דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בפייסבוק - הפנים החדשות של שיווק באינטרנט 

מאת    [ 10/10/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2029 פעמים ]

הרשת החברתית פייסבוק חוללה בשנים האחרונות מהפכה בעולם האינטרנט, שאת השפעותיה ותמורותיה המלאות עוד טרם ראינו. הרשת החברתית הזו העיפה את המתחרות שלה לכל הרוחות והפכה את עולם הרשתות החברתיות מעולם נישתי מדשדש לגורם מרכזי ברשת. השמועות אומרות שבארה"ב, מולדת האינטרנט, פייסבוק כבר עבר את גוגל כעמוד הבית הפופולרי ביותר ואם זה לא קרה כבר, הרי שבקרוב מאוד פייסבוק יהיה פתוח על יותר צגי מחשב בעולם מכל אתר אחר. לגורם כל כך דומיננטי ברשת, יש כמובן גם פן שיווקי. שיווק בפייסבוק הוא עניין שונה מאוד בפרסום קלאסי ברשת או מקידום במנועי חיפוש. בתחום עדיין בחיתוליו ומתפתח באופן מתמיד ולכן המובילים בו הם אלה שקשובים למגמות ולטרנדים החדשים ומנצלים אותם במועד.
סוכני שיווק
שיווק במנועי חיפוש למשל, מבוסס על המפגש בין הקריטריונים שקבעו בגוגל לאיכות ורלוונטיות, למאמצי הקידום של גופים מסחריים. בפייסבוק לעומת זאת, מרבית הכח השיווקי עובר דרך הגולשים, שמשמשים כמעין סוכני שיווק, הרבה פעמים שלא בידיעתם. הבשורה הטובה היא שכדי להפיץ מסרים שיווקים ברחבי הרשת, הם צריכים בדרך כלל להיות חכמים, מתוחכמים, מעניינים וכדאים לגולשים.
תעשו לי לייק!
המודול 'לייק' (Like ) הוא כנראה ההמצאה הגדולה ביותר של פייסבוק, אולי אפילו היחידה, אבל הוא כבש את את הרשת לחלוטין ומשרת היטב, לצד הבטים חברתיים, אינטרסים מסחריים. כל מי שלחץ לייק על תוכן שיווקי כלשהו, מקשר את עצמו אוטומטית לגורם שמאחורי התוכן, עד שיחליט אחרת, כלומר הוא נכנס למעין רשימת תפוצה של אותו מותג וכל קשר בניהם גם יוצג לחברי הפייסבוק שלו.
קבוצה או עמוד אוהדים?
יש היום שלוש דרכים מרכזיות להפיץ מסר שיווקי בפייסבוק : דרך חברות עם אדם שמפרסם את המסר ישירות או עם מישהו שמפיץ אותו באופן עקיף, דרך עמודי קבוצה ודרך עמודי אוהדים. הקבוצות ועמודי האוהדים שניהם אמצעים לא רעים לפרסום מבצעים וקופונים ולשמירה על קשר עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים. בשניהם ניתן לשלוח הודעה לכל החברים ולפלח את החברים לתת קבוצות. בחינה מעמיקה יותר של ההבדלים בין שתי אפשרויות השיווק הללו מוצאת יתרונות וחסרונות לשתיהן. בעמודי אוהדים יכולים לצפות בכל התכנים גם גולשים מתעניינים שאינם חברים. מאידך, מקבוצות פייסבוק ניתן לשלוח הודעות לחברים והם יכולים להעביר אותם אוטומטית לכל חבריהם – כך שיכולת ההפצה הויראלית שלהם גבוהה יותר משמעותית. בנוסף, האופציה להעשיר את עמודי הקבוצה באפליקציות וחידושים יותר גמישה מבעמוד האוהדים.
תוכן מבוסס עניין
עם התחזקות מעמדו של שיווק באינטרנט שיווק בפייסבוק משתלב באופן מושלם עם המגמה שקיימת בשוק הפרסום כבר מספר שנים, של מודעות גבוהה של הצרכנים לפרסום בוטה וגלוי ונטיה להתעלם ולהיות אדישים אליו. שיווק בפייסבוק, כשיווק המתבסס על יחסי גומלין חברתיים, נדרש לגלות יצירתיות ותחכום רבים יותר מבאנרים פרסומיים מהדור הישן. כדי לקבל לייקים למטרות שיווקיות המסרים צריכים להיות מוצגים בצורה מעניינת ולא פחות חשוב בעלי ערך אמיתי (בדמות מבצעים הנחות וכדומה) לגולשים.

ווב פלאס שיווק באינטרנט - בניית אתרים, קידום אתרים, כתיבת תוכן לאינטרנט בעברית ובאנגלית ותרגום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב