דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבנה הצמיגים - כל מה שחשוב וכדאי לדעת עליו 

מאת    [ 19/10/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 5187 פעמים ]

מבנה הצמיגים – כל מה שחשוב וכדאי לדעת עליו

 

לצמיגים תפקיד חשוב ואף מרכזי עבור הרכב שלנו. צמיגים מקשרים את הרכב אל הכביש והם אלה המאפשרים לו לנסוע בבטיחות ובנוחות. צמיגים משפיעים על אחיזתו של הרכב במהלך זינוק, צמיגים משפיעים על מרחק הבלימה, הם משפיעים על אחיזת הרכב בסיבובים וכמובן גם על נוחות הנהיגה. לצמיג השפעה מכרעת על התנהגותו של הרכב, ולפעמים, גם לא לטובה. צמיגים שאינם תקינים או אינם מתאימים עלולים לפגוע באופן משמעותי בתפקודו של הרכב, ואף לגרום לתאונות דרכים. כיצד בנויים צמיגים ומה חשיבותו של כל חלק? על כך, במאמר הבא.

 

 

מבנה הצמיגים

 

צמיגים נחלקים לשלושה חלקים עיקריים: סוליה, דופן ושפה. צמיגים מודרניים נקראים צמיגים רדיאלים, נטולי אבוב פנימי. צמיגים אלה בנוים בצורה של חגורות רוחביות, רדיאליות. צמיגים אלה נחשבים הנפוצים ביותר כיום. סוג אחר של צמיגים, שאינם נפוצים כל כך, הם צמיגים דיאגונלים. צמיגים אלה מורכבים מחגורות אלכסוניות. החיסרון במבנה זה הינו חשיפתם של צמיגים אלה לעיוותים וכיווצים בעת הפעלת כוח צידי. צמיגים אלה קיימים כיום אך ורק במכונות איטיות, כמו, למשל, מכונות חקלאיות. סוג שלישי של צמיגים, הינו צמיגים דיאגונלים, בהם מודבקת חגורה לאורכו של פרופיל הצמיגים על מנת להתגבר על העיוותים והכיווצים שנוצרו. בעבר היה נהוג להשתמש בצמיגים בעלי אבוב פנימי, כשיתרונם הוא מידת הגמישות הרבה שלהם. אולם, חסרונם המשמעותי הינו כי במקרה של תקר, עוברת כמות גדולה מאד של אוויר מהאבוב אל הצמיג ויוצרת פיצוץ, שיכול להוביל לאובדן אחיזתו של הצמיג את הכביש. צמיגים מודרניים, הצמיגים המקובלים כיום, הינם צמיגים ללא אבוב, כשאחד מיתרונותיהם הבולטים הינו כי במקרה של תקר ניתן להתאים פנימית לצמיג.

 

 

החומר ממנו עשויים הצמיגים

 

צמיגים מורכבים מכמה וכמה חומרים שונים, כשלכל אחד מהם תכונות ייחודיות ושימושים שונים. אחד מהחומרים הוא הניילון. ניילון נחשב חזק ועמיד במיוחד, בכל הקשור לצמיגים. ולכן, המרכיב העיקרי של צמיגים אלה, ובמיוחד כשמדובר בצמיגים למרוצי שטח, למשל, הוא הניילון. אחד החסרונות שלו, ולכן איננו קיים בכלי רכב פרטיים, הינה כי בעת המגע שלו עם הקרקע, הוא מקבל צורה שטוחה ולא מעוגלת. רק לאחר שמתחמם חוזר לצורתו העגולה הטבעית ואפשר לחזור לנהיגה. צמיגים כוללים גם פלדה. רובדי הפלדה נמצאים מתחת לסוליה והם אלה המעניקים לה את ההתנגדות הטובה ביותר למפגעי הדרך, כמו מסמרים ועוד. ריבודי פלדה כמעט ואינם שמישים בדופן צד, שכן אינם גמישים. צמיגים כוללים גם ריון, הנחשב כרובד פופולארי ובעיקר ברכבים פרטיים והוא זה המספק את האחיזה הנדרשת ואת הנוחות המרבית בעת הנסיעה. חסרונו בא לידי ביטוי כשחומר זה בא במגע עם מים, אז הוא נפגם ומאבד בהדרגה את תכונותיו החיוביות. חומר נוסף הוא ארמיד (סיבי קוולר), החזקים פי חמש מהפלדה אולם שווים לה במשקלה. חומר זה נחשב יקר יותר.

 

 

שמירה על תקינותם של צמיגים

 

החומרים השונים מהם עשויים צמיגים אלה נחשבים לחומרים איכותיים וחזקים, אולם חלקם מאבדים את תכונותיהם החיוביות במהלך הזמן ולצד תחזוקה שאיננה מתאימה, או אי תחזוקה, עלולים צמיגים אלה לאבד מחיוניותם ולפגוע במידת בטיחותו של הרכב. תחזוקה שוטפת ובדיקתם של צמיגים אלה אחת לתקופה, החלפתם או תיקונם במידת הצורך, תאפשר לכם לנסוע בטוח יותר ונוח יותר. 

 

המאיסטרו


מומחה לצמיגים וג'נטים


www.gantim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב