דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו בעיות טומנת בחובה מגמת הקונסיומריזציה? 

מאת    [ 24/10/2011 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2461 פעמים ]

הקונסיומריזציה היא מגמה בולטת בעולם המחשוב הארגוני שאין להתעלם ממנה. למגמה זו יש כמה השלכות בעייתיות. מה הן? 

כמה מההשלכות הבעייתיות המרכזיות, שהקונסיומריזציה מביאה ושיש להתייחס אליהן בעת בחינת הצעדים לעתיד:

• אבטחה - אתגרים של אובדן מכשיר וגניבת מכשיר, היחשפות המידע לגורם עוין, גישה ממכשירים אלה למערך המחשוב בארגון, בעקבות אובדן, גניבה או פריצה לציוד פרטי. כיצד מונעים הורדת אפליקציות לא מאושרות? כיצד מונעים החדרת נוזקה או רוטקיט מהבית או הוצאת מידע רגיש מחוץ לתחומי הארגון?

• המידע כבר לא במגרש הביתי - עולם הניידות מגביר את כמות המידע הארגוני שיוצא מתחומי הארגון, כאשר שני שלישים מהעובדים אמרו שבמכשיר הסמארטפון שלהם מצוי מידע ארגוני רגיש (tinyurl.com/consumerisation23). למצב זה היבטי רגולציה, זכויות יוצרים ופגיעה במוניטין. 

• היבטי זמינות - מתי העובד יהיה זמין דרך המכשיר? מה קורה אם יש נפילות בתקשורת מולו בגלל ספק שרות גרוע שהוא בחר כצרכן פרטי?

• היבטי רישוי - הרחבת היקף המכשירים, מהם עשוי העובד להזדקק לגישה לתוכנות שונות, מסבכת שאלות כמו האם והיכן להתקין תוכנות ובאיזה סוג רשיון לבחור (לפי משתמשים? התקנות?).

• דפוסי התנהגות חדשים מול העובדים -  הסכמי השתתפות בתשלום המכשיר וההוצאות הנלוות, הגדרת מדיניות ברורה לגבי הורדת אפליקציות ושימוש במדיה חברתית וכן, הבהרה לגבי תנאי האבטחה, כמו למשל שאם המכשיר יאבד, הוא יימחק מרחוק, ייתכן עם כל תוכנו.

• החרפת אתגרים - החרפת עימותים ואתגרים בין העובד למעסיק. לדוגמא - איך אתה מנטר את פעילותם בבית? איך מבדילים בין שימוש אישי לעסקי, ברישות חברתי?

• ייתכן ויידרשו הוצאות כספיות לא מבוטלות - כדי לתמוך במכשירים, לחזק את תשתית המערכת לקליטה מאסיבית יותר של חיבורים מרחוק, שכירת ניהול חיצוני או שירותי ענן.

• מעבר לענן מחשוב - הארגונים היום נכנעים יותר ויותר ללחץ של העובדים ועוברים לעבודה עם אפליקציות כמו Gmail או Google Apps אשר דורשות פתרונות אבטחה טובים יותר מאלו שהיו טובים עבור המערכות הבסיסיות הישנות. Gmail לדוגמא, לא מוחק באופן מוחלט מידע ישן.

• אכזבה בקרב העובדים - באם יחליט המנמ"ר שלא לאמץ בינתיים את הקונסיומריזציה, לא יאשר שימוש במכשור הפרטי ולא יכין את הארגון לתמוך בטכנולוגיה הזו, ייתכן והוא יאבד פופולאריות בקרב העובדים המאוכזבים שאולי אף יציגו ירידה בפרודוקטיביות.

עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור:

 
http://www.pcon.co.il/v7/debrief2.asp?debrief=1046&utm_source=articles&utm_medium=debrief&utm_campaign=articles_debrief1046_23tip_0847102411

 

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב