דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מחירון דירות וכיצד הוא מחושב? 

מאת    [ 11/10/2011 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2838 פעמים ]

כמו רכב, אבל לא בדיוק

כל מי מאיתנו שקנה רכב אי פעם, יודע שנקודת ההתייחסות למחיר המבוקש על ידי בעלים של רכב תמורתו, היא המחירון. ישנם כמה "מחירונים" פופולאריים המציעים מחיר שמהווה את הסנטדרט עבור רכב מייצור מסוים, מספר הידיים שעבר ושנת הייצור. ישנם הרבה מאוד מצבים בהם רכישת רכב תהיה במחיר נמוך ממחיר המחירון (בהתאם לליקויים ברכב שיש לתקנם כדי להביאו למצב תקין, למשל) ובמקרים נדירים במיוחד יהיו מי שיסכימו לשלם מחיר מעל המחירון (בהתאם לשיפורים מיוחדים אשר ביצע בעל הרכב ברכב). דבר דומה לזה עושה מחירון דירות עם דירות.

כל עסקה במקרקעין טעונה רישום ומלבד זאת גוררת עמה גם לא מעט "אירועי מס". מלבד עלויות העסקה הרגילות, הנובעות מניסוח הסכם המכירה, מימון הרכישה, פערי תיווך וכו', הרי שיש לא מעט מסים שצריך לשלם בעקבות כל מכירה ואפילו קנייה של דירה. ישנם כמובן פטורים שונים המוענקים לבעלי נכסים המוכרים דירות וכן לרוכשים – אולם כדי לחשב את אחוז המס הנכון, יש אינטרס גדול לשני צדדי המכירה כי הדיווח אל רשויות המס יהיה מדויק.

את הנתונים האלה, אודות מחיר העסקה בפועל, המועברים והמדווחים אל רשויות המס אוספים אתרים המציעים מחירון דירות, ובאמצעותם מציעים האתרים את המחירון. משמעות הדבר כי הנתונים הם לרוב מדויקים למדי.

  אם כך, מה שונה בין מחירון דירות למשנהו?

אופן חישוב המחיר המהווה את הסטנדרד יכול להשתנות בין אתר מחירון דירות אחד למשנהו. המחירון אמור הרי לשקף את המחיר הנוכחי של נכס, לאחר התאמות. אופן ביצוע ההתאמות הוא שונה בין מחירון דירות אחד אל מחירון דירות אחר. אולם אל חשש: טבעי שכך יהיה הדבר, והפערים האלה בין מחירון דירות אחד למשנהו יכולים לסייע לכם להבין טוב יותר את המחיר של נכס מסוים באיזור מסוים בהקשר למחיר המבוקש. בעצם, על ידי סריקה של מספר אתרי מחירון דירות שונים נוכל לקבל תמונה מהימנה יותר של המצב באיזור מסוים והמחיר עבור דירה בגודל מסוים וכו'.

הסתייעות בשירות מחירון דירות הוא כלי מן המעלה הראשונה, כדי להבין נכון את המחיר ולדעת האם מדובר במחיר הוגן או שמא במחיר "מנופח" שלא כדאי לנו לשלם. באתרי מחירון דירות שונים ניתן לקבל גם סקירה של מחירי דירות לפי שנים, ואז נוכל לקבל תמונה ראשונית של המגמה של מחירי הדירות באיזור מסוים.

כך או כך, אם אתם מחפשים דירה להשקעה ברור, כי מחירון דירות הוא כלי חיוני כדי להבין את המחיר המוצע ועד כמה הוא ריאלי יחסית לנכס. אף אחד מאיתנו לא הופך למומחה לענייני מקרקעין רק בשל העובדה שהוא מחפש נכס; אתרי מחירון דירות מאפשרים לנו, עם זאת, לקבל את הנתונים הדרושים לנו בצורה נוחה ומהירה.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות, צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב