דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוליסת ביטוח בריאות הרגילה אינה מכסה הריון. 

מאת    [ 04/11/2007 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 4870 פעמים ]

נשים שרוצות לטוס, צריכות לשלם יותר! משנה לשנה עולה מספר הגיחות שלנו לחו"ל. עולמנו אשר הפך לכפר גלובאלי מחייב אותנו לנסיעות עבודה רבות יותר. נסיעות לחו"ל אם כן הופכות שגרתיות ותכופות יותר עבורנו.

אך מה בנוגע לנשים בהריון? האם הן זקוקות לביטוח נסיעות מיוחד אשר יענה על צרכיהן המיוחדים ויוכל לתת מענה הולם במקרי חירום כמו לידה מוקדמת, או סיבוכים שלאחר לידה?

לכל חברת תעופה יש כללים משלה לגבי הטסת נשים הרות. אישור טיסה אינו מבטיח כיסוי ביטוחי. ככלל מסבירות חברות הנסיעות, כי סוכן הנסיעות אינו רואה את כל הלקוחות שלו. חלק מהלקוחות מזמינים טיסות באמצעות הטלפון, אחרים באינטרנט ורובם הגדול מגיעים לסוכנות הנסיעות בהרכב חסר - לא כל בני המשפחה מגיעים כדי להירשם לנסיעה.

סוכני הנסיעות אינם מחויבים לשאול את הלקוחות אם הם לוקים במחלות מסוימות, ואינם מחויבים לשאול נשים אם הן בהריון. על ציבור הנשים בהריון להצהיר על עובדה זו תוך שהן מציגות מסמכים המאשרים זאת.

פוליסת ביטוח הנוסעים הרגילה קובעת במפורש, כי היא אינה מכסה הריון, הריון מחוץ לרחם, שמירת הריון לאחר 26 שבועות להריון ולידה, כולל לידה מוקדמת, טיפול בוולד, או בעובר, או בפג.

במקרה של לידה מוקדמת בחו"ל, שהיא לרוב לידת פג הכרוכה לעיתים גם באשפוז ממושך, אם לא דאגתם מראש להרחבת הכיסוי הביטוחי, תיאלצו לשאת בעלויות הלידה, האשפוז של האם ושל הפג, הארכת השהייה בחו"ל ועוד. הסיכון הוא אדיר, ועשוי להגיע לסכומים של חצי מיליון דולר ויותר. מדובר בסיכון ממשי.

אז מה ניתן לעשות? כדי להיות מכוסה צריך לקנות פוליסת נסיעה לחו"ל עם הרחבה להריון, ולוודא שההרחבה תואמת את שבוע ההיריון שבו נמצאת האישה. בנוסף, צריך לקחת בחשבון עד מתי נשארים בחו"ל: נניח שאת בשבוע 30 וצריכה לחזור בשבוע 34 - צריך לוודא שהכיסוי תקף עד תאריך זה". לבסוף, לקרוא היטב את הפוליסה ולדעת בדיוק מה היא מכסה, ולא לוותר על התייעצות עם רופא נשים.

אגב, סוגיית הביטוח אינה קיימת בטיסה בתוך תחומי ישראל, מאחר שבתוך תחומי המדינה מבוטחים כל התושבים באמצעות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כך שאישה שתגיע לנופש באילת ותיקלע ללידה מוקדמת, תאושפז בבית החולים יוספטל ולא תצטרך לשלם בעבור האשפוז, כפי שלא הייתה משלמת עליו באזור מגוריה.

הפערים בין הפוליסות הקיימות די גדולים ולכן יש רצוי לבדוק כמה שיותר חברות או אפילו להתייעץ ברופא הנשים שאולי מתמצא בנושא.

להלן מספר דברים בסיסיים שיש לדעת:

כל אישה שנמצאת עד השבוע ה-26 להריונה צריכה פוליסת ביטוח נסיעות מורחבת מסוגS. פוליסה כזו עולה בערך 5 $ דולר ליום לעומת 1.80 דולר ליום לנוסע רגיל.

אם בזמן הטיסה או במהלך הטיול נכנסת האישה לשבוע ה-26 להריונה, היא צריכה למלא שאלון רפואי שחתום על ידי הרופא האישי המטפל בה. בשאלון היא מצהירה כי אין לה שום בעיות הקשורות להריון. שאלון זה מופנה לרופא התעופתי של חברות התעופה בה היא מתכוונת לטוס, ולאחר שהוא מאשר את הנסיעה, יכולה האישה לטוס.

בין השבוע ה-26 ועד תחילת השבוע ה-30, יש תוספת חד פעמית לכיסוי סיכונים בסכום של 15 דולר בערך. לאחר תחילת השבוע ה-30 להריון לא יכולה אישה בהריון לטוס כשהיא מבוטחת. אם היא רוצה לטוס, היא צריכה להביא אישור מהרופא המטפל בה, לפיו אין לה בעיות מיוחדות המונעות ממנה לטוס, ובכל מקרה אין לה כיסוי ביטוחי. אישה בהריון מרובה עוברים לא תורשה לטוס.

אחרי השבוע ה-32 ואישה עם הריון חד-עוברי לא תורשה לטוס לאחר סוף השבוע ה-36. במקרי חירום ניתן לקבל אישור מיוחד להטסת אישה בהריון מתקדם. זאת, לאחר שתציג אישורים רפואיים ובתנאי שתהיה מלווה על ידי רופא.

בחברת אל על מסבירים כי נשים בהריון מוגדרות כנוסעות מקובלות באם מצבן הבריאותי תקין ואין להן כל סיכונים. עם זאת, אישה שעומדת 4 שבועות לפני הלידה, או שקיימת אי ודאות לגבי התפתחות ההיריון או מועד הלידה, תצטרך לספק תעודה רפואית שבוע לפחות לפני מועד הטיסה. בכל מקרה,החברה אינה ממליצה לנשים בחודש האחרון של הלידה ובשבוע הראשון שלאחר הלידה לטוס. אם נדרשת טיסה של האישה בפרק זמן זה, היא תידרש להציג תעודה רפואית להובלה אווירית.

חברת לידר סולושנס בע"מ שמחה להציג בפניכם, קוראים יקרים, את כל האתרים השייכים למשפחת לידר: HotCar , ביטוח בריאות , קופות גמל , מבחנים , קורסים , סקר ליסינג , השכרת רכב , סקס סנטר , לוח רכב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב