דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלעד שליט- מקור תקוותנו והשראתנו- שובו וההשפעה של הימים האחרונים על ילדינו. 

מאת    [ 20/10/2011 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 1680 פעמים ]

ביום ראשון השבוע הכינה הגננת של ילדתי עם ילדי הגן כרזה ענקית המברכת את גלעד על שובו הביתה. הילדים הצטלמו עם הכרזה והתכוננו לשובו של גלעד.

הבטתי בכרזה ושוחחתי עם בתי על החזרתו של גלעד. פתאום חשבתי לעצמי- גלעד נפל בשבי לפני שהיא נולדה. היא נולדה למציאות שבה יש חייל שתמונתו מתנוססת על חולצות, בקרן של רחוב וכביש, על לוח החגים והיצירה של הגן. שהחייל הזה, נמצא רחוק וצריך להתפלל לשובו. העדרותו היתה חלק מקיומה ומהמציאות של חייה.

עוד יותר מכך, בני, הגדול ממנה, היה לפני שנתיים בגן זה. וגן הוא למד על גלעד שליט, שר לו במסיבת הסיום של הגן, דיבר עליו כל יום, וכתב בפתק ששם בכותל תפילה לשובו.

חמש וחצי שנים. חיים שלמים עבור ילדי. מציאות של ברירת מחדל שפתאום שונתה.

חשוב להבין שעבור ילדינו, סיפורו הכואב של גלעד נחווה בעיניים אחרות. אנחנו, המבוגרים, חושבים עליו ורואים את הילד הפרטי שלנו, זה שבעוד כמה שנים ילך לצבא, והפחד, הדאגה, הכאב הנורא של אביבה ונועם, מרטיטים כל נים בגופינו. המחשבה על גלעד עבור כולנו יצגה את הפחד הגדול והנורא מכל הפחדים בעולם.

אבל עבור הילדים הצעירים, אלו שתודעתם גדלה והתפתחה עם העדרותו, מבחינתם גלעד היווה סמל. סמל של געגוע, סמל של תקווה, סמל של אחווה ודאגה הדדית.

חזרתו מעלה ערכים אלו לשאלה שיש לענות עליה. שמחתינו המבוגרים והתרגשותינו על שובו, מועברת לילדים אבל צריך למצא גם דרך להתייחס לנקודת המבט שלהם ולמשמעות של שובו בעיניים שלהם, בתחושה שלהם שמשהו השתנה והם לא בטוחים כיצד מצופה מהם להגיב כלפי השינוי הזה.

בעוד אני ישבתי יום שלם מול הטלויזיה ובכיתי, כאשר חזרו הילדים הביתה, הם רצו לראות את התכניות שלהם. הם לא יכלו להבין את עוצמת הרגשות וההקלה. מבחינתם היום הזה עבר כמו עוד חג או טקס בבית הספר. בהתחלה חשבתי לעצמי כיצד הם לא מתרגשים כמוני, הרי הם חיים את הכאב של היעדרותו. אז זהו, שהם לא. הם חווים את הדברים ששביו של גלעד והדאגה הלאומית סימלו. הם חווים את האחדות בעם, את השמחה, אבל כמו שאנחנו רוצים לשמור עליהם מפני חרדה בעוצמות ששבי של בן מעוררות, איננו יכולים לצפות מהם עוצמת רגשות כמו שלנו סביב חזרתו.

חשוב לשמר את ערכי התקווה, הערבות ההדדית והאחווה בדרכים אחרות, דרך סמלים אחרים. וחשוב לא פחות שלא להתאכזב ולצפות מהם עכשיו להמשיך ולעסוק בגלעד. אולי אפילו הם ההגיוניים ותגובתם היא הנכונה- הלואי וגלעד יכול היה לחזור ולהיות דמות פרטית ואנונימית.

אבל גלעד כבר לא יוכל בעיננו המבוגרים להיות פרטי. כל עוד דור ההורים שחווה את השבי רואה חדשות, כל מעבר בחייו יסוקר, ועל כתפיו הרזות תתלה התקווה של כולנו לאחווה ולכידות בעם.

ובנימה זו, הלוואי וכולנו ללמוד מהילדים להניח לסמלים כשתם זמנם, ולהטמיע בתוכנו את הערכים ללא צורך לקדש אנשים אשר רק רוצים את חייהם בחזרה.

למאמר באתר על הספה - http://www.alhasapa.co.il/3179.asp

 

צוות אתר על הספה, משלב אנשי מקצוע טיפוליים יחד עם אנשי אינטרנט. לכולנו, חוויה מדהימה ועם זאת כל כך שונה של טיפול פסיכולוגי. לשם כך יצרנו את "על הספה" מתוך רצון לעזור לכל מי שחש אי נוחות או קושי בחייו, למצוא את העזרה המקצועית הנכונה ולהתחיל, כבר היום, במסע לקראת איכות חיים טובה יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב