דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סידור וארגון הבית 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3127 פעמים ]

כל אחד יודע ששקט עיצובי וניצול נכון של מקום, יכולים להוות פתרון נהדר לבית קטן וצפוף שבו הילדים חולקים ביניהם חדרים ונאלצים לישון בסלון כשמגיעים אורחים. האלה היא איך עושים זאת? אדריכלית ומעצבת פנים נותנות לכם עצות למצוקת מקום בבית.

כמה פעמים מצאתם את עצמכם שואלים באנחה "אם רק היה לי עוד חדר קטן"... אם היו לי רק כמה מדפים פנויים"... אבל אין לכם. ואתם צריכים מקום. אולי בכל זאת יש דרך לייעל את הבית ולפנות מקום.

מעצבת פנים יעל אורן אומרת כי כאשר מדובר בפעולת עיצוב בתים קטנים, לפני הכל חשוב לזכור כלל חשוב: אין לחפש כל הזמן עוד ועוד פתרונות אפסון, אלא דווקא למיין ולהשאיר רק את מה שצריך באמת.

ילדים משחקים יותר כשיש להם פחות, ואת זה חשוב מאוד לזכור כשרוצים לעשות סדר בבית. את אותו כלל חשוב לאמץ גם בארונות בגדים, במזווה ובמטבח.

כשרוצים לארגן את הבית מחדש, מומלץ לבצע מספר דברים:

ארגון המטבח

להוסיף מתקן לתליית סירים. לא חייבים לתלות את כל הסירים, אלא אפשר אפילו רק חלק מהם, וזה אפילו יכול להוסיף יופי למטבח. ניתן לרכוש עגלות מטבח צרות שמיועדות להתמקם בחללים הקטנים שנוצרים בין המקרר לקיר או בין דלת המטבח לקיר וכדו' ולהשתמש בהם למטרות אפסון חומרי ניקיון, שימורים ועוד. אכסון כוסות וכוסות יין יש לבצע בצורת רגל-ראש, ראש-רגל, דבר החוסך מקום רב. ישנם ארונות מטבח שיכולים לקבל עוד מדף. עוד מדף בכל ארון מטבח יוסיפו לכם מקום רב לאפסון. את ההמלצה הזו ניתן לאמץ גם על הארונות הבגדים שבבית.

ארגון חדר הילדים

החדר הצפוף ביותר בבית הוא בדרך כלל חדר הילדים. צעצועים, משחקים, אביזרים שונים, יצירות שונות של הילד, בגדים של כל העונות וכמובן, מיטות, כוננית ועוד. כאשר מסדרים חדר ילדים מומלץ להשתמש בקופסאות שקופות. כך הילדים יוכלו לראות מה יש בתוך כל קופסא ולדעת האם הם מעוניינים להשתמש בתוכן או לא. כמו כן, הם גם ידעו להחזיר לאותו מקום את החפצים אותם הם לקחו, וכך יוכל להישמר הסדר בחדר. בנוסף לזה, ניתן להשתמש בחלל שנוצר מתחת למיטה, לאחסון דברים. ניתן להשתמש במתקני רשת ולתות בובות בתוך המתקן.

ארגון חדר שינה

כאשר רוצים לעשות סדר מחודש בחדר שינה, חשוב להקפיד שהוא לא יהיה דחוס. ניתן להשתמש בחלל שמתחת למיטה לאחסון מצעים וכדומה. כמו כן, להשתמש במדפים תלויים בארונות תלייה. ניתן לאחסן במדפים אלו מגבות ומצעים ולחסוך הרבה מקום.

סידור המרפסת

לחסכון במקום ואחסון נכון במרפסת ניתן להתקין מדף רחב וגבוה מעל הכניסה, דבר מצוין לאפסון מזוודות. ניתן להעמיד ארון פלסטיק לאפסון ארוך טווח ולקנות ספסל ישיבה שיש בו חלל איפסון.

לרובנו חסר מקום בבית. חסר גם מקום להסתובב אך בעיקר מקום לאחסון. ניתן להתגבר על המגבלות הללו על ידי עיצוב הבית בצורה נכונה, בחירת ריהוט ואביזרים מתאימים וכן, על ידי יצירת אשליה אופטית של מקום. כיצד ניתן לעשות זאת? על זה במאמר הבא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב