דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארוחת צהרים במערה - חוויה מעולם קדום 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2494 פעמים ]

השבוע היו לנו אורחים מקנדה ורצינו להראות להם משהו ממש אוטנטי. משהו שלא יוכלו לראות בקנדה ולא בשום מקום אחר בעולם. הרמנו טלפון לג'אבר והזמנו את עצמנו לארוחה בדואית עשירה ומלאה במערה שבנה בכפר דרג'את. ג'אבר אומנם מכניס אורחים ונעים הליכות אך את הארוחות הבדואיות המיוחדות ואת והכנסת האורחים הנעימה למערת הוריו הוא עושה כחלק ממיזם תיירותי מדהים שבנה לפני כמה שנים.

ג'אבר הוא תושב הכפר דרג'את השוכן למרגלות הר עמאשא מערבית לערד סמוך לכביש 31 בואכה ערד. אז אם החלטתם לבלות סוף שבוע בצימר בדרום ולא נכנסתם לבקר במערה של ג'אבר הרי שלא מיציתם את החוויה המדברית והבדואית שהנגב יכול להעניק לכם.

במערה שבהר תיהנו מאירוח נעים לפי מיטב המסורת הבדואית. ג'אבר או אחת מבנותיו תכבד אתכם בכוס תה המוגש בספלי תה ננסיים אשר ימתיק את סיפורי המערה. אז מה שלמדנו הוא שתושבי הכפר דרג'את כלל אינם בדואים אלא פלאחים שירדו לפני יותר ממאה שנים מהרי חברון. אבותיהם רכשו את האדמות והקימו את הכפר דרג'את. על פי מיטב המסורת של הפלאחים בהר חברון, כל משפחה חצבה לעצמה מערה וחיה בה בשקט ובשלווה. תושבי הכפר, כולם משכילים ולרובם תארים אקדמיים והם עוסקים במקצועות חופשיים. ג'בר יספר לכם שהנהגת הכפר טורחת לטפחו ומשקיעה מאמצים רבים לגיוס תקציבי פיתוח. הרצון להתפתח, להיות עצמאיים ולהתקדם הפך לאתוס ומשמש כנרטיב מוביל בסיפור הכפר דרג'את. שמענו כיצד תושבי הכפר אספו כסף להקמת גן ילדים, כיצד הם באו לשלטון ודרשו הקמת טיפת חלב ואיך השיגו מימון להקמת מיזם סולארי שמאיר את מרבית בתי הכפר. אין ספק – סיפור יוצא דופן בהוויה הבדואית בנגב.

אנו זכינו לארוחה בדואית בשרית מסורתית שהוגשה במערה. קבוצות גדולות יותר המתארחות במערה יושבות לארוחת הצהריים זוכות לארוחה בדואית אוטנטית בדיוואן בביתו של ג'אבר הנמצא בסמוך למערה. זה כמובן מעמעם את עוצמת החוויה אך האוכל טעים כשהיה. ארוחת הצהריים שלנו כללה מגלובה וממולאים (קישואים ועלי גפן), מיץ כר וכקינוח זכינו לבקלאוות מתוקות וספלי קפה ותה מתוקים. לאלו שמעדיפים להגיע בשעות הבוקר מוגשת ארוחת בוקר נחמדה ובמרכזה קערת לבנה שהוכנה במקום.

מיזם מעניין נוסף המתקיים מידי שנה בכפר דרג‘את הוא הסאמר-סקול בית הספר לערבית מדוברת. תומר כהנא – יוזם הפרויקט מספר כי מידי שנה בחופשת הפסח מתאספת קבוצה המקדישה שבוע שלם ללימוד ערבית באווירה בדואית כפרית. התלמידים מתארחים בבתים של תושבי המקום וחווים את חווית הכפר במשך שבוע אחד. אין ספק, מיזם מרתק.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב