דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת צימר - סוף מעשה בבדיקת כדאיות תחילה 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 4009 פעמים ]

דרך נחמדה להתפרנס מהבית היא הקמת צימר וניהולו. לאנשים שאוהבים לארח מזומנת חוויה מיוחדת במינה שהכנסה נחמדה בצידה. מאמר זה יסקור בקצרה את השלבים המקדמיים לכניסה לעולם הצימרים.

לפני שמתחילים להשקיע זמן וכסף בבדיקת הנושא עליכם לבחון עד כמה מתאים לכם להפוך לבעלי צימר. זהו עיסוק שדורש מחויבות גבוהה לאורך מרבית עונות השנה, עבודה יומיומית של ניהול, ארגון, הכנת ארוחות בוקר, ניקיון, קבלת הזמנות, שיווק, פרסום, הצגת הצימר לאורחים וכדומה. . אז אם אתם מתחברים לעניין ויש לכם רצון (וגם יכולת) לתת שירות, אם אתם מסוגלים לנהל עסק, ומעט כסף זמין אז המשיכו לשלב הבא.  

הצעד הראשון שיש לבצע לאחר שהחלטתם שמתאים לכם להפעיל צימר הוא בדיקת כדאיות ראשונית. בשלב נאסוף נתונים ונגדיר אינדיקטורים שישפכו אור על הכדאיות הכלכלית של המהלך. במסגרת תהליך זה כדאי לבחון מהם אחוזי התפוסה המקובלים בענף עבור האזור המיועד, מהי התחרות באזור, מהן החלופות הקיימות באזור, מהי העונתיות המקובלת באזור, מהם המושכנים הקיימים באזור ומהם האפשרויות להקמת הצימר.

את אחוזי התפוסה באזור ניתן ללמוד מפרסומים של הלמ"ס. אך יש לזכור שאחוזי התפוסה הרשמיים אינם משקפים בהכרח את התפוסה האמתית שכן חלק מהעסקאות אינן מדווחות לשלטונות המס וממילא לא נלקחות בחשבון. רצוי להשלים  מידע ממקורות שאינם רשמיים –כאן נדרשת תושייה ומחשבה מקורית. עבור צימרים בדרום הארץ אחוזי התפוסה נעים סביב ה- 30% עד 50%. רצוי להוסיף 10% עד 15% מעל הנתון הרשמי כדי להעריך את אחוזי התפוסה האמתיים.

התחרות באזור ורמת המחירים הם נתונים גלויים וניתן לאוספם  בצורה סיסטמתית. כמה טלפונים וכמה ביקורים מתועדים בצימרים באזור המיועד  יצטברו לבסיס נתונים שיאפשר הבנה של השטח, רמת המחירים, רמת האיכות, רמת השירות וכדומה. יש לזכור כי רמת הביקוש  שונה מאזור לאזור, גם אם הם סמוכים מאוד זה לזה. כך שהקשה מאזור אחד למשנהו צריכה להיעשות בזהירות ובשיקול דעת.

מידע נוסף שניתן להסיק מהסקר הוא פלח השוק הצורך שירותים באזור וכן העונתיות המקובלת באזור. כדאי לזהות מאפיינים בולטים של הביקוש כמו אוכלוסיות רוכבי אופניים, ג'יפאים, משפחות, או לחילופין תיירות מרפא, תיירות עסקית וכדומה. בנוסף, יש להבין מהם חלופות האכסון סמוכות לאזור גם אם אינן מתחרות באופן ישיר. לדוגמה למי ששוקל להקים צימר בערד, כדאי שייקח בחשבון את רמת מחירי בתי המלון בים המלח שכן במקרים רבים ההפרש הוא פרמטר חשוב לקבלת ההחלטה בקרב הלקוחות.

פרמטר נוסף הוא הבנת המושכנים הקיימים באזור. במקרים רבים שיקולי בחירת הצימר קשורים מאוד במושכנים כמו  אתרי תיירות סמוכים, אטרקציות פעילות, אירועים במהלך השנה וכדומה.

לבסוף, במסגרת הבדיקה הראשונית, יש לסקור את היצע המבנים המתאימים באזור. הבדיקה צריכה לקחת בחשבון את גודל המבנה, גודל השטח, מיקומו, אפשרויות הבניה והיתרי הבניה הקימים וכן לבדוק אם ישנה מגבלה על הקמת צימר באזור. לדוגמה בערד ישנן שכונות שבהן חל אישור להקים צימר. התעלמות ממגבלות אלו חושפת את העסק בפני סיכון של הוצאת צו סגירה בעקבות תלונת שכנים או בגלל מפגע כלשהו

את הבדיקה הראשונית ניתן לבצע לבד או להיעזר ביועץ מקצועי. מומלת מאוד לשתף בתהליך יועץ עסקי שייבחן את המידע בצורה מקצועית יותר, ישאל שאלות ויאיר נקודות חשוכות. יחד עם זאת הרבה יועצים  מבקשים מעורבות רבה של הלקוח כך שבכל מקרה חלק גדול מאיסוף המידע נעשה על ידכם ולא ע"י היועץ.

מדינת ישראל  מסייעת ליזמים בביצוע בדיקות כדאיות באמצעות חממת התיירות. ניתן להגיע לחממת התיירות באמצעות מט"י, בעזרת היועץ העסקי או באופן ישיר.  חממת התיירות מסבסדת 75% מעלות הייעוץ. עפ"ר נדרשות לשם בדיקת כדאיות כ- 20 שעות עבודה שעלותם היא 4,000 ש"ח מתוכם המדינה מממנת כ 3,000 ש"ח.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב