דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריצוף הבית: כל מה שחשוב לדעת 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 3026 פעמים ]

רצפה איכותית בבית היא נדבך חשוב ביותר בתהליך התכנון של הבית כולו. הרצפה מאחדת את מראם של חללי הבית השונים ומשמשת מעין תפאורה אלגנטית לעיצוב הכולל של החלל. באפשרותה להעניק אשליה של מרחב וכן לסייע בהגדרת חללים שאינם מופרדים בעזרת קירות. מבחינה פרקטית, חשוב לבחור בחיפוי שיהיה נעים להתהלך עליו ברגליים יחפות ועם זאת שיהיה חזק ועמיד מאוד, כמו גם אטום למים.

לא כולם מודעים לעובדה זו או מבחינים בה ממבט ראשון, אך הרצפה היא אחד האלמנטים הבולטים ביותר בחלל. חשבו על כמה עצום שטחה באופן יחסי לאלמנטים אחרים, וכפועל יוצא מכך על הנוכחות המשמעותית שלה בחלל מסויים. מדוע אם כן לא לרתום אותה להשפעה על הסגנון העיצובי בבית? רצפת עץ למראה כפרי או מודרני, שיש מלוטש לאווירה יוקרתית ואבן פסיפס למראה עתיק.
 

אורך חיי הרצפה: לכל חומר אורך חיים משלו, דבר שמהווה את אחד הקריטריונים החשובים בעת הבחירה בחומר כזה או אחר. אבן טבעית למשל, מתבלה ומתיישנת, אך זהו גם חלק מהקסם שלה. אריחי הסומסום הסטנדרטיים, הנקראים גם אריחי טראצו, הם בעלי עמידות גבוהה לשחיקה ושומרים על המראה שלהם לאורך זמן. אריחי הקרמיקה לעומתם הם בעלי שכבת גלזורה מגנה, אך אינם חזקים והם נוטים להיסדק ואפילו להישבר במרוצת השנים.

טבעי או מלאכותי: נהוג לחלק את חומרי ריצוף הבית לשני סוגים עיקריים - הטבעיים ואלה העשויים מחומרים מלאכותיים. כמו כן כל חומר ריצוף מסווג כקשיח או גמיש. ניתן לומר בהכללה כי החומרים הטבעיים כגון שיש, אבן, בזלת, צפחה, גרניט, וכן פרקט עץ טבעי, נחשבים ליוקרתיים יותר ומחירם לרוב גבוה יותר. אין זה אומר בהכרח כי חומרים אלה עמידים יותר וקלים לתחזוקה. בקבוצת חיפויי הרצפה התעשייתיים נכללים - קרמיקה, גרניט פורצלן, קוטו, רזינה וכן רצפות PVC ופרקט למינציה.

טרנדים וסגנונות:

חיפוי רצפה יוקרתי וייחודי משמש פעמים רבות גם כסמל סטטוס ומעיד על סגנון חיים מסוים. אם בעבר הסתפקו בחיפויי רצפה פונקציונאליים, בדרך כלל באריחי טראצו זולים, נעדרי תחכום אך עמידים, היום פורשת לפנינו החדשנות הטכנולוגית מגוון עצום של אפשרויות וקשת רחבה של סגנונות עיצוב.

לקהל הישראלי חשובה מאוד תחושת המרחב בבית, משום כך יש ביקוש רב לאריחים במידות גדולות במיוחד, כאלה היוצרים משטחים נקיים המעניקים אשליה של גודל גם בחללים בעלי שטח ממוצע.

שילובים: מכיוון שעיצוב החלל הינו בעל חשיבות מרכזית עבורנו וכמו שראינו סוג הריצוף בהחלט נכלל במשוואה זו, השאיפה היא ליצור הרמוניה בין סוגי הריצוף המחפים את החללים השונים. אנו מעוניינים שרצפת הסלון תתמזג באופן זורם עם רצפת הדק במרפסת הסמוכה לסלון ושהריצוף בחדר השינה ייכנס גם לחדר הרחצה הסמוך. הבחירה הנדושה בגווני הבז' אינה אוטומטית כבעבר והביקוש כיום הוא לרוב לשלושה גוונים עיקריים: אפור, חום ולבן.

גם כאן נכנס לתמונה הטרנד הטבעי באמצעות אריחים במראה של חלוקי נחל טבעיים, אריחים דמויי בטון או עץ או פסיפסים מזכוכית ממוחזרת ומחומרים בלתי שגרתיים נוספים. כמו בשאר תחומי העיצוב והלבשת הבית, גם בתחום חיפויי הרצפה מתפתחת מגמה של סימביוזה עם תחום האופנה, דרך מעצבי על ידועים מעולם האופנה היוצרים אריחים בסגנונות חדשניים, מרתקים ויוקרתיים.

עוד טיפים נבחרים: 


    • ריצוף בכיוון אלכסוני שאינו מקביל לקירות, יעניק לחלל מראה מרווח יותר, גם במצב של ריצוף חוץ.
    • אריחים מלבניים יתאימו לריצוף דירות קטנות ולהענקת תחושת מרחב ואווריריות.
    • בחדר מגורים גדול מהרגיל תוכלו להעז ולרצף בצבע כהה, שיהווה משטח דרמטי עם אמירה אישית. למראה נקי ורגוע יותר לכו על ריצוף בגוונים בהירים במיוחד.
    • נצלו את הטכנולוגיה והתאימו את סוג הריצוף לדרישות ממנו, לפי אופי השימוש בחדר. עבור חדר הילדים בחרו בחיפוי דוחה לכלוך ונוזלים כמו פרקט סינטטי, שהינו גם עמיד במיוחד. לחדר הרחצה התאימו ריצוף בעל טקסטורה של חיספוס עדין למניעת החלקה. 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב