איך לקדם חדשנות בארגון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לקדם חדשנות בארגון 

מאת    [ 19/10/2011 ]
מילים במאמר: 261   [ נצפה 2189 פעמים ]

 
 

המאמר הבא הוא תקציר מתוך תחקיר מתוך תחקיר מקצועי, מרוכז ומתומצת בנושא "לקדם חדשנות טכנולוגית":

כדי ליישם חדשנות בארגון, מומלץ לנקוט בצעדים הבאים:

1. הכרת שיטות חשיבה - בארץ ובחו''ל קיימות שיטות רבות לפיתוח תהליכי חשיבה יצירתית ומומחים המעבירים הרצאות וסדנאות בנושא. מומלץ להכיר את השיטות, ביניהם נמצא את שיטת SIT (ראה ידיעה 33), סיעור מוחות ומפות חשיבה.

2. קידום הגישה - עידוד תחרויות של רעיונות חדשניים והכנסת אוירה של חדשנות לארגון. עוד על קידום תרבות חדשנות בארגון, במאמר זה -                 tinyurl.com/1045-culture

3. זיהוי  תחום התמקדות - יש לאתר את התחומים ה"כואבים" ביותר לארגון מבחינה עסקית. לדוגמא, אם סביבת המחשוב בארגון היא בעיקרה מסמכים וגיליונות אלקטרוניים, רצוי להתעניין בגרסאות אופיס ולא ברישות חברתי וסרטונים ביוטיוב, שיכולים לעזור יותר לארגון המתמקד בשיווק.

4. הגדרת השאלה - רעיון יצירתי מגיע ברובו כפיתרון לבעיה מסוימת, לכן רצוי להגדיר בצורה ברורה לעובדים, שאלות רבות ככל האפשר, להן מעוניינים למצוא תשובה חדשנית.

5. חיפוש והתעמקות - מומלץ להיעזר בדוגמאות הצלחה טכנולוגית של מנמ''רים מהתחום בו הארגון עוסק, שעשויים להוות חומר גלם לפתרון ייחודי. כמו-כן ניתן לבדוק באילו פתרונות השתמשו המתחרים או ארגונים מתחומים אחרים.

6. סינון - לאחר בחינת הצעות מרובות ככל האפשר ושיתוף אנשים רבים בחיפוש הרעיונות, יש לערוך סינון קפדני ולבחור רק את הטובים, המבטיחים והישימים ביותר שיתאימו לארגון.  

7. פיילוט ניסוי - לאחר בחירת הפיתרון הרצוי, מומלץ לבצע פיילוט ניסוי לבחינת התאמתו לארגון וצמצום הנזק במידה והפיתרון איננו מתאים. לצורך כך יש לתחום את הניסוי בזמן ומקום, לבחור שיטת יישום והטמעה, לגייס צוות מתאים שיסייע בכך, ולבסוף לבחון את תוצאות הניסוי.

עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור:

http://www.pcon.co.il/v7/debrief2.asp?debrief=1045&utm_source=articles&utm_medium=debrief&utm_campaign=articles_debrief1045_43tip_0954101911

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב