דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם שגיאות כתיב משפיעות על דירוג האתר שלך בגוגל? מממ... כנראה שכן! ובגדול! 

מאת    [ 14/10/2011 ]

מילים במאמר: 1234   [ נצפה 2087 פעמים ]

שגיאות כתיב (או אם להיות נחמדים, טעויות כתיב) עלולות להיות בעלות השפעה שלילית מאוד על דירוג דפי האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. לתשומת ליבך: זה לא כל מה שהגוגלים בודקים באתר שלך... וזה בוודאי לא כל מה שחשוב לך לשים אליו לב בתוכן שלך...  

 אז מה, באמת חשוב כל כך להקפיד על עברית מדויקת?

מממ... כן. כנראה. כך לפחות משתמע מדבריו של מאט כץ האגדתי, שאמר בפה מלא (בראיון וידיאו) ובדרכו החביבה, שכמות שגיאות הכתיב בדפי האתר עומדת בהתאמה לדירוג האיכות שלו (ה- page rank שלו).

וכך אומר מט כץ, בתרגום חופשי:

"כשבוחנים את הדירוג של הדף או של האתר, ועד כמה הוא ראוי להמלצתנו, הרי שהכתיבה הנכונה היא חלק בלתי נפרד מאיכות הדף. המשמעות היא שבדפים ראויים -  הכתיב והדקדוק תקינים יותר, בהשוואה לדפים המדורגים נמוך יותר או נמוך מאוד, בהם עניין הכתיב הוא ... בעייתי".

עד כאן מט כץ (אם לא שמת לב - הנה שוב הקישור לווידיאו ותמיד נעים לצפות במט מסביר). האמת היא, שגם מט כץ, דיפלומט מחונן בשירות משרד החוץ של גוגל, לא מוכן להתחייב לכך שעניין הכתיב השגוי הוא אחד מכ- 200 סמני הדירוג המוכרים של גוגל. אבל הוא בהחלט אומר, בדרכו הדיפלומטית, שזה רק הגיוני וסביר שכך יהיה. אתה הבנת את זה, ברוך?

אז מה משפיע על דירוג האיכות של גוגל?

מאז הציגה גוגל את אלגוריתם פנדה, ששם דגש גדול מאוד על תוכן ואיכות תוכן, קל מאוד להבחין בכמה שינויים שמהווים את הבסיס לדירוג האיכות שלה. למי שזוכר וגם למי שלא, כשפנדה הושק, צורפה להודעת ההשקה רשימת שאלות מנחות, שנועדו לסייע למשתמשים הנבוכים להבין מי נגד מי ומה כדאי ולא כדאי לעשות, בכל מה שקשור לתוכן. Voila (עכביש יקר, זאת לא שגיאת כתיב. זה צרפתית):


    • האם יש במאמר שגיאות כתיב, סגנון או עובדות שגויות (שגיאות = errors, לא טעויות = mistakes)?
    • האם המאמר עבר תהליך בקרת איכות, ובאיזו מידה?
    • האם התוכן הופץ במקומות רבים או הופק על ידי כותבים רבים, כך שתשומת הלב כלפיו כבר איננה ייחודית?
    • האם המאמר עבר עריכה איכותית או שהוא נראה משלומפר ורשלני כאילו הופק בחיפזון (והחיפזון, כידוע, מהשטן הוא...)?
    • האם המאמר כולל ניתוח מעמיק או מידע מעניין מעבר למובן מאליו?
    • האם היית מצפה לראות את המאמר במגזין מודפס, באנציקלופדיה (!) או בספר (קצת נסחפנו, או מה?...)
    • האם ניתן להבחין כי התוכן בדף הופק בתשומת לב יתרה ואכפתיות?
    • האם המאמר מכיל מודעות פרסום שגונבות את ההצגה ומסיחות את הדעת מהתוכן העיקרי (קצת חוצפה, בהתחשב בעובדה שאלופי הסחת הדעת עם מודעות מעצבנות שתקועות כמו עצם בגרון, הם הגוגלים עצמם, לא?)
    • האם המאמרים קצרים מדי, לא מספקים או חסרים מידע חשוב ומסייע להבנה?
    • האם המאמר מתאר את שני צידי הסיפור (בשם האיזון האקדמי הקדוש, עאלק? גוגל? הללו!?)
    • האם המאמר מספר תיאור מלא ומקיף של הנושא?

 כמי שאמונה על נושא התוכן, אני כמובן שמחה על כל מגמה שמעודדת יצירת תוכן איכותי (בוודאי בג'ונגל העליבות של הכתיבה האינטרנטית, שצומח על הקרקע המקוממת של אי מתן תמורה הולמת לכותבים איכותיים והורדת רף המחיר והאיכות גם יחד לשפל חסר תקדים). ויחד עם זאת, קשה שלא להרים פה ושם גבה נוכח הצדקנות הגוגלית, שלא לומר צביעות-משהו...

בשורה התחתונה: אלה הן ההנחיות, וגוגל היא עדיין נקודת ההתחלה של 95% מכל החלטת קנייה... אז אפשר להרים גבה (מט כץ, אגב, הוא אבי מדד הגבות), אך שווה לקרוא בתשומת לב ובוודאי - ליישם.

יופי, אז מה עושים עכשיו?

אם ברצונך להבטיח שדפי האתר שלך יזכו לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל - המסקנה היא חד משמעית: עליך להבטיח שדפי האתר שלך, והנוכחות האינטרנטית שלך, על דפיה, בכלל - מכילים תוכן באיכות גבוהה. חד וחלק. תוכן ברמה ירודה עלול לפגוע בדירוג האתר שלך, כולו.

המסקנה האופרטיבית היא כדלקמן: אם יש לך באתר מאמרים מצ'וקמקים, רשימות נטולות היגיון של מילות מפתח (כל כך פאסה...), תכנים מסחריים שכתובים בעילגות (אמרנו לשון דיבור... לא אמרנו סלנג רחוב של החבר'ה אחרי 2-3 כוסות בירה...) - העצה הכי טובה שאפשר לתת לך היא זו: קח אותם, שים אותם במקום היחידי הראוי להם (בפח), ושדרג את התכנים באותם עמודים רדודים בתוכן איכותי, שיהיה בעל ערך ורלבנטיות לאתר שלך.

גוגל הוא רק גוגל. מה חשוב באמת זה שיווק אפקטיבי באמצעות תוכן

ועכשיו, הבה נשים את עניין הפייג' ראנק בצד לרגע ונדבר "לקוחות". הרי גם הדירוג הגבוה ביותר לא יביא לך לקוחות, אם בסופו של יום הם לא ימצאו בדף שעלה בתוצאות החיפוש - באתר או בכל נוכחות אינטרנטית אחרת של התוכן שלך - את המענה האמיתי, המשכנע והיעיל לצורך שהוביל אותם לחיפוש מלכתחילה.

זאת המשמעות הכי בסיסית של שיווק באמצעות תוכן, וזה הרציונל האמיתי לתשומת הלב שגוגל מקדישה לאיכות התוכן ולרלבנטיות שלו לחיפוש:


    • לא אקדמיה ולא ציפורים - זה בהחלט לא אומר שמעתה והלאה, עלינו לכתוב מאמרים אקדמיים ברומו של עולם (שאף אחד כנראה לא באמת יקרא), רק כדי לרצות כמה עכבישים טעוני טיפוח עם בעיות של הבנת הנקרא (מט כץ, למשל, מציע לדרג את רמת התוכן בהתאם לרמת קהל היעד, ו/או להבהיר בצורה ברורה מה השפה שבה הוא נכתב, כדי שאפשר יהיה להעריך אותו בצורה נכונה...)
    • בלי שגיאות כתיב (כבר דיברנו על זה, לא?) - זה כן אומר ששגיאות כתיב מעבר למקובל בשפת הדיבור (תחביר שיחה ולא כתיבה מכופתרת עם צוואר חנוק), משפיעות גם על התרשמות הלקוח הפוטנציאלי
    • תשומת הלב נמצאת בתשומת הלב - זה אומר שכדי שאנשים ירצו להתחבר אליך - הם חייבים להרגיש שהלכת את האקסטרא מייל בשבילם: במחשבה, בתשומת הלב, בבדיקת הפרטים הקטנים, בהגהה האחרונה, בכל. כי אם אינך מכבד את המילה הכתובה שלך – למה שמישהו ירצה לכבד אותך ולהקשיב לך בכלל?
    • ספציפי זה הכי, אחי - זה בהחלט אומר שהתוכן שלך חייב להיות בעל ערך, מעניין, משכנע, מדויק ומקיף. אגב, ככל שיהיו בו יותר סטטיסטיקות, מספרים מדויקים ומחקרים ספציפיים, כך תעלה האפקטיביות השיווקית שלו עבורך
    • עריכה מקצועית? אוי, כמה שזה חשוב - זה בוודאי אומר שכדי שהתוכן שלך יקבל את התהודה הראויה לו - הוא חייב עריכה מקצועית וממקדת של עין מקצועית חיצונית. רק עין מקצועית חיצונית תראה את הדברים שלך כמו שהקוראים שלך יראו אותם, ולכן תוכל לבחון אותם מהפרספקטיבה הנכונה ועל פי פרמטרים רציונליים, ולא רק ממעמקי הרגש (כמוך) 
    • איש שיווק? דבר שיווק! - ולבסוף, גוגל או לא גוגל, התוכן שלך צריך לדבר שיווק, אבל להניע את הקוראים בלי לדחוף להם, ולהפוך אותם למעריצים בלי לדפוק על החזה "אני אני אני..." ובלי לפמפם להם כמה העסק שלך או המוצר שלך הם "הכי-הכי". עליך לעשות זאת בשקט, בחוכמה, ועל ידי חיבור נכון ומדויק בין הבעיה שלהם, לבין הפתרון שיש לך להציע לבעייתם.

התשובה היחידה היא שיווק באמצעות תוכן

רק תוכן שנכתב באוריינטציה של שיווק באמצעות תוכן - עונה על כל הדרישות, גם של גוגל וגם של קהל היעד שלך.

אם עדיין לא הסברת לעצמך למה פתאום הפכנו כולנו לכותבי תוכן כפייתיים תחת כל עץ אתר רענן ובכל כיכרות הרשת – זה לא כי אחזה בנו קדחת פוליצר עונתית. הסיבה היחידה היא שהתוכן הפך להיות הכלי השיווקי הראשון במעלה, או כמו שאומר סת' גודין, גורו השיווק מס' אחת בעולם: "שיווק באמצעות תוכן הוא למעשה השיווק היחידי שעדיין נותר". כדי שכל התוכן הזה באמת יוביל אותך בדרך הנכונה אל הגשמת היעדים השיווקיים שלך -  חשוב לעשות אותו כמו שצריך. אופטימיזציית תוכן על פי הכללים והמצוות של גוגל – היא רק מרכיב אחד מתוך מרכיבים רבים והכרחיים להצלחת התוכן שלך ככלי שיווקי.

כדי להכיר את כל הכללים ולהתחיל ליישם להצלחתך, אני מזמינה אותך להירשם עוד היום (מה זאת אומרת עוד היום... עכשיו... הרגע... כבר!) לקורס האינטרנטי החינמי שלי לשיווק באמצעות תוכן, ולהתחיל לראות תוצעות. אופס... תוצאות (העכבישים האלה...). בהצלחה!

תודה לאקסנדרה על ההשראה.

שמי עידית נעמן ואני מומחית לשיווק באמצעות תוכן. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק באמצעות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת בעלי עסקים  להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את רווחיות העסק. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.aocm.co.il/ ולהירשם לקורס האינטרנטי החינמי לשיווק באמצעות תוכן, בו תלמד ב- 10 שיעורים קצרים וקלים ליישום, איך להפוך את הידע המקצועי שלך לאיש המכירות האפקטיבי ביותר בעסק שלך. המטרה שלך היא לכתוב כדי להרוויח!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב