דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום סטילס לשיווק מוצרים - חלק שני 

מאת    [ 14/10/2011 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 2503 פעמים ]

במאמר הראשון בסדרה זו, הצגתי את הרקע לשימוש בצילום הסטילס בעולם השיווק המודרני. מצד אחד הלקוח היום מודע כי הצילום הדיגיטאלי הפך נגיש ביותר. הטכנולוגיה אפשרה היקף אדיר של יצירה. מיליארדי תמונות מוצגות בכל אמצעי התקשורת, מאתרים, עיתונים, מגזינים, פוסטרים ועד טלוויזיה ווידאו. אולם דווקא פשטות הצילום עלולה להטעות את הלקוח של צילום המוצרים לחשוב כי בהתאם לכך ניתן להתפשר על רמת המקצוענות לצילום סטילס בתהליך הקמפיין השיווקי.

בחלק הזה של המאמר אציג את השינויים הטכנולוגיים שמשפיעים על צילום המוצרים, ואיך אתה, הלקוח יכול לנצל את אפשרויות אלה, אך לא ליפול למלכודת של שימוש לא מקצועי ביכולות.

 על מנת להבין את הכלים והשימושים, יש להבין מספר מושגי יסוד. מושגים אלה יעזרו לנו בהמשך להבין מה הטכנולוגיות והכלים הנכונים ליצירת הכלים השיווקיים אותם ברצוננו ליצור, כפי שהצגנו בחלק הראשון.

 המושג הראשון, ובוודאי המוכר מכולם הינו הקובץ הדיגיטאלי. קובץ דיגיטאלי הוא אוסף של נתונים הנשמרים במחשבים ושרתים. קבצים אלה מכילים סדרה של מספרים על פי פורמט ידוע מראש. פורמטים כאלה קיימים עבור קבצים לתמונות סטילס (הידוע בין כולם והשימושי בחיי היומיום הינו JPG, אך קיימים פורמטים אחרים לצילומים כמו TIFF אם GIF המיועדים לשימושים ספציפיים אחרים. קבצים כאלה, בפורמטים אחרים, יכולים לשמש לוידאו (MOV,MP4  ועוד) או למוזיקה MP3, WMA) וכו').

 כל אחד מהקבצים האלה ניתן להציג בעזרת תוכנה מתאימה, או בעזרת תוכנות ספציפיות, לעבד. לדוגמא במוזיקה ניתן לחבר מספר כלים שהוקלטו בנפרד ויצרו קבצים, לקובץ אחד המאחד אותם למוזיקה רב כלית. בצורה דומה, ישנן תוכנות המיועדות להצגת תמונות סטילס, אם מקומית במחשב או באתר על רשת האינטרנט, או תוכנות המיועדות לעיבוד תמונה, כמו שינוי רקע, תאורה, וכו'. התוכנה הידועה ביותר ובשימוש כל צלם מקצועי הינה PHOTOSHOP. ישנן תוכנות נוספות המאפשרות עיבוד, אך זו התוכנה החזקה אם כי מורכבת ביותר לשימוש. בהמשך אציג מספר דוגמאות לשימוש בתוכנה כזו.

כלי עיקרי בתיקו של הצלם הינה כמובן המצלמה. רוב הצילום היום מבוצע במצלמות דיגיטאליות למיניהן, אך במקרים ספציפיים עדיין מצלמים בפילם, אולם אחרי פיתוח הסרט כמעט תמיד ייסרק הסרט ויהפוך לקובץ דיגיטאלי, בו ישתמשו הצלם והמעצב.

מה הן סוגי המצלמות שבשימוש מקצועי?

למעשה בצילום המקצועי משתמשים בשני סוגי מצלמות עיקריות:

 


    • DSLR (Digital Single Lens Reflex)- מצלמה בפורמט דומה לפילם 35 מ"מ, ניתן להחליף עדשות בהתאם לתוצאה המבוקשת (רצוי לצלם בפורמט FULL FRAME, המביא לידי ביטוי מקסימאלי את יכולות העדשות). היתרון הגדול של פורמט זה הינו בגמישות גבוהה לעבודה הן בסטודיו והן בחוץ, ניתן לחבר לו עדשות איכותיות ולסנכרן ציוד תאורה חיצוני (פלאשים). מתאים במיוחד למטרות של שילוב בווידאו, ברושורים, פוסטרים, אתרים וכו'.
    • MF (Medium Format)- בשימוש כאשר נדרש צילום באיכות גבוהה יותר, מתאים בעיקר לפוסטרים בגדלי ענק וכו'. איכות העדשות גבוהה אך גמישות הצילום מוגבלת ומתאימה בעיקר לסטודיו. בדרך כלל מצלמים בפילם. קיימות אמנם מצלמות בפורמט בינוני דיגיטאליות, אך עלותן עדיין גבוהה  ביותר.

 

כמו שהסברתי, כל צילום עובר עיבוד בפוטושופ ברמה מסוימת. למעשה צילום מקצועי חייב לעבור תהליך "פיתוח" בתוכנה. אולם מטרתו של הצלם הינה ליצור תמונה מושלמת ככל האפשר עוד בשלב הצילום. אך לפעמים נדרש, עקב אילוצי שטח, לעבד את התמונה. על הצלם לקחת בחשבון עיבוד זה ולהכין את הצילום המקורי לעיבוד זה.

 עיבוד זה יכול לכלול שינויי צבע נדרשים, שינויי תאורה, שינויי כיתוב, אך לפעמים עקב אילוצי הציוד כשצילום הסטילס התבצע בשטח, ובעיבוד מאוחר יותר הועלמו הפרטים המיותרים על מנת להציג את המוצר ה"נקי".עיבודים אלה חשובים ביותר בהפקה של סרטי תדמית או סרטי מוצר, שבהם מעוניינים להציג את המוצרים בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום, בשני מאמרים אלה הצגתי את הצרכים של לקוח בצילום תמונות הסטילס, את השימושים הן בכלים שיווקיים סטנדרטיים כמו ברושור באתרים, אך גם בשילוב בוידאו, בעיקר עבור סרטי תדמית או סרטי מוצר. בחלק זה הדגשתי את הכלים שעומדים לרשות הצלם ושילובם בתהליך היצירה. אולם כמובן, קוצר היריעה איננו מאפשר לדון בכל הצרכים והכלים, ופגישה עם היוצרים (צלם הסטילס, צלם הוידאו, איש השיווק והמעצב) יוציאו את המרב מהתהליך. 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב