דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתמודדים עם הדיאטה שבחרנו? 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3073 פעמים ]

כשאנחנו מחליטים שהגיע הזמן לעשות דיאטה אנו בעצם מחליטים את אחת ההחלטות החשובות והמשמעותיות ביותר בחיים שלנו וזאת משום שמאוד לא קל לעבור תהליך ארוך של דיאטה. יש חשיבות מאוד גדולה לסוג הדיאטה שבוחרים, אך מצד שני גם צריך לדעת כיצד מתמודדים עם הדיאטה לאורך כל השלבים שלה. מכיוון שיש מספר סוגים של דיאטות כמספר האנשים על פני כדור הארץ, חשוב מאוד למצוא את הדיאטה המתאימה ביותר וללכת עליה. כאשר נבחרה הדיאטה המתאימה יש כמה דגשים מאוד חשובים שצריך לעמוד עליהם על מנת שהאפקט של הדיאטה יהיה אופטימאלי.

 

עם מי צריך לדבר?

קודם כל חשוב לומר שצריך לדבר עם מישהו. דיאטה היא לא עניין פעוט משום שמדובר על שינוי באורח החיים והדבר לא קל, במיוחד לאור העובדה שהמאכלים והמשקאות הטעימים שאהבנו כל כך כבר לא יכולים להיות חלק כל כך משמעותי מהתפריט שלנו. בתור התחלה מומלץ מאוד לדבר עם דיאטנית. הדיאטנית היא מי שלמדה את התחום ויודעת להתאים את אורח החיים המומלץ למי שבא לדבר איתה. מעבר לכך, הדיאטנית היא מומחית לכל מה שתהליך ארוך כמו דיאטה דורש והיא יכולה גם לתת עצות לגבי המשך הדרך. חשוב מאוד עבורנו לשתף אחרים במה שעובר עלינו לאורך כל תהליך ההרזיה.

 

ליווי אישי ומתמיד

היום כבר נהוג לפנות אל דיאטנים שהם גם מאמנים אישיים לליווי הצמוד וזאת מכמה סיבות:

-          מאמן אישי יכול לבנות תפריט מתאים ולהפוך את הסעיפים בו לאטרקטיביים, פחות או יותר.

-          עמידה ביעדי הדיאטה היא לא עניין שניתן ליישם לבד, כי דיאטה היא תהליך ארוך וקשה. המאמן האישי תמיד נמצא שם בפגישות ובשיחות מוטיבציה לאורך כל הדרך.  

-          אם זה ספירת קלוריות, אימונים גופניים או ארוחות משותפות, למאמן יש את כל הכלים למנף עד כמה שניתן את תהליך הדיאטה ולשמור על רמת ריכוז גבוהה.

-          בנקודות משבר המאמן הוא זה שתומך והוא זה ששומר על המטרה ממוקדת. יתרון של המאמן מן הבחינה הזו היא שאנו חשים מחויבות למאמן עצמו ובעצם העובדה שיש לנו אדם נוסף להראות לו את התוצאות, נקודות המשבר הופכות לנקודות שמחזקות אותנו.

 

הכי חשוב – משפחה וחברים

בני המשפחה שלנו והחברים צריכים לדעת שאנו מתכוונים להרזות וחייבים לידע את כולם כדי לקבל כמה שיותר תמיכה מן הסובבים. מעבר לעובדה שיש לנו ליווי מקצועי לאורך כל הדרך אנו גם יכולים לשנור על רמת מוטיבציה מאוד גדולה כאשר בכל מקום שאנו נמצאים בו אנשים תומכים בנו ועוזרים לנו לשמור על דרך הישר ולא לסטות מן התפריט שנבנה לנו על ידי הדיאטנית. בני המשפחה והחברים יכולים להוות גם מעין קבוצת תמיכה לא רשמית לדיאטה שלנו ואם אנחנו באמת רציניים, אסור לנו לעבור את הדיאטה הזו לבד. חייבים לעבור דיאטה עם ליווי חיצוני.

 

ד"ר אולגה רז, דיאטנית קלינית, מהמומחיות המובילות בתזונה בארץ. ד"ר אולגה רז היא גם מחברת רב המכר "לאכול לחם ולרזות" ומרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. בנוסף, היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי ("איכילוב")




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב