דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מנצחים במאבק בקלוריות - לתמיד! 

מאת    [ 10/10/2011 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 2559 פעמים ]

אם את כמוני (כמו שהייתי עד לפני 25 שנים), את בוודאי יודעת איך זה להרגיש אי-שביעות מתמדת עם הגוף שלך, איך זה לא לאהוב, או אפילו לתעב את האכילה ללא שליטה שלך. ומעל הכל, את יודעת איך זה מרגיש כשאת לא יודעת איך לשנות את המצב.

מנסיוני האישי אני יודעת, שאולי גם לך אין מושג איך להצליח במאבק בקלוריות, באוכל המשמין שאת אוהבת, ויתכן שהתייאשת כבר מלמצוא לו פתרון-אמת.

אני יודעת כי זה מה שלי קרה. ואז, משגרה של הסתכלות פסימית ו"קורבנית" על החיים, עם בולמוסים ואכילה בלתי נשלטת וביקורת תמידית על עצמי ועל גופי, יום אחד אמרתי לעצמי שמספיק, שהכל צריך להשתנות, שיש את כל הסיבות שבעולם למצוא פתרון לבעית המשקל שלי ולאכילה שלי. חשבתי שהשינוי קשור ותלוי ברמת הסיפוק בחיי – שכמעט לא נוכח בחיי עד אז, ושאני חייבת חייבת לחפש איך לעשות את השינוי הזה, גם אם אינני יודעת עדיין איך זה יקרה.

כשאני חושבת על מה גרם לי לעשות צעד כל כך לא אופייני לי עד אז, ומה זה דרש ממני, אני יכולה לומר בפה מלא, שהיה לי רצון עז מאד לשנות מצב שלא יכולתי לסבול אותו עוד! להשתחרר מהסבל מבעיית המשקל שליוותה אותי 20 שנה! לשם כך הייתי צריכה, בדיעבד אני יודעת, לאמץ את המחשבה, שהעבר הוא לא בהכרח סימן לעתיד.

זה ההסבר היחיד שיש לי כדי להסביר את התעוזה והנחישות שהפגנתי כדי לעשות את הדרך שעשיתי, מבלי שהיתה לי כל הבטחה שאצליח. ההבטחה, הרי, יכולה להגיע רק עם ההצלחה עצמה.

בשנת 1980, הייתי אז בת 28, כבר 15 שנה במאבק לשמור על משקל יציב ואכילה שפוייה - עשיתי צעד ראשון - קורס ראשון מסוגו עבורי, שאיפשר לי לשאוב כוחות ראשונים להכיר באפשרות "לעצב את חיי כרצוני", במקום להכנע להתנייות העבר, וכך גם התחלתי לפעול. אך עדיין המשכתי לסבול מיו-יו במשקל ואכילה ללא שליטה, יאוש טוטאלי וחוסר תקוה בסיסי, ולכן המשכתי לחפש פתרון מספק. ולא הרפתי.

אפילו בתוכנית של  OA- ארגון האכלנים הכפיתיים לא הסתפקתי, למרות שיש בה ערך רב, אך לא הפתרון אותו חיפשתי.

אני חיפשתי את הדבר הטוב ביותר, שישחרר אותי מהאכילה הרגשית והבולמוסים שלי, שישחרר אותי ממלכוד הדיאטות והביקורת המתמדת שהיתה לי לגבי עצמי ולגבי גופי, ושיבטיח לי פתרון אמיתי ויציב - שיבטיח לי, והפעם לתמיד, שקט מלא מהתעסקות באוכל, באכילה, במשקל ובמראה שלי, שיבטיח לי רוגע לגבי האכילה וכל דבר שאני אוכלת, ואם אפשר, שגם יבטיח לי גיזרה שמשמחת אותי. אז כבר שיערתי, שפתרון כזה גם ישפיע באופן משמעותי על איכות חיי בכל התחומים.

חיפשתי עד שמצאתי!

איך? כבר אמרתי שהייתי נחושה למצוא את ה"שומרי משקל" שלי, ולכן, כשפגשתי גישה שעוד לא ניסיתי, "הלכתי על זה" ללא היסוס. ידעתי שאין לי מה להפסיד (חוץ מקילוגרמים), ורק מה להרוויח - איכות חיים.

הגישה שמצאתי היא The No Diet Approach – גישה להרזיה ללא דיאטה, אחרי שעשיתי בעצמי את התהליך, ב- 1985 ויצאתי, בשמחה רבה ובהתפעלות אין קץ, ל"חופש" שלי, הייתי כ"כ חדורת אמונה בדרכי זו, שלתומי חשבתי, שכל מי שסובלת מהאכילה והמשקל שלה כמוני, תפסיק לעשות דיאטות תראה את הפוטנציאל הטמון בבגישה זו ותרצה מייד לצאת ל"חופש" שלה, כמוני.

בהתחלה זה הפתיע אותי שזה ממש לא כך. שלמרות שהרעיון – להיות חופשיה מדיאטות - מעורר תגובות נלהבות ותקווה בחלק גדול מהשומעות, הוא גם מעורר לצידן תגובות סקפטיות וחשש רב, והצטערתי להווכח עד כמה נסיונות העבר הלא מוצלחים של רבות מכתיבים להן את "מה אפשרי" עבורן היום, ומותירים אותן עם הרצון העז לעשות את השינוי – אך ללא מוטיבציה לתת סיכוי לעצמן, להתעלות מעל חווית כשלונות והתנייות העבר, ומבלי לנסות שוב, עד שיצליחו.

אני מבינה את זה. גם אני, עד שנרשמתי לקורס הראשון להתפתחות אישית שעשיתי מימי, שבוודאות שינה את חיי(!), עברו הרבה שנים של סבל.

אם אני יכולה להיות עבורך "אשת בשורות", לרגע, חשוב לי להביא גם לך את הבשורה: שזה  אפשרי! כך שאם מאסת בדרך שהלכת בה עד הלום, ואת מוכנה לשנוי - חשוב לי לומר לך, באופן אישי: זה אפשרי!

מה שאיפשר לי, ואני מאמינה שיכול לאפשר לך את הגשמת החלומות, המטרה או הפתרון שאת מחפשת, זו ההחלטה לא לוותר על עצמך. לא לתת לחוויות העבר להכתיב את מה אפשרי עבורך היום ובעתיד, ולא להפסיק ולא לשקוט עד שאת מגשימה את רצונך.

 

הנה נקודת מבט למחשבה, אותה אני מקפידה לשנן לעצמי בכל הזדמנות: הפגיעות והכשלונות שספגת בעבר חלפו ונעלמו. הזמן והנסיבות השתנו וגם את השתנית. חקירת התנהלות התודעה מגלה, שהמידה בה את מניחה לחוויות העבר להשפיע עלייך תלויה רק בך.

 

אני לא אומרת שכשלונות העבר והסבל שליווה אותם לא היו אמיתיים ו/או קשים. אני רק אומרת, שהדאגות והחששות המקובעים שלנו באותם נסיונות, גורמים לנו ליצור ציפייה לכך, שאותם כשלונות יחזרו על עצמם. כי ציפיות עלולות לעצב את האופן שבו אנחנו חווים את המציאות (כמו נבואה שמגשימה עצמה).

 

 

 

 

ד"ר אופירה שאול, נטורופתית ומוסמכת לרפואה סינית, מאסטר אווטר®, בוגרת קורסים רבים להתפתחות אישית מזה 30 שנה.  את שיטת חופש מאוכל® פיתחה בשנת 1993 בעקבות התמודדות מוצלחת עם  המשקל והאכילה, כך רזתה 20 ק"ג ושומרת על משקל יציב 25 שנה.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב