דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין שיעול אצל תינוקות וילדים לרוח, רוחניות וזיהום אוויר 

מאת    [ 10/10/2011 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2641 פעמים ]

 

אם איכות החיים ומצב הבריאות של התינוק, או הילד שלכם, הוא נושא חשוב עבורכם – אולי כדאי לשים לב למשמעויות שמעלה לפנינו יום אחד ויחיד בשנה. מידי שנה הוא מספק חומר רב למחשבה מעמיקה, מי בתפילה וברוח, ומי בחומר. עבורי הוא מעניין במיוחד, מכיוון שבאופן מסורתי ועקבי נראה שככל שהמשמעויות העולות ממנו חשובות יותר – כך גם ההתעלמות מהן.
זהו תחום מסתורי שלכאורה אינו נראה לעין, אבל יש לו השפעות מרחיקות לכת על בריאות הילדים שלנו: על עירנות וגם עייפות כרונית, מיומנויות חשיבה והסקת מסקנות, שיעול של תינוקות, קשיי נשימה אצל ילדים ובוגרים (אפילו אסטמה של ילדים מקושרת אליו), הפרעות שינה ואפילו בעיות לב וכלי דם, סוכרת, השמנה ועודף משקל.

אם כך, מהו אותו גורם מסתורי ?

לפניכם כמה נתונים עדכניים אשר עשויים לספק חומר למחשבה:

גם במהלך יום הכפורים השנה נמדדה איכות אוויר טובה מאוד בכל תחנות הניטור שמיקם המשרד להגנת הסביבה ברחבי הארץ. תיכף עם כניסת היום נרשמה ירידה דרמטית בכמויות של תחמוצות החנקן. למי שעוד לא פגש את הנושא, הנה הסבר קצר: הרמות של התחמוצות האלה באוויר מקובלות בתור סמן עד כמה חמור זיהום האוויר שמקורו בכלי הרכב. אלה אשר נוסעים בכבישים, תקועים בפקקים, או חונים כשמנועם פועל בערים הגדולות: גוש דן, חיפה וירושלים.

באזור גוש דן, לדוגמא, נמדדו לאורך יום הכפורים ריכוזים של תחמוצות החנקן בכמויות שבין אחד לששה חלקים לביליון (או חל"ב, בקיצור). לעומת זאת, מוקדם יותר, בבוקרו של ערב החג הגיעו הריכוזים עד כדי 94 חל"ב !
בדומה לכך גם במרכז העיר ירושלים, שבה נרשמו ריכוזים נמוכים לאורך ערב יום הכיפורים וגם בחג עצמו. בחיפה התחתית צללו ריכוזי תחמוצות החנקן מ 174 חל"ב, בשעות הערב של ערב יום הכיפורים, ל 4.8 חל"ב ביום הכיפורים עצמו  !

השינוי המדהים הזה ברמות נמדדות של זיהום האוויר הוא תופעה חריגה בכל קנה מידה עולמי. ההסבר היחיד והברור שנמצא לתופעה הייחודית הזאת, מגיע מן ההבדל הגדול בפעילות של כלי רכב במהלך יום הכיפורים, בהשוואה לכל יום אחר במהלך השנה. פירושו של דבר, שאמנם יש יותר אופניים בכבישים, אבל מה שיוצר את ההבדל הגדול ביותר לנשימה של כל אחד ואחת מאיתנו הוא – כלי הרכב שאינם נוסעים ואינם מפעילים את מנועיהם !
מכאן, קל להבין את גודל הזעזוע שחש כל מי שעוקב אחר נתוני בתי החולים בגוש דן (אשר מדווחים על תמותה של יותר מאלף איש בשנה מסיבות שמקורן זיהום אוויר, וזה בגוש דן לבדו !!!) – כדי ליצור שינוי מורגש ומשמעותי באיכות האוויר, למנוע ולהקטין בעיות בריאות ומחלות - כל מה שצריך הוא להקטין את כמויות כלי הרכב ואת הפליטה שהם מפזרים סביבם כמקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות.

איזה בעיות ניתן למנוע, או להקל עליהן, בדרך כזו ?
אם להסתמך שוב על ממצאי בתי החולים, וגם על אלה שמפרסמים "הקואליציה לבריאות הציבור" ודו"ח "נציבות הדורות הבאים": שיעול יבש, שיעול אצל תינוקות, אסטמה של ילדים, סוגי סרטן שונים ובמיוחד סרטן השד, בעיות לב וכלי דם, בעיות הורמונאליות, כולל הבדל משמעותי בילודת בנות לעומת בנים, שינויים בהתפתחות המינית הרגילה, סוכרת, השמנה ועודף משקל. מדהים, לא ?

שימו לב, שכל המוזכר כאן לגבי ירידה משמעותית מתייחס אך ורק לסוג אחד של זיהום אוויר - תחמוצות חנקן. זאת, מכיוון שחלקיקים אחרים אשר גורמים לזיהום אוויר שוהים באטמוספירה זמן ארוך יותר (אפילו שבוע - שבועיים) עד שהם נעלמים. החומרים המרחפים האלה כוללים מגוון גדול של מה שנקרא "חלקיקים נשימים עדינים". ביניהם, גורמי זיהום ומחלות חמורים כמו חלקיקי אבק, חתיכות זעירות שנפלטות משריפה של גזם ופסולת ניילון, טיפות חומרי הדברה וריסוס, פסולת של מפעלי תעשייה ועוד.

לאיזה נזקי בריאות נוספים גורם זיהום האוויר על פי המחקרים האחרונים ?
המשיכו כאן לגלות איך גם אתם יכולים לשפר בעיות בריאות שמקורן זיהום באוויר ולמנוע במהירות

 

 

 

href="mailto:nerianetser@gmail.com">נריה נצר, מומחה לרפואה סינית ומדריך לשילוב של אדם - סביבה - וטכנולוגיה מתקדמת בארגונים ומוסדות בישראל ובעולם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב