דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נקבעים תעריפי ביטוח רכב ? 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1613 פעמים ]

בשנים האחרונות חל מהפך אדיר בכל הנוגע לתעריפי ביטוח רכב. בעבר תעריפי ביטוח רכב בכלל וביטוח חובה לרכב בפרט היו קבועים ולא היה כל מבחר ותמרון בשוק קפוא ומסוגר, הדבר יצר התייקרות מחירים, והשוק כולו קפא על שמריו. לפיכך הוחלט תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח לפתוח את ענף ביטוח רכב לתחרות ולאפשר לחברות הביטוח להציע תעריפי ביטוח רכב ייחודיים המותאמים למאפייני הרכב והנהג יחדיו ובמסגרת זו ביטוח חובה לרכב.

במסגרת פרמטרים אלו נבדקים סוג הרכב, נפח המנוע, שנת הייצור, אמצעי בטיחות המותקנים ברכב כדוגמת כריות אוויר, וכן מאפיינים הנוגעים ישירות בנהג הרכב עצמו כדוגמת גילו של הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, הוותק של הנהג, מינו של הנהג, עברו מבחינת תאונות קודמות בשלוש השנים האחרונות, שלילת רישיון וכן הגשת תביעות קודמות ובהתאם לשקלול הפרמטרים השונים מוצעות פרמיות מותאמות.

אם כך מדוע לערוך השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות? היות וכל חברת ביטוח מעניקה לפרמטרים אלו משקל שונה ובהתאם לכך מציעה הצעת מחירים ייחודית משלה בנוגע לביטוח חובה לרכב, כך שבפועל אותו אדם עם אותם פרמטרים ומאפיינים יכול לקבל מספר הצעות מחיר שונות זו מזו, בהפרשים העלולים להגיע אף למאות שקלים במצטבר בסיכום שנתי. אז במקרה זה מומלץ לנהוג בחוכמה ולערוך סקר שוק מקדים בין חברות הביטוח המצויות בענף.

אם אתם חושבים שמדובר בעובדה מורכבת, אל דאגה, לעזרתכם העמיד המפקח על הביטוח מחשבון לחישוב תעריפי ביטוח חובה לרכב באתר האינטרנט של משרד האוצר, כל שעליכם לעשות הוא להזין את הפרמטרים המבוקשים ולקבל במיידי הצעות מחיר המאושרות מטעם המפקח.

אך זהו רק חלק אחד, כעת עליכם לרכוש ביטוח מקיף לרכב, שאומנם אינו חובה אולם מומלץ ביותר למי מכם שמעוניינים להגן על השקעתכם. ביטוח מקיף לרכב הינו ביטוח רכושי המיועד לכסות נזקי רכוש שאירעו לרכב המבוטח כתוצאה ממגוון אירועים ביטוחים בהתאם למוגדר מראש במסגרת פוליסת הביטוח כדוגמת השחתת הרכב, שריפה, פריצה, גניבה, תאונת דרכים, רעידת אדמה ועוד.

גם במקרה של ביטוח מקיף לרכב הנכם מתבקשים להציג נתונים שונים בפני חברות הביטוח ובהתאם תקבלו הצעת מחיר התואמת לפרמטרים השונים לדוגמא שוויו של הרכב, שנת ייצור וכו'. כמו כן במידה ותבטחו את הרכב מפני מקרי גניבה ישנה חשיבות אף לאזור המגורים היות וקרבה לקו הירוק או לאזור באר שבע מעלה את הסיכון להתרחשות גניבה ולפיכך ככל הנראה תתבקשו לשלם פרמיית סיכון גבוהה יותר.

כמו כן ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על עלות הפרמיה לדוגמא השירותים הכלולים במסגרת ביטוח מקיף לרכב, לדוגמא שירות רכב חלופי למקרה שהרכב מושבת במוסך עקב תאונת דרכים או נגנב ואתם זקוקים לרכב חלופי במקומו, עלות הפרמיה תהא מושפעת גם בהתאם לפרק הזמן שבו מוענק רכב חלופי מטעם חברת הביטוח, שירותי חילוץ וגרירה למקרה שהרכב הושבת כתוצאה מתאונת דרכים או תקלה ונדרש להובילו למוסך מורשה, שירותי טסט עד הבית, עזרה משפטית, כיסוי נזקי שמשות, כיסוי גניבת מערכת סטריאו ועוד.

נוסף על כך במידה ותהיו מעוניינים לבטל את דמי ההשתתפות העצמית תאלצו לשלם תוספת פרמיה וכך בעת שתפעילו את הפוליסה לא תדרשו להוסיף או לנכות מסכום הכסף שלו אתם זכאים כל השתתפות עצמית נוספת.

יגאל מור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב