דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגורט והחיידקים הפרוביוטיים 

מאת    [ 15/10/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2964 פעמים ]

היוגורט מוכר לאדם כבר אלפי שנים כמאכל טעים ומזין, התורם להתפתחות התקינה של תינוקות, ילדים ובני נוער, אך מסתבר כי ליוגורט סגולות טובות נוספות - היוגורט מסייע למנוע מחלות שונות ומקל על תסמינים של מחלות אחרות ומזרז ריפוי של פציעות וכוויות קלות. כמו כן, יוגורט טוב לטיפול קבוע בעור הפנים. לראיה, עור פניהן של הנשים בארצות הבלקן, ביוון ובתורכיה חלק, נעים וכמעט נטול קמטים, בזכות היוגורט שהן מקפידות למרוח מדי פעם על פניהן.

 

מה יש בו ביוגורט שהופך אותו למוצר בריאותי?

בתהליך הכנת היוגורט עובר החלב תהליכי חמצון המייצרים חיידקים הטובים לגוף אדם. חיידקים אלה נקראים חיידקים פרוביוטיים. זו הסיבה שאין לחשוש מהמילה חיידקים. צריך לדעת להפריד בין החיידקים הרעים – הלא הם הוירוסים והטפילים השונים המזיקים לגוף האדם, לבין החיידקים הטובים – החיידקים הפרוביוטיים – המסייעים לבניית עצמות השלד ומחזקים את מערכת העיכול.

 

מהם אותם חיידקים פרוביוטיים?

מבין אוכלוסיית החיידקים הקיימת בעולם, קיימים יותר מארבע מאות מיני חיידקים הטובים לבריאות האדם. חיידקים אלה נקראים חיידקים פרוביוטיים והם אלו המסייעים לגוף להתנגד לחיידקים המזיקים ומחוללי המחלות – החיידקים הפתוגניים. המזונות המכילים חיידקים פרוביוטיים וכן המזונות שמוסיפים להם בצורה מלאכותית חיידקים פרוביוטיים מאכלסים את המעיים ומהווים יחדיו את הפלורה של המעי או בשם אחר, מיקרופלורה. כיוון שהחיידקים הפרוביוטיים מסייעים למערכת העיכול, מוסיפים אותם למאכלים שונים, כמו לגבינת קוטג', שמנת חמוצה, לקפיר וגם ליוגורט. גם מאכלים רבים מהמזרח הרחוק מכילים חיידקים פרוביוטיים: מיסו, אותו ממרח העשוי מפולי סויה מותססים, הטמפה העשויה מפולי סויה מותססים או מבושלים והקימצ'י הקוריאני העשוי כרוב כבוש חריף. מחקרים שנעשו לאחרונה מוכיחים כי אותם מאכלים מסורתיים המכילים חיידקים פרוביוטיים מסייעים להקלה על מחלות שונות וכן תורמים למניעת בעיות בריאותיות אחרות.

 

במה תורמים החיידקים הפרוביוטיים לגוף האדם?

החיידקים הפרוביוטיים מפחיתים את רמת הכולסטרול הרע, מחזקים את מערכת החיסון בגוף ובונים את עצמות השלד. אלו הצורכים בצעירותם כמות מספקת של חיידקים פרוביוטיים מחזקים את צפיפות העצמות בגוף ומונעים את הופעתו של האוסטיאופורוזיס. בנוסף, החיידקים הפרוביוטיים מפחיתים את לחץ הדם הגבוה ותורמים להרגשה גופנית כללית טובה במיוחד.

 

מהו המאכל המכיל כמות יומית מספקת של חיידקים פרוביוטיים?

מכל המאכלים המכילים חיידקים פרוביוטיים, הן המאכלים המערביים והן המאכלים מהמזרח הרחוק, היוגורט הוא המאכל הידוע ביותר בכמות החיידקים הפרוביוטיים המרובה שלו. היוגורט מכיל כמות רבה מאד של חיידקים פרוביוטיים המייצרים במערכת העיכול אנזימים  המסייעים לפירוק מלא של המזון. כאשר המזון מתעכל היטב, הנפיחות בבטן פוחתת וכמות הגזים המצטברים לעיתים במערכת העיכול נעלמים לגמרי.

 

איזה סגולות נוספות יש ליוגורט?

כאשר מקבלים בטעות כוויה קלה, מריחת יוגורט טבעי על הכוויה עשויה להקל על הכאב הצורב ולהחיש את ההחלמה של העור הפגוע. כאשר נפגעים מכוויות שמש, נהוג למרוח יוגורט על פני העור האדמדם הכאוב. כאשר מופיעות דלקות על פני העור גם עליהן מורחים יוגורט טבעי המקרר את המקום החמים יתר על המידה. פעמים רבות יוגורט משמש כתחליף לעזרה ראשונה וכדאי למרוח יוגורט טבעי על הדלקת או הכוויה עד להגעה למוקד רפואי. בימים עברו נהגו הנשים למרוח יוגורט במקומות האינטימיים בגופן כאשר סבלו מדלקות והתביישו לפנות לרופא גבר.

רון לויני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב