון במגוון אפיקים ומקבלים בתמורה תשואה.

לא מדובר בהשקעה פרטית ועצמאית אלא אדם מומחה ובעל ניסיון עמוד בראש קרן הנאמנות ומקבל את ההחלטות בעצמו כאשר מטרתו הבלעדית היא תשואה מקסימאלית בסיכון המינימאלי ובתמורה לעבודה זו הוא זכאי לדמי ניהול הנלקחים ישירות מהרווחים עצמם, לכן כאשר מבררים אודות התשואה של קרן נאמנות תדעו כי מדובר בסכום נטו לאחר ניכוי שכרו של מנהל הקרן.

עם זאת אנו רואים כי בשוק ההון ישנם מספר עצום של קרנות נאמנות ונשאלת השאלה כיצד מחליטים מהי קרן הנאמנות המתאימה עבורכם. והאמת מדובר בבחירה אישית בהתאם למצבכם האישי, הכלכלי, טווח השקעתכם וציפיותיכם מאותה קרן נאמנות. בכל מקרה מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מיועץ ההשקעות בבנק, וכן לקרוא חומר מקדים באינטרנט ולהרחיב את ידיעותיכם בעניין בטרם בחירת קרן נאמנות זו או אחרת.

במסגרת מחקר מקדים זה מומלץ לעיין בתשקיף קרן הנאמנות, בתשקיף זה מצוינת מדיניות השקעת קרן הנאמנות, מיהו האדם המנהל, גודל הקרן, אפיקי ההשקעה ועוד. ובהתאם לכך תבחרו בקרן נאמנות המתאימה לרצונותיכם.

כמו כן מומלץ לבדוק מיהו אותו אדם העומד בראש המערכת, מהן הקבלות שלו, ניסיונו בתחום, הוותק, הצלחותיו, ובהתאם לראות האם אתם סומכים על אותו אדם שינהל את כספכם בהצלחה. הרי זהו האדם שמשפיע בפועל על הכל.

נתון נוסף שתבדקו נוגע בעיקר לטווח ההשקעה מבחינתכם, במידה ואתם מעוניינים בטווח השקעה קצר מועד מומלץ להשקיע בקרן נאמנות המורכבת ברובה מאגרות חובה היות ומדובר במסלול סולידי יותר, אין לכם יותר מדי זמן לתקן את ההשקעה במידה ותספגו ירידות שערים ולכן מסלול זה מומלץ, אמנם תשואה נמוכה יחסית אך בהתאמה סיכון נמוך גם.

במידה ואתם מעוניינים בטווח השקעה בינוני מומלץ לבחור בקרן נאמנות המשלבת בצורה אופטימאלית בין מניות ואגרות חוב, טיפה סיכון אך עם אפשרות סבירה ביותר לתשואה גבוהה. כגון קרן נאמנות 80%, 20% כאשר ה-80 מתייחס כמובן לאחוז אגרות החוב ואילו ה-20% למניות.

ואם הכיוון שלכם הוא השקעה לתקופת זמן ארוכה של כעשר שנים ויותר מומלץ להשקיע במניות בלבד, הרי ניסיון העבר מראה כי רק תרוויחו בסיכומו של דבר, אם לא תשחקו בכסף יותר מדי ורק תישארו בכיוון אחד בסופו של יום תעלו בידכם השקעה נאה ביותר.

עוד נתון אחד חיוני לשם קבלת החלטה מושכלת הוא כמובן תשואת קרן הנאמנות, תשואה זו מראה את הביצועים והיכולת של קן נאמנות ובתוך כך את אלו של מנהל הקרן. עם זאת לא מומלץ להתמקד על נקודת זמן ספציפית היות ואז לא תקבלו את התמונה השלמה במלואה, תיקחו בחשבון מספר שנים ואז תראו מהי התשואה הממוצעת בשנים אלו, וזאת בהשוואה כמובן לשאר קרנות הנאמנות המצויות בשוק. אז קדימה תשקיעו ושיהיה בהצלחה.

יגאל אלון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב