דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להתקנת מערכת קולנוע ביתי 

מאת    [ 27/10/2011 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 9083 פעמים ]

חשיבות מיקום הרמקולים במערכת קולנוע ביתי ובכן, הרוב יודעים כיום כי מערכת קולנוע ביתי מורכבת ממגבר (רסיבר) וסט רמקולים לקולנוע ביתי הכולל 5 רמקולים וסאב-וופר (מכאן המונח - 5.1). אופן התקנתם קריטי ביותר לאלו המעוניינים להפיק את המיטב מהמערכת שברשותם ולנצל את מלא המומנט. כאשר מדובר "בניצול המומנט", הכוונה היא לאיכות השמע ולא לעוצמתו. כללים מנחים:


    • גובה האוזניים במצב ישיבה - על כל הרמקולים להיות מותקנים בגובה האוזניים במצב ישיבה. זהו הכלל החשוב ביותר כשמדובר בניצול הרמקולים במערכת הקולנוע הביתית שלכם. כיוון שרמקולים "זורקים" סאונד באופן מאד ממוקד, כיוון לא נכון ואתם עלולים לאבד כמות משמעותית של סאונד החיוני לחווית הצפיה. לדוגמא: אם תקפלו את היד לצורת קונכיה ותצמידו לאוזן, תוכלו לשמוע טוב יותר צלילים בעלי תדר גבוהה.
    • סנטר (הרמקול האמצעי) - רמקול סנטר למערכת קולנוע ביתי זה אמור להפיק כ-80% - 90% מהשמע ולכן הינו הרמקול המרכזי. רוב קולות הווקאל (VOCAL), משמע, דיבור של הדמויות בסרט יזרקו דרך רמקול זה. רמקול זה גם כן, אמור להיות תלוי בגובה האוזניים במצב ישיבה ולכן עלול להוות מעט בעיה כיוון שהוא ממוקם מעל או מתחת למסך הטלויזיה שלכם, אבל אל דאגה, אם תצמידו אותו לחלקו התחתון של מסך הטלויזיה שלכם, לא אמורה להיות לכם בעיה משמעותית. שימו לב, מומלץ להשקיע מעט יותר ולרכוש רמקול סנטר איכותי.
    • סאב וופר ורמקולים קדמיים - כיוון שמערכת קולנוע ביתית של רובנו ממוקם בסלון ולא בחדר נפרד (הלוואי על כולנו), הרצון לשמור על מאסטתי מינימאלי גורם לנוו לרכוש רמקולים מזעריים הנתלים על הקיר. כיוון שרמקולים זעירים אלו אינם מפיקים תדרים נמוכים (באס) יש צורך ברמקול סאב-וופר. רמקול זה, הדומה לבלוק גדול היכול לשמש כשרברב, מפיק אך ורק צלילים בעלי תדר נמוך, או, "באסים". אילו רק יכולנו לסבול את המראה, הרי שרמקול רצפתי ,המורכב מכמה וכמה רמקולים בתוכו, היה עושה עבורנו את העבודה והיינו יכולים לוותר על רמקול הסאב-וופר. אנשי סאונד רבים טוענים ,בצדק, כי הסאב-וופר "בולע" את התדרים הנמוכים ומפיק צליל עמום מידי. גם לתדרים הנמוכים יש חשיבות רבה כיוון שגם לצלילים הנמוכים יש רמות, עוצמות ותדרים שונים וברגע שנגביל אותם לרמקול 1 - הסאב, נאבד צלילים רבים. למרות זאת, זהו הפיתרון האידאלי למערכת קולנוע ביתית הממוקמת בסלון על מנת לשמור על מראה נקי ככל האפשר מבלי לצמצם את חלל החדר ע"י הצבת רמקולים גדולים בצידי הטלויזיה. מיקום הסאב-וופר יהיה תמיד על הרצפה! ולא מורם באופן כזה או אחר.
    • רמקולים אחוריים (סראונד) - לא פעם ולא פעמיים נתקלתי בלקוחות המעוניינים להימנע מרכישת רמקולים אחוריים בטענה שהם "אינם צריכים אותם" וכי "2 רמקולים קדמיים וסאב-וופר מספיקים לי". ובכן, אלו מסוג הלקוחות שמעולם לא יחוו את חווית הסראונד אלא רק את חווית הסטראו , ממש כמו בשנות ה-80. הרמקולים האחוריים אמורים לזרוק לחלל החדר את צלילי הרקע, את המסוק החולף, טיפות הגשם או כל צליל היקפי אחר הנותן לנו את התחושה שהצליל למעשה עוטף אותנו. אין לוותר על רמקולים אלו בשום פנים ואופן! גם רמקולים אלו אמורים להיות תלויים בגובה האוזניים. עוצמת הרמקולים אמור להיות נמוך יחסית ליתר הרמקולים על מנת לא לשבור את האפקט ההיקפי. חשוב להבין, רמקולים אלו לא תמיד יופעלו ע"י המגבר אלא רק כאשר המגבר מזהה שהשידור אותו הוא מקבל, הוא שידור סראונד. אבל, כיום יש פונקציה הנקראת "פרו-לוג'יק" - פונקציה שבהפעלתה המגבר יזהה את התדרים הגבוהים והנמוכים ו"יזרוק" לכל רמקול את התדרים המתאימים לו על מנת לדמות סראונד היקפי, הוא למעשה "עובד על הרמקולים".

לסיכום: אם הנכם מבינים מעט ויודעים מה אתם עושים אז בפעם הבאה שתהיו עסוקים בהתקנת מערכת שמע הביתית שלכם, זכרו את הנקודות הנ"ל ואם לא, אל תהססו לטלפן למתקין מוסמך ומקצועי על מנת שתקבלו את החוויה האולטימטיבית ממערכת הקולנוע הביתי שלכם.

טלפון 052-9097651 | surround-sound.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב