דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרה טיפים לחיי נישואין טובים: 

מאת    [ 16/10/2011 ]

מילים במאמר: 1323   [ נצפה 2746 פעמים ]

שנת זוגיות טובה לכל הזוגות הנשואים (או זוגות ותיקים, מכל סוג, שחיים יחד ללא נישואין).

לכבוד השנה החדשה קבלו במתנה ממני עשרה טיפים לחיי נישואין טובים!!

יתכן שאת חלקם כבר שמעתם או קראתם, יתכן שלא אחדש לכם דבר אך לעניות דעתי, מדובר בטיפים שתמיד כדאי לקרוא שוב ושוב מחדש, בכדי להפנים ולזכור ליישם אותם בחיי היומיום העמוסים שלנו..

 

1. לא לוותר על סקס –  חושבים שכל הזוגות עושים את זה 2.3 פעמים בשבוע בממוצע? תחשבו שוב! זוגות רבים מכפי שחשבתם מקיימים יחסי מין בתדירות נמוכה מאוד או שישנן תקופות בהן אינם מקיימים יחסים כלל. ישנם זוגות בהם שני הצדדים בעלי רמת חשק מיני נמוכה והעדר סקס לא בהכרח מצביע על זוגיות לא טובה אך אצל רב הזוגות קיימים פערים בחשק המיני ועלול להיווצר מצב בו אחד הצדדים מתוסכל. לכן, הטיפ שלי הוא להשתדל לא לוותר על סקס, גם אם אתם שחוקים ועייפים בעקבות השיגרה ועומס היומיום. על פי המחקרים ההתעלסות מקרבת בין בני הזוג, מרגיעה, מפיגה את תחושת הבדידות, מעניקה תחושה של קבלה ללא סייג, של יחודיות, של חברות ושל מרץ נעורים.

 

2.  להקדיש תשומת לב זה לזו בכל יום -  במקום להמשיך להקדיש עוד ועוד זמן למחשב, לטלוויזיה, לפלאפון ולכל העולם הקדישו זמן יומי קצר לזוגיות. לאחר שהילדים הולכים לישון, נתקו את הפלאפונים לרבע שעה לפחות (אל תדאגו, בשביל זה יש מענה קולי וסמסים) והקדישו זמן זה לזו. גם בני זוגכם עברו חוויות היום, גם הם זקוקים לחיבוק, למגע, לשיתוף, להתענינות בשלומם ואיך עבר יומם. אל תשאירו את כל הדיאלוג הזוגי לסוף השבוע כי לאורך זמן זה עלול להוביל לשחיקה אישית וזוגית.  

 

3. להקפיד על מתן מחמאות ופידבקים חיוביים זה לזו - משחר ילדותינו אנחנו רגילים ל-"לא" ו-"אל". ("לא לעמוד על הספה", "לא לגעת בעציץ", "אל תחזור אחרי חצות", "אל תרכבי בלי קסדה" וכו') לעומת זאת, כמות המחמאות או הפידבקים החיוביים שאנו מקבלים לוקה בחסר. התוצאה היא שהתרגלנו להתיחס קודם כל ובעיקר להיבטים השליליים. זה תקף בבית הספר, בעולם העבודה (הערות של בוסים) וגם בחיי הנישואין. ובכן, חשוב לדעת שעל מנת לחוש טוב עם עצמינו ולהצית את המוטיבציה שלנו להשקעה ועשייה, עלינו לשמוע הרבה מחמאות ומעט ביקורת.

ביקורת קל לנו להשמיע באוזני בני זוגינו אך אנו נוטים להמעיט במחמאות כמו: "תודה שהכנת לי קפה", "אני מעריכה את העובדה שסידרת את הבית", "את לבושה נהדר היום", "נהניתי לשמוע אותך מקריא סיפור לילדים", "את אשה מושכת" וכו'. ניתן גם ליישם תרגילים בתחום, למשל: כל אחד לוקח דף ורושם 10 תכונות טובות על בן או בת זוגו, אח"כ משוחחים על כך. תרגיל נוסף שאני אוהבת הוא לדרג מ-1 עד 10 עד כמה אנו שבעי רצון מהזוגיות שלנו כפי שהתנהלה ספציפית היום או בשבוע הנוכחי (1 – הכי פחות מרוצים, 10 – הכי מרוצים). אם לדוגמה בחרנו במספר 3 אנו לא מתחילים להסביר ולנתח מדוע בחרנו רק במספר 3 . להפך!! אנו מסבירים זה לזו מה היה טוב בזוגיות שלנו היום, דבר שגרם לנו להעניק לה שלש נקודות שלמות!!  כלומר לשם שינוי, מתמקדים בהיבטים החיוביים בלבד ולא רואים אותם כמובנים מאליהם.

 

4. למצוא חזון משותף או תחומי עניין משותפים – נסו לחלום יחד, לחשוב מה מטרותיכם כזוג או משפחה. אילו מטרות יגרמו לכם לניצוץ בעיניים ולרצון עז להשקיע בהשגתן ביחד. זה יכול להיות מעבר דירה או בניית בית כלבבכם, מסע זוגי לחו"ל, הקמת עסק, עיסוק בתחביב משותף, הרחבת חוג החברים או כל מטרה אחרת ששניכם תרצו להתגייס למענה. החזון או העיסוק המשותף יוצר עניין, התלהבות, אנרגיה ותחושת קירבה ושייכות.

5.  להעמיד את הזוגיות בראש סדר העדיפויות – קראתם טוב, הזוגיות באה גם לפני העבודה כי בשביל מי אתם עובדים אם לא בשביל המשפחה? ומשפחה מתחילה בזוג. אם המערכת הזוגית לא יציבה זה פוגע ישירות בילדים, לכן הזוגיות צריכה לבוא גם לפני הילדים. כמובן שבתקופות בהן יש תינוק בבית יש להתגייס למענו וכנ"ל במקרים בהם אחד הילדים נקלע למצוקה פיזית או רגשית קשה אבל בשיגרת היומיום כדאי ואף הכרחי להשקיע קודם כל בזוגיות. זוגיות טובה תעשה רק טוב לילדים שלכם ואף תשפיע על עתידם בתחום הזוגי. היא גם עשויה לשמש עבורכם כבסיס לצמיחה בעבודה ובכל התחומים. 

6.  להאמין בעתיד הזוגיות גם כשאתם בתקופות פחות טובות – בכל זוגיות ארוכת טווח יש עליות ומורדות... זוגות הטוענים כי הכל תמיד טוב אצלם לאורך שנים, כנראה בוחרים בהעמדת פנים או בחיים של הכחשה ו"טיטוא הבעיות מתחת לשטיח".

 חשוב להבין שאנו לא בוחרים בני זוג במקרה. איננו מתאהבים בהכרח באדם המעניין או היפה ביותר אלא באדם שמתאים לעולמנו הרגשי. באופן לא מודע אנו יוצרים לעצמינו סביבת חיים הדומה, לטוב ולרע, לסביבת החיים בה גדלנו והתעצבנו. לכן, אם נמה לפרק את הקשר אנו עלולים לשחזר את אותו דפוס בחירת בני-זוג ואותם דפוסי התנהלו גם בקשרינו החדשים. החכמה הכי גדולה היא להתאמץ לשפר את הקשר הקיים. בהקשר זה אני אוהבת לצטט משפט של הסופרת ג'ודית ויורסט: 

  "בנישואים בוגרים אנו מודעים בהחלט שאי אפשר תמיד להיות מאוהבים זה בזה, אבל הם מאפשרים לנו, גם כשאיננו מאוהבים, גם בתקופות קשות, להחזיק מעמד עד שנתאהב מחדש".

 

7. לשמר את הרומנטיקה – אותה רומנטיקה משובבת לב שאולי הייתה בנעוריכם או בתקופת החיזור שלכם (וגם אם לא הייתה מעולם - זה הזמן לחוות אותה) עשויה להפריח את הקשר שלכם מחדש.

ניתן להשאיר זה לזו על המקרר, על הדלת או בתיק פתקי אהבה קטנים בנוסחים שונים כגון: "שיהיה לך יום מקסים!", "בהצלחה ב…" , "טלפן אלי, חתיך" , "חושב עלייך" וכד'. ניתן גם ליזום ארוחה זוגית לאור נרות, לקנות פרחים או שוקולדים, לטייל על חוף הים לאור הירח, לקנות מתנות קטנות ללא סיבה מיוחדת. חשוב להקפיד על יציאות מהנות בזוג באופן קבוע.   

    

8. להקשיב לבני הזוג -  על מנת לשמור על תקשורת פתוחה ביניכם ולמנוע שתיקות או ריבים קשים חשוב לתרגל את מיומנות ההקשבה לבני הזוג. חשוב להתעניין מדי פעם כיצד בני זוגכם מרגישים, אל תפחדו ליזום שיחות בנושא זה. כאשר בן או בת זוגכם מתלוננים כדאי להקשיב לדבריהם עד הסוף.

לא להתפרץ באמצע ולא לזלזל גם אם דבריהם מרגיזים ואינכם מסכימים איתם. אחר-כך כדאי לחזור או לסכם את מה שאמרו מבלי לומר כלל מה דעתכם על כך. בתגובה לכך, בני זוגכם ירגעו מעט. הם יבינו שהקשבתם להם, שהמסר שלהם הובן ויהיו נכונים יותר להקשיב גם לכם. עכשיו הזמן להגיב ולומר מה דעתכם על מה שאמרו. גם אם לא תגיעו להסכמה זהו פתח לשיחה בונה ולתקשורת טובה ביניכם.

 

9. לחשוב במה אתם יכולים לתרום לזוגיות – חישבו מהו הדבר, אפילו הקטן ביותר, שאתה

או את יכולים לעשות בכדי לשפר את הקשר שלכם, הצהירו על כך בפני בני הזוג ונסו ליישם זאת.

לדוגמה: לשלוח בכל יום שישי סמס עם מחמאה לבת הזוג, לשים את הנעליים במגרה כאשר באים הביתה במקום לזרוק אותן בסלון וכו'. ביחרו דבר קטן שאתם יכולים לעמוד בו ושישמח את בן הזוג. מכיוון שהצהרתם על כך מראש בפני בני הזוג, הם יוכלו לעקוב אחר הישום וידעו להעריך את המאמץ שעשיתם.  

 

10. לגוון ולהפתיע כמה שיותר - חשוב מאוד לנסות לגוון מדי פעם ואף להפתיע את בני הזוג אחרת השחיקה בזוגיות לאורך זמן היא בלתי נמנעת. אפשר לנסות להחליף צד במיטה (לא פשוט, אני יודעת, נסו בכל זאת ללילה אחד), לנקות את הבית כהפתעה לבן או בת הזוג, להתחלף זמנית בתפקידים מסוימים בבית, להוציא את הילדים בשבת בבוקר לפארק כדי לא להעיר את בני הזוג, לצאת לסקס לשעתיים בצימר עם ג'קוזי ולהרגיש כאילו אתם זוג מאהבים, לקנות שמן חם וליזום מסא'ז טוב, לצאת עם שחר לטיסה בכדור פורח וכל דבר שאינכם רגילים אליו ועשוי לשבור את השיגרה יתקבל בברכה, ירענן את הזוגיות ויצית לשניכם את הניצוץ בעיניים.

 

ועכשיו, משסימתם לקרוא את כל הטיפים ואולי אתם חשים שכל העסק "קצת גדול עליכם" - נסו לבחור בטיפ אחד או שניים שדיברו אליכם ולהבטיח לעצמכם שאותם תישמו במהלך השנה החדשה..  בהצלחה!!

גליה שדה


טיפול פרטני וזוגי (פסיכותרפיה), אימון אישי למבוגרים, נוער וילדים


  03-9241597 


050-7535254


http://www.galiasadeh.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב