דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות לאחר לידה - יש חיה כזאת? 

מאת    [ 25/10/2011 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 2421 פעמים ]

החודשים הראשונים שלאחר הלידה עברו בשלום, פחות או יותר. הגוזל הקטן גדל יפה, אוכל בלי סוף וישן לפעמים אפילו יותר מ-5 שעות רצוף! ואת, אמא'לה, כבר פחות השרדותית, ויודעת לטפל בקטנצ'יק גם בעיניים עצומות (כמו בכל לילה...). סופסוף את יכולה להפנות לרגע את המבט מהחיתולים, להציץ החוצה מתוך השריון, ולהיזכר בעולם שבחוץ. 

כולך חיה, נושמת, הווה ומסורה לחלוטין לתינוק המתוק, אך מדי פעם עולה בך הכמיהה לדברים שהשארת מאחור- יקיצה טבעית, ספר טוב, ספונטניות, בילוי מאוחר עם החבר'ה... לפעמים את מתחילה לתהות לאן נעלמה האישה שבך? ואיפה הגבר החזק, הסקסי והמפנק שאיתו התחתנת? מתי הפכתם להיות רק שותפים לדירה? למה מאז שהפכתם לשלישיה הוא כבר לא מבין אותך כמו פעם? ולמה במקום להתקרב, מאז הלידה רק התרחקתם ואתם רבים על כל שטות? 

אז היות וצרת רבים היא חצי נחמה- דעי שאת לא לבד! וחשוב מזה – גלגל ההצלה נמצא בידייך! 

מסתבר שהחודשים שאחרי הלידה מהווים מבחן חשוב לזוגיות.
 זוהי תקופה רצופת מתחים ומשברים הנובעים מהשינוי הדרסטי באורח החיים ובסדרי העדיפויות של שניכם יחד ושל כל אחד לחוד. את, מצדך, ויתרת על כל החיים שהיו לך בשביל האוצר הקטן. את לא ישנה כבר חודשים, מרגישה כמו מחלבה מהלכת (אין כמו חזיית הנקה כדי להרגיש סקסית, לא?), מתעסקת אך ורק בתינוק, וכבר מזמן שכחת מה זה רגע של פנאי, תחביבים או סתם ביקור במספרה. הרי למי יש זמן או חשק להשקיע בעצמה? וכדי לזרות עוד קצת מלח על הפצעים, הגבר שלצידך חוזר כל יום הביתה עמוס חוויות מהיום שעבר עליו בעבודה, וגם לא ממש בא לו לשמוע כמה קקי עשה היום הקטן ובאיזה צבע. 

והוא, מצדו, לא מבין למה את כועסת עליו כל הזמן? למה כל מה שהוא עושה לא בסדר? הוא לא מעיז להחליף לפצפונת בגדים בלי אישורך ("אתה לא רואה שקר לה ככה? טוב, תביא, אני כבר אעשה את זה בעצמי"), והוא מפחד לרמוז לך אפילו שהוא היה רוצה קצת זמן לבד עם אשתו. כי, למרות שהוא לא תמיד יודה בזה אפילו בפני עצמו, מאז שהגוזל הצטרף למשפחה הוא מרגיש קצת אאוטסיידר... 
ושלא נדבר על יחסי המין... 

אז ברור לכולנו שהגברים לעולם לא יבינו אותנו באמת. וכנראה שגם אנחנו, הנשים, לעולם לא נצליח להיכנס לראש שלהם. אי אפשר להתכחש לזה – אנחנו שונים. אבל אם הטבע יצר אותנו ככה, וייעד אותנו להתחבר זכר לנקבה, גבר לאישה, זרע לביצית, כנראה שאנחנו גם משלימים וזקוקים זה לזה. צריך רק לדעת איך לעשות את זה נכון. 

החדשות הטובות הן שאת לא צריכה את שיתוף הפעולה שלו כדי ליצור זוגיות מאוזנת. כל שינוי בחיים שלנו, ובכלל זה גם חיזוק הזוגיות, מתחיל במודעות ועשייה פנימית. אני לא יכולה לשנות את הסובבים אותי, וגם אין זה מתפקידי. האחריות שלי בעולם הזה היא על עצמי בלבד, ואני לא אמורה לחנך אף אחד מלבד את הילדים שלי. עם זאת, ברגע שאתחיל להזיז דברים אצלי בפנים, השינוי בסביבה יבוא כאילו מעצמו, כמין תופעת לוואי. 

אחד הכלים החזקים ביותר בעבודת מודעות בכלל ובעבודה על זוגיות בפרט היא דיבור בגוף ראשון. זהו כלי שפותח את התקשורת בצורה מדהימה. כשאני עוברת לדבר על עצמי ועל איך שאני חווה את הדברים, בלי להפנות אצבע מאשימה, אני יכולה לחוות באמת את הרגשות שלי, מבלי לאיים על הצד השני. כשאני אומרת "אתה פגעת בי", ואני מפנה אצבע מאשימה כלפי בן זוגי, הוא יכנס באופן אוטומטי למצב של מגננה. באופן בלתי מודע, הוא ירגיש מותקף, וישיב באש. אם, לחלופין אומר לו "נפגעתי מהדברים שאמרת" הוא יהיה הרבה יותר קשוב. 

דיבור בגוף ראשון גם מפחית את הביקורת שאנחנו מפנים כלפי הסביבה. חשוב להבין שהביקורת שאנחנו מפנים החוצה משקפת, למעשה, את מה שקורה לנו בפנים. מכיוון שלכולנו קשה לראות או לקבל את החולשות שלנו, אנחנו רואים אותן אצל האחרים. כך, בעצם, כל מה שאני מבקרת משקף דברים שיש בי ואני לא אוהבת / מפחדת / מסתירה או דברים שלגמרי קוטביים לי. ההוכחה הכי טובה לכך היא שלא כל דבר מפריע לכל אחד. את יכולה להתעצבן מאוד מלראות מישהי מתלבשת חשוף ומפלרטטת עם גברים, בעוד חברתך לא תשים לב לכך בכלל, או שזה פשוט לא יזיז לה. משמע - הבעיה טמונה בנו! 

נסי לדבר עם בעלך בגוף ראשון. ספרי לו על המצוקות שלך ועל החוויות שלך, והשתדלי להימנע מלהאשים אותו. ברגע שתבנו תקשורת חיובית, קשובה ובונה, יהיה לכם הרבה יותר קל להתמודד יחד עם כל תקופת מתח או משבר. 

יפעת ברעם


מי אני? קשה להציג את עצמי במילים בודדות. הייתי מעדיפה שנשב על כוס קפה ונלמד להכיר אחת את השניה באופן אישי. אני מאמינה שהחיוך, האינטונציה והמבט בעיניים מייצגים אותנו הרבה יותר טוב ממילים.


ובכל זאת…


אני אישה.
אני בת זוג לנמרוד.
אני אמא למאיה ועומר (ועוד לפחות 2-3 ילדים שעוד מחכים לתורם לבוא לעולם).
אני אדם אופטימי, מלא, שלם, ובכל זאת לא מפסיקה לחפש…
אני מלאת אמונה באנשים, בטוב לבם, בכוחות שיש לנו.
אני אוהבת.


השינוי הגדול שחל בחיי כשהפכתי לאמא נתן לי הזדמנות להתבונן בעצמי, לבחון, ולגלות את עצמי מחדש. במסגרת סדנאות לאמהות למדתי להתגלגל מצחוק, לעמוד על שלי, להיות שלמה, אמיתית ונאמנה לעצמי. לנהל את חיי ממקום של בחירה במקום לתת לחיים לנהל אותי. גיליתי את העוצמות שיש בי, ולמדתי לראות את העוצמות של אחרים. למדתי איך להסיר את הקליפות וההגנות שלי, להציץ מבעד לשריון, ולראות את העולם הנפלא שיש שם בחוץ. התחלתי לחיות.


אני מזמינה גם אותך לעשות את הצעד הראשון בחזרה אל עצמך.


אני כאן. אשמח אם תצטרפי אלי.


יפעת




אמא'לה  - על אמהות, נשיות ומשמעות ? סדנאות לאמהות


052-3701140?  www.Imalegroup.wordpress.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב